Savet REM o zabrani Jutarnjeg TV Pink u Crnoj Gori: Procedure nisu poštovane

Vesti 03. sep 202212:5446 komentara
Podeli:
REM, Regulatorno telo za elektronske medije
Izvor: N1

Savet Regulatornog tela za elektronske medije izrazio je "najoštriji protest" zbog načina i procedure po kojoj je doneta odluka da se na šest meseci ograniči reemitovanje celokupnog jutarnjeg programa TV Pink u Crnoj Gori i smatra da Savet AEM nije ispoštovao procedure propisane svojim zakonima, odnosno zakonima Crne Gore, ali ni procedure propisane Konvencijom na koju se poziva.

Savet Agencije za elektronske medije Crne Gore doneo je odluku da se na period od šest meseci ograniči reemitovanje celokupnog jutarnjeg programa u okviru televizija Pink, Pink plus i Pink M na teritoriji Crne Gore.

„Odluka je doneta povodom emitovanja emisije „Novo vikend jutro“ 27. avgusta, u okviru koje je prikazan prilog povodom tragičnog događaja koji se desio 12. avgusta na Cetinju i kojim je navedeni pružalac medijske usluge, po mišljenju Savjeta AEM, na senzacionalistički i provokativan način ugrozio dostojanstvo i privatnost žrtava i članova njihovih porodica i time prekršio član 7. stav 1. Konvencije o prekograničnoj televiziji u delu koji se odnosi na obavezu poštovanja ljudskog dostojanstva. Napominjemo da su jutarnji program pomenutog medija i „Novo vikend jutro“ dva potpuno različita televizijska formata“, saopštio je REM.

„Pomenutom Konvencijom je propisana obaveza medijskog regulatora da će, ukoliko ustanovi da je došlo do eventualnog kršenja Konvencije, o tom kršenju obavestiti regulatora koji je nadležan za navedenog emitera koji je učinio povredu i da će te dve države, odnosno regulatori, nastojati da prevaziđu poteškoće i da će se truditi da postignu prijateljsko rešenje spornog pitanja, kao i da će se, ukoliko se kršenje nastavi dve nedelje nakon obaveštenja nadležnog regulatora, tek onda privremeno obustaviti reemitovanje inkriminisane programske usluge. To se nije dogodilo, jednostavno Savet REM nije bio informisan“, dodaje se u saopštenju.

Dalje REM navodi da je Zakonom o elektronskim medijima Crne Gore propisano da se može ograničiti reemitovanje medijske usluge iz druge države, pod uslovom da su, između ostalog, obavljene konsultacije sa državom, tj. regulatorom u čijoj je nadležnosti emiter koji je izvršio povrede.

„Imajući u vidu da Savet REM ni u jednom trenutku nije obavešten o navedenom prekršaju pomenutog pružaoca medijske usluge, niti su obavljene konsultacije povodom istog, Savet REM je mišljenja da takvo postupanje crnogorskog regulatora nije u duhu Konvencije, niti predstavlja osnov za dobrosusedsku međusobnu saradnju dva regulatora. Ovakvo ponašanje crnogorskog regulatora u nama budi duboku sumnju da je odluka isključivo politički motivisana, jer u njoj nema ni tragova profesionalizma, a o poštovanju zakona i Konvencije nećemo dalje trošiti reči, jer toga svakako nije ni bilo“, piše u saopštenju Saveta REM.

Komentari

Vaš komentar