BIRODI: REM da ispita je li izveštavanje Pinka povezano sa državnim podsticajima

Vesti 22. maj. 202113:581 komentar
Podeli:
REM logo
Izvor: N1

Biro za društvena istraživanja pozvao je Regulatornu agenciju za elektronske medije da istraži da li je način izveštavanja TV Pink o izvršnoj vlasti povezan sa postupanjem dodelom državnih podsticaja ili odlaganjem plaćanja poreskih dugovanja firmama u vlasništvu Željka Mitrovića, vlasnika Pinka.

U saopštenju te nevladine organizacije navodi se da devetogošnji monitorinzi BIRODI pokazuju da je TV Pink značajno promenila način izveštavanja između izbornih kampanja 2012. i 2016. godine, a da bi analiza REM utvrdila da li poštuje Zakon o elektronskim medijima, koji je obavezuje da obezbedi „slobodno, istinito, objektivno, potpuno i blagovremeno informisanje“.

Povezane vesti

„Konkretno, da li vlasnik Pinka medijski uticaj ovog medija kod birača Srpske napredne stranke, koji je BIRODI više puta utvrdio istraživanjem publike, koristi da za sebe obezbedi posebne pogodnosti po pitanju ispunjavanja zakonskih obaveza kod državnih organa, a za kontra uslugu nudi izveštavanje Pinka u interesu izvršne vlasti i vladajuće stranke“, piše u saopštenju.

BIRODI navodi da njihove analize ukazuju ;da postupanje državnih organa prema Pinku i firmama u Mitrovićevom vlasništvu govore da postoji rizična situacija koju treba istražiti „u cilju zaštite interesa javnosti u oblasti elektronskih medija“.

Centar za istraživačko novinarstvo (CINS) je tokom ove nedelje objavio da je firmama Željka Mitrovića odloženo plaćanje poreskog duga od oko 35,6 miliona dinara, i da im je iz Poreske uprave saopšteno da su uslovi tog reprograma tajna.

Mitrović je nakon toga na društvenim mrežama objavio da je reč o „mrtvim“ kompanijama, koje ne posluju više od deset godina, kao i da te obaveze izmiruje jer ne želi da ostavi „nijednu finansijsku mrlju u poslovnoj istoriji“.

Komentari

Vaš komentar