CINS: Emisija u kojoj je Vučić izašao iz frižidera kršenje zakona, REM ćuti

Vesti 08. jul 202208:4027 komentara
Podeli:
Izvor: Printscreen / YouTube

Uoči aprilskih izbora na televiziji Pink poslednja se promovisala Srpska napredna stranka. Dvosatna emisija ostaće upamćena po izlasku iz frižidera predsednika Srbije Aleksandra Vučića. Centar za istraživačko novinarstvo Srbije (CINS) otkriva da je ovo političko oglašavanje trajalo značajno duže nego što je to zakonom dozvoljeno, kao i da REM zbog ovog i drugih prekršaja na Pinku, Prvoj i Hepiju, nije podnelo prekršajne prijave.

Kako podseća CINS, u skoro puna dva sata, koliko je emisija trajala, „završne reči“ izneli su brojni gosti među kojima i premijerka Ana Brnabić, prva kandidatkinja na listi Srpske napredne stranke (SNS) za parlamentarne izbore Danica Grujičić i kandidat za gradonačelnika Beograda Aleksandar Šapić. Oko sedmog minuta iz frižidera u studiju izašao je Vučić, baš kao u izbornom spotu. Sudeći po reakcijama, publika u studiju ga nije očekivala, ali je izlazak pozdravila gromkim aplauzom.

Oznaka „zakupljen termin“, koja se s vremena na vreme pojavljivala u gornjem levom uglu ekrana, upućuje da je program plaćena promocija naprednjaka.

CINS otkriva da je televizija Željka Mitrovića prekršila Zakon o oglašavanju jer je emisija trajala značajno duže nego što je dozvoljeno. Naime, Zakon dozvoljava najviše 12 minuta reklama u jednom satu.

Ovo se odnosi i na političko oglašavanje, objašnjava Tamara Branković iz Centra za istraživanje, transparentnost i odgovornost (CRTA). Bez obzira da li ga televizija naziva „iznajmljeni termin“ ili „plaćeni prostor“ – mora stati u 12 minuta. Pošto je ovaj predizborni zakupljeni termin trajao duže, dodaje, u pitanju je prekršaj.

Emitovanje zakupljenih termina duže od petine sata su prekršaj televizija, koje kontroliše Regulatorno telo za elektronske medije (REM).

CINS otkriva da se REM žalio na Pink Prekršajnom sudu u Beogradu zbog skoro 500 prekršaja u martu (za sve vrste oglašavanja), međutim ne i na Vučićevu emisiju. Nje nema na spisku nepravilnosti koji je REM objavio na sajtu, u vesti o podnetim prekršajnim prijavama. CINS je informaciju dodatno proverio u sudu. Našao je da je tog dana REM kontrolisao Pink do ponoći, međutim ovu grešku, od 21 do 23 časa, navodno nije uočio.

REM do objave teksta nije odgovorio na pitanja CINS-a zašto se sporni događaji nisu našli na spisku prekršaja.

CINS piše da ovo nije prvi put da Pink prilikom političkog oglašavanja prekoračuje dozvoljenu minutažu i navodi da je ta televizija tokom kampanje za parlamentarne izbore 2020. godine prenosila dve Vučićeve onlajn konferencije koje su trajale više od 20 minuta, zbog čega se CRTA žalila REM-u.

Komentari

Vaš komentar