Savet odlučivao po žalbi novinara FoNeta: Alo i Informer prekršili Kodeks

Vesti 07. dec 202017:17 > 17:23
Podeli:
Izvor: N1

Komisija za žalbe Saveta za štampu jednoglasno je donela odluku da je portal Alo.rs prekršio Kodeks novinara Srbije tekstom "Novinar Foneta napao doktorku Kisić Tepavčević", kao i onlajn izdanje Informera, kome je izrečena i javna opomena, u slučaju po žalbi novinara FoNeta Davora Lukača.

Novinar agencije FoNet Davor Lukač podneo je žalbu, jer je Alo objavio vest da je „napao“ članicu Kriznog štaba za borbu protiv koronavirusa, koja, kako tvrdi, „apsolutno ne odgovara istini“, jer je samo postavio pitanje, što potvrđuje i snimak Radio-televizije Srbije direktnog prenosa te konferencije za novinare.

Portal je citrao reči koje Lukač nije izgovorio: „Kao na Golom otoku, ima kazni, nema kazni“ i zatim konstatuje: „Ovakvo poređenje je ne samo sumanuto, već ispod svakog nivoa, krajnje neljudski“. 

Portal Alo.rs prekršio je Kodeks novinara Srbije o obavezi novinara da tačno, objektivno, potpuno i blagovremeno izvesti o događajima od interesa za javnost, poštujući pravo javnosti da sazna istinu i držeći se osnovnih standarda novinarske profesije.  Portalu je naloženo da odluku objavi u roku od pet dana od dana dostavljanja odluke, a odluka Komisije je objavljena na sajtu Saveta za štampu.  

Redakcija portala Alo nije odgovorila na žalbu, a članovi Komisije za žalbe zaključili su da Lukač nije rekao ono što je Alo.rs preneo kao citat.  

Na snimku sa konferencije za medije čuje se da Lukač pita Dariju Kisić Tepavčević: „Rekli ste da će biti kazni, zašto ste revidirali?“ i dodaje da je to izraz koji je korišćen na Golom otoku. 

Onlajn izdanje lista Informer je tekstom „Novinar koji viče na žene napao Dariju Kisić Tepavčević! Uporedio doktore sa ustašama na Golom otoku! SRAMOTA!“ 16. oktobra prekršio Kodeks novinara Srbije, ocenila je jednoglasno Komisija. 

Lukač je u žalbi naveo da je portal Informera objavio da je on doktore „uporedio sa ustašama na Golom otoku“. 

„Ne ulazeći u nepismenost i nedostatak istorijskog znanja neimenovanih autora vesti o tome da Goli otok nije bio ustaški logor, želim da kažem da takve stvari nisam upoređivao, niti pomenuo reč ‘ustaše’ u svom pitanju“, naveo je Lukač. 

Redakcija Informera nije odgovorila na žalbu. 

Članovi Komisije za žalbe zaključili su da Lukač nije rekao ono što je Infomer preneo i da, kao što i tvrdi, nije ni pomenuo ustaše.