Krše brojna pravila, ali za Savet REM-a imaju „višestruki benefit za gledaoce“

Vesti 05. avg 202219:3214 komentara
Podeli:

Savet regulatornog tela za elektronske medije (REM) obrazložio je svoju odluku o dodeli nacionalnih frekvencija televizijama Pink, Hepi, Prva i B92. Savet REM-a navodi da su na osnovu prethodnog rada ovih televizija, njihove ekonomske održivosti i iskoraka ka digitalnoj transformaciji zaključili da će u većoj meri nego drugi raditi u korist gledalaca. Pojedini članovi REM-a, međutim, podsećaju da upravo te kuće nisu objektivne, da krše zakon i emituju nasilje.

Sedam dana bilo je potrebno članovima REM-a da sastave šest kratkih pasusa u kojima objašnjavaju kako su odlučili kojim televizijama će omogućiti da ih vidi cela Srbija. Regulator je, kaže, uzeo u obzir sve činjenice koje bi uticale na kvalitet i raznovrsnost sadržaja i doneo ovakav zaključak:

„Podnosioci TV Pink, Nacionalna Happy TV, Prva i TV B92 će u većoj meri nego ostali podnosioci opravdati postojanje višestrukih benefita za gledaoce na području cele Republike, prevashodno kroz objektivan i pravovremeni pristup u prenosu informacija“.

Kao benefite vide članovi REM-a i to što ove četiri kuće nude raznovrsne žanrove i što će jačati medijski pluralizam. Međutim, za pluralizam nije dovoljno samo pozvati u program dve suprotstavljene strane, podseća univerzitetska profesorka Ana Martinoli.

Povezano:

„Nije to tako jednostavno zadovoljiti – tako što ćeš ti na prekidač promeniš ono što si do ovog trenutka radio i ponavljam, mislim da su ove televizije dobile ponovo dozvolu baš zato što su radile tako kako su radile, a to znači da nije moglo da bude ni reči o bilo kakvom medijskom pluralizmu“, navodi Martinoli.

Da je kvalitet informisanja televizija koje su ponovo dobile dozvole zapravo bio „na niskoj grani“ misli i jedna članica Saveta regulatornog tela, Judita Popović: „Nit je bilo objektivno, nit je bilo blagovremeno i sveobuhvatno, a sve su to neke zakonske obaveze na koje je REM morao da obrati pažnju“.

Umesto da obrati pažnju na to koliko su nacionalnom frekvencijom nagrađene kuće kršile zakon, pravilnik o emiterima, širile govor mržnje ili emitovale scene tuča muškaraca i žena (u Zadruzi), pa i to kada muškarac čupa kosu ženi…

Da će većina članova Saveta na to da zašmuri, bilo joj je jasno, kaže Popović, kada je tokom predstavljanja programskih elaborata rečeno da se neće uzimati u obzir minuli rad emitera.

„Zato što je taj minuli rad jasan pokazatelj na koji način će televizije koje su do sada imale nacionalnu frekvenciju raditi i ubuduće, zato što nemaju apsolutno nikakvog razloga da ne postupaju na taj način“, navodi Judita Popović.

Stari novi vlasnici dozvola tvrde da će ubuduće dodatno unaprediti program, baviti se važnim društvenim pitanjima, podsticati dijalog i unaprediti medijski standard. Te garancije Savet REM-a piše da je naročito cenio.

A da li bi pri podeli pete frekvencije, za koju je konkurs u toku, mogao da ceni i već pokazanu profesionalnost?

„Naravno da bi u ovakvoj situaciji bilo idealno kada bi bar jedna televizija na tržištu bila televizija za koju možemo da kažemo da je profesionalna, objektivna, kredibilna, da radi su skladu sa etičkim kodeksima, ali mi se čini da je ovo tržište već bespovratno devastirano“, navodi Martinoli.

I da će, kako kaže, biti potrebno više od pete nacionalne frekvencije kako bi se i publika i tržište od te devastacije oporavili.

Komentari

Vaš komentar