I RTV na listi medija „koji sarađuju s vladom“, Vučić optužuje Tviter za cenzuru

Vesti 17. avg. 202119:2854 komentara
Podeli:

Listi medija koje je društvena mreža Tviter označila kao one koji sarađuju sa Vladom u smislu da država kontroliše uređivačku politiku, pridodat je i drugi medijski javni servis u Srbiji - Radiotelevizija Vojvodine. Predsednik Srbije Aleksandar Vučić optužio je Tviter za cenzuru i zapitao se šta je loše u tome što navedeni mediji sarađuju sa Vladom. Za razliku od Vučića, Ministarstvo kulture je iznenađeno postupkom Tvitera i navodi da je odluka u suprotnosti sa principima i namenom te mreže.

RTV je jedanaesti medij u Srbiji koji Tviter neće preporučivati svojim korisnicima označivši ga kao medij u kome Vlada Srbije kontroliše uređivačku politiku finansiranjem, direktnim ili indirektnim političkim pritiscima. Predsednik Srbije ne vidi šta je tu Tviteru sporno.

POVEZANE VESTI

„Pa nego s kim će da sarađuju? Sa tajkunima, kriminalcima i lopovima? Najnormalnije je da sarađuju sa Vladom. Mi ih i ne plaćamo, najveći deo tih medija, kao država. A oni plaćaju VOA, BBC, a nisu stavili da su to vladini mediji. To dovodi do drugog pitanja, ko je u stvari pravi cenzor. Tako da jedva čekam da mi isključe nalog da budem još jedan Tramp u svetu“, izjavio je Vučić.

Dok Vučić čeka isključenje koje niko nije ni najavio, najžešće na odluku Tvitera reaguje Informer na svojoj naslovnoj stranici. Međutim, koliko pre samo šest meseci glavni i odgovorni urednik Informera je sam rekao ono što Tviter sada konstatuje.

„Moj Informer jeste provladin medij, mojim izborom, a ne tako što mi je neko naredio ili platio, nego ja sam izabrao. Pa naravno da ću da podržavam politiku ove vlade i ove države“, kazao je Dragan J. Vučićević 13. februara.

Ministarstvo kulture i informisanja skreće pažnju da nikakvo označavanje medija, njihovih urednika i rukovodstava nije poželjno i ne vodi ka demokratskom dijalogu.

Pridružuje se i marketinški stručnjak Nebojša Krstić koji poredi srpske i britanske medije.

„Povodom Tviterovih etiketa na medijima ‘sarađuje sa vladom Srbije’, jedno pitanje: postoji li jedan medij, recimo u Velikoj Britaniji, koji ne zarađuje sa vladom VB? I koji se ogluši o direktive vlade kad Britanci napadnu, recimo, Irak“, napisao je Krstić na Tviteru.

Pojedini tviteraši odgovorili su Krstiću aktuelnom naslovnom stranom Daily Maila na kojoj taj list žestoko napada Vladu Britanije zbog haosa u Avganistanu i uzaludnih britanskih žrtava.
Komentarišući stanje u medijima u Srbiji novinar BIRN-a Radmilo Marković ukazuje da većina medija služi da bi vlast predstavila svoju interpretaciju stvarnosti.

„Veliki broj dnevnih listova su propagandna partijska glasila koja se ne vode javnim interesom i iz te partijske odanosti oni crpe veliku ekonomsku korist. S druge strane, nema nikakve kažnjivosti, odnosno odgovornosti za to što rade“, navodi Marković.

Paradoks je, navodi Marković, da provladini mediji često demantuju vesti koje prethodno nisu ni objavili, pa gledaoci ne znaju tačno o čemu se radi.

Komentari

Vaš komentar