UNS: Savet doneo odluku o kršenju Kodeksa u slučaju Lukač, saopštenja SNS…

Vesti 01. dec 202021:23 > 21:30
Podeli:
Izvor: N1/arhiva

Listovi Informer i Alo su prekršili odredbe Kodeksa novinara o istinitosti izveštavanja, jer su objavili da je novinar FoNeta Davor Lukač "napao" člana Kriznog štaba za borbu protiv korone Dariju Kisić Tepavčević, kao i da je taj štab uporedio sa Golim otokom, javlja UNS, pozivajući se na jednoglasnu odluku Komisije za žalbe Saveta za štampu.

Komisija je zaključila da su Kodeks novinara prekršili mediji koji su preneli saopštenja odbora Srpske napredne stranke (SNS) u Vranju, kao i Informer, Alo, Srpski telegraf i Mreža za istraživanje kriminala i korupcije Krik.

Kako se ukazuje, mediji su odgovorni kada prenose uvredljiva saopštenja stranaka, da su dužni da poštuju privatnost žrtava, ali i da objavljuju dokaze za istraživačke priče.

Jednoglasno je odlučeno da su portali podprzarpress.rs, vranjskaplustv.rs i rtv-vranje.rs prekršili novinarski kodeks, jer su objavili uvredljiva saopštenja SNS, vezana za vređanje portala Info Vranjske.

Članovi Komisije su jednoglasno utvrdili da je Kodeks prekršen, ističući da mediji nisu dužni da objavljuju stranačka saopštenja uvredljivog sadržaja. „Reč je o saopštenjima koja su osudila i novinarska udruženja u kojima se vredja novinar portala Info Vranjske, kao i taj medij“, navodi UNS.

Nisu, međutim, bili saglasni kada je reč o objavljivanju fotografije sa mesta ubistva novinara Milana Pantića. „Članica Komisije Ljiljana Smajlović protivila se tome da se redakcijama uputi poruka da samo u ‘prikladnim situacijama’ treba objavljivati tu fotografiju“, navodi se. 

Komisija za žalbe donela je i odluku da je Srpski telegraf prekršio novinarski kodeks narušuavajući privatnost, ali i zloupotrebom emocije ljudi objavljujući tekstove o žrtvi seksualnog nasilja, samo zato što je srodstvu sa poznatom voditeljkom Anom Grubin (Mihajlovski), koja je i podnela žalbu.

Članovi Komisije za žalbe jednoglasno su doneli odluku i da je KRIK prekršio novinarski kodeks u delu koji se odnosi na novinarsku pažnju i objavljivanje odgovora, po žalbi firme Mineko. U diskusiji, članovi Komisije su rekli da je reč o kompleksnom slučaju, da se oni ne mogu baviti utvrdjivanjem istine, ali da je jasno da KRIK nije objavio demanti Mineka na njihovu istraživačku priču koju su preneli i drugi mediji, već samo reakciju na taj demanti. Sporno za članove bilo je i što KRIK nije pružio čitaocima dokaze za svoje tvrdnje, odnosno nije objavio nikakva dokumenta, već je naveo da je imao uvid u njih i da ih ne može objaviti.

Pred Komisijom se našao i slučaj po žalbi bivšeg ministra kulture i informisanja Vladana Vukosavljevića protiv portala Nova.rs, na kom je objavljen je tvit člana Pokreta slobodnih građana Sergeja Trifunovića uz fotografiju bivšeg ministra na kojoj je predstavljen kao nacista. Članovi su doneli odluku da Kodeks nije prekršen, iako je bilo suprotnih mišljenja u tom slučaju, prenose agencije.