Za REM Hepi, Pink, B92 i Prva profesionalci, Veljanovski – zasluge zbog Vučića

Vesti 08. avg 202219:31 > 19:3427 komentara
Podeli:

Savet REM-a odlučio je da ponovo da istim televizijama nacionalno pokrivanje, "imajući u vidu prethodni period", stoji u pismenom obrazloženju odluke tog regulatornog tela. Tvrdi se da su Hepi, Pink, B92 i Prva dokazali da su na profesionalan način pristupali temama. Mnogobrojna kršenja zakona i sopstvenih eleborata istih tih televizija u odluci se ne pominju.

Povezane vesti

Kada je Savet REM-a ispitivao kandidate predsednica tog tela Olivera Zekić rekla je da je to potpuno novi konkurs te se neće gledati šta se dešavalo prethodnih godina. No, u rešenju se pominje kao razlog za odabir baš tih televizija upravo njihov minuli rad. Doduše, neko bi mogao i da ne prepozna ove medije u donjem opisu.

„Članovi Saveta su, na osnovu spostvenih profesionalnih uverenja i po sopstvenom najboljem znanju i savesti, doneli odluku o izdavanju dozvola gore navedenim podnosiocima, imajući u vidu da su u prethodnom periodu, kao imaoci dozvola, dokazali da su na profesionalan način, uz poštovanje osnovnih novinarskih postulata, pristupali najvažnijim temema društvenog života i da su zadovoljili potrebe građana kroz raznolike programske sadržaje“, piše u obrazloženju.

„Dokumenti samog REM-a u prethodnih osam godina su govorili u prilog tome da većina ako ne i svi pružaoci medijskih usluga televizije nisu ispunjavali svoje zakonske obaveze i da su podstupali od programaskog elaborata. Imate u prethodne dve godine veliki broj mera koji je izrečene protiv sadašnjih pružaoca medijske usluge, neke od tih su izrečene za jako ozbiljna kršenja programskih postulata i zakonskih obaveza. Suštinski ipak izgleda kao da je REM odlučio da ne uzme u obzir i svoje izveštaje i svoje konstatacije koje je imao u prethodnom periodu“, kaže Miloš Stojković, advokat N1 i Nove S.

Odluka REM-a o tome da su baš ove četiri televizije zaslužne je vrlo problematično, kaže profesor FPN-a u penziji Rade Veljanovski.

„Očigledno da je njihova zasluga to što su u velikoj meri podržavali vlast i samoga Aleksandra Vučića. I tu odmah dolazimo na jednu ozbiljnu i vrlo problematičnu stvar da izgleda da preovlađujući stav u savetu REM-a jeste da oni smatraju pod javnim interesom to da mediji treba da rade za vlast i predsednika države“, kaže Veljanovski.

Veljanovski podseća da žmurenje pred lošim odlukama vlasti nije patriotizam, niti je u korist naroda te da je osnovna funkcija medija je da postavlja pitanje društvene odgovornosti za najvažnije odluke koje se donose:

„A kome se postavljaju ta pitanja? Pa onima koji su najodgovorniji. A ko je najodgvorniji? Pa onaj koji je na vlasti, koji ima moć. Dakle, to je elementarna stvar. Izgleda da se, nažalost, u našem Savetu REM-a ta elementarna stvar ne razume“, naglasio je on.

Kome se odluka o tome šta će moći da se i dalje gleda na teritopriji cele zemlje može jedino da se obrati Upravnom sudu:

„Jedini pravni korak je podnošenje tužbe Upravnom sudu. Kao što znate, odluke REM-a su konačne, nema drugostepenog postupka“, istakao je advokat Stojković.

Iako televizije nisu ni u prethodnom periodu ispunjavale planove o programu koje su predstavile poslednji put kada im je nacionalna frekvencija dodeljena, REM, proizilazi iz odluke, veruje da će Pink početi da prozvodi kuluturno-umetnički program, Hepi slojeviti informativni žanr, Prva dokumentarni program, a TVB92 naučno-obrazovni, dečiji i program za maloletnike.

 

Komentari

Vaš komentar