Urednici RSE optužuju čelnika Agencije za nadzor za „oduzimanje nezavisnosti“

Vesti 31. dec. 202014:16 > 14:29
Podeli:
novinari, mediji
Izvor: N1

Urednici Radija Slobodna Evropa (RSE), koji vode 23 jezička servisa, uputili su protestno pismo šefu agencije za nadzor rada te medijske kuće, optužujući ga za "do sada neviđeno odstupanje" od njene nepristrasne pozicije i oduzimanje i uništavanje nezavisnosti novinarske organizacije koja mu je poverena da je štiti.

Oni u pismu optužuju i generalnog direktora američke Agencije za globalne medije (USAGM) Majkla Peka, koga je nominovao predsednik Donald Tramp, a njegov izbor potvrdio u junu Senat pod kontrolom republikanaca, za „pokušaj da u poslednji čas osigura zadržavanje RSE pod uticajem jedne američke političke partije,“ uoči inauguracije izabranog demokratskog predsednika Džoa Bajdena u januaru.

Pismo je potpisao sedmočlani urednički odbor radija i većina direktora jezičkih servisa koji emituju program za 23 zemlje, a poslato je i rukovodstvu Senata i Predstavničkog doma američkog Kongresa, kongresmenima iz obe stranke i šefu Bajdenovog tranzicijskog tima za USAGM.

U komentaru za CNBC, Pek je rekao da je pismo „puno netačnosti“.

„Nije bilo pokušaja da se ugrozi sloboda. Naprotiv, svi potezi koje sam preduzeo proizlaze iz mandata koji mi je poverio Kongres i posvećenosti ispunjavanju misije USAGM,“ naveo je Pek.

Proteklih nedelja, Bajden i njegov tranzicioni tim – predvođen Ričardom Stengelom – rekli su da će temeljno preispitati Pekove poteze.

Američki federalni sudija presudio je u novembru da je Pek nepropisno postupio kada je reč o uređivačkoj politici i novinarskim kadrovima u međunarodnim emiterima koje njegova agencija nadzire, naloživši mu da prestane da se meša u te oblasti.

Pek je počeo mandat pre šest meseci smenom nekoliko čelnika medijskih kuća i članova odbora USAGM, uključujući predsednika RSE Džejmija Flaja. Nakon toga je odbio da svedoči pred odborom Predstavničkog doma Kongresa SAD koji je razmatrao te odluke.

Komentari

Vaš komentar