Opozicija o zahtevu vlasnika B92 i Prva: Cilj da se SBB istisne s tržišta

Vesti 26. okt 202217:5026 komentara

Jedna od tema među poslanicima u Skupštini Srbije je i odnos na relaciji SBB - vlasnik televizija Prva i B92, koji je od SBB za emitovanje ta dva kanala tražio 38 miliona evra godišnje, što je 11 puta više nego do sada. SBB na to nije pristao i zapretio je da će iz svoje ponude izbaciti Prvu i B92. Plan vlasnika dve televizije sa nacionalnom frekvencijom da od SBB naplati ono što se ne plaća ostalim televizijama sa nacionalnom frekvencijom mnogi su razumeli kao dodatni pritisak na SBB i pokušaj da joj se preotmu korisnici. Istovremeno, danas su ispred nekoliko poslovnica SBB postavljeni štandovi Telekoma na kojima se građani pozivaju da raskinu ugovor sa SBB-om i pređu kod konkurentskog operatera.

Povezane vesti

Predsednik Zeleno levog kluba Radomir Lazović ocenjuje da je glavni cilj da se SBB istisne sa tržišta.

„Mislim da je cilj da se priča o tome da je SBB prosto problem, da je problem N1, da je problem United Media, prosto to je jasno i vi to možete da vidite kako se političari odnose prema ovim kanalima, prema ovoj kompaniji, to se posle prenosi i na poslovne odluke. Ja mislim da to nama onda govori da to tržište i nije tako slobodno kao što mislimo odnosno da je ono pod kontrolom političkih uticaja i to baš dosta pod kontrolom političkih uticaja“, rekao je Lazović.

Ocenjuje i da to nije ništa novo za naše građane koji imaju profesionalno prezentovane vesti i mogu da vide nezavisne izvore onoga što se dešava u Srbiji, ali da se boji da je za veliku većinu ljudi potpuno nejasno šta se dešava.

„Svi oni koji ne mogu da vide vesti odgovornih medija poput N1 ili Nove i drugih, čini mi se da su zbunjeni, i to je cilj vlasti, da ljude zbuni, da oni pomisle da tu ima nešto čim se tako razvlači i da imaju neko podozrenje da misle da je iza toga neki interes koji oni ne razumeju i slično“, naglasio je Lazović.

Povodom podataka koji su isplivali u javnost da Telekom Srbija, koji je državna kompanija plaća 35 miliona evra godišnje za distribuciju tih kanala Prve i B 92 privatnom vlasniku, Lazović kaže:

„A kako mogu da razumem da se vode neki razgovori koji su nejasni u tržišnom, ali su jasni u političkom smislu. Telekom Srbija, sa druge strane, razvija svoje kanale što je takođe nezakonito. Oni ljudi imaju pet kanala novih, ko gleda te kanale…To je potpuno protivzakonito, dakle, mislim da se prosto radi o jednoj igri u kojoj bi trebalo istisnuti ovu kompaniju sa tržišta“, naveo je Lazović.

Poslanik „Dveri“ Boško Obradović za N1 kaže da iskreno nije razumeo šta se tu desilo ali da je očigledno da tu nešto ne štima i da bi se do rešenja moglo doći jedino kompromisom.

„S jedne strane oni koji imaju nacionalnu frekvenciju bi trebalo da budu prisutni na svim kablovskim operatorima i to nije sporno, sa druge strane, ni oni ne mogu da ucenjuju kablovske operatore. Oni mogu da stave bilo koju cenu da bi se našli u kablovskoj ponudi koju operator onda ne može da plati. Dakle tu, nešto ne štima, i tu bi trebalo da se dođe do kompromisnog rešenja da televizije sa nacionalnim frekvencijama budu prisutne na svim kablovskim operatorima, da bi svi građani mogli da ih gledaju, a sa druge strane da ne zacepe neke cene koje kablovski operater ne može da plati. Znači, tu je realno potreban kompromis“, navodi Obradović.

Na pitanje kako komentariše što se Vučić stavlja na jednu stranu i učestvuje u celoj raspravi između dva učesnika na tržištu, Obradović kaže:

„Pa zar ste mogli pomisliti da se Vučić neće u nešto umešati i neće poželeti da njegova bude poslednja i neće arbitrirati? Prosto, ovaj nakaradni sistem u Srbiji, sa demokratskim anomalijama, je izrodio tu stvar da se Aleksandar Vučić meša u sve“.

Narodni poslanik Demokratske stranke Srđan Milivojević ističe da je u pitanju ozbiljan problem.

„I da je (vlasnik B92 i Prva Srđan Milovanović) platio 200 miliona evra te televizije, koje svakako ne koštaju toliko, onda oni isto mogu da plaćaju koliko god hoće dok plaćaju mojim i vašim novcem. Ali, kada počnu da plaćaju novcem koji zarađuju, a očigledno ga ne zarađuju i posluju s gubitkom, to je ozbiljan problem“, rekao je Milivojević.

Ukazuje i na problem da se novac građana daje privatnim televizijama.

„Ja ne želim da se moj novac kao poreskog obveznika daje privatnim televizijama, da mi se emituje program koji niti gledam, niti volim, niti imam šta da gledam na tom programu. Pri tome, zadatak nezavisnih medija je da prate političku situaciju u Srbiji, da budu kritičari, analitičari, da istražuju, da u toku izbornog procesa budu ‘oko javnosti’ u izbornim procesima. Mi od tih televizija to nismo dobili. Mi imamo televizije koje su postale partijski servis SNS i režima Aleksandra Vučića. Ja ne želim da plaćam partijski servis režima Aleksandra Vučića“, istakao je Milivojević.

Tatjana Manojlović iz Demokratske stranke takođe kaže da je zahtev vlasnika B92 i Prva prema SBB-u nerazuman.

„To ne samo da je nerazumno, već je i nenormalno, nije normalno jer nema osnova nikakvog, ovo je mali prostor u etru za takve cene – to apsolutno nema ekonomsko opravdanje i bilo kakvu drugu potvrdu, samo je još jedan dokaz da se taj novac vrti u istom interesnom krugu. Naravno da je sumnjiv posao, krajnje sumnjiv posao i zna se da taj novac služi za isisavanje budžetskih sredstava za šta nemamo potvrdu, ali svima je jasno u koje i čije džepove to ide“, istakla je Manojlović.

 

 

 

Komentari

Vaš komentar