360 stepeni: Država po zakonu ne sme da ima svoje medije

Vesti 23. jan. 202022:20 > 22:24
Podeli:
Izvor: N1

Direktor Centra za praktičnu politiku Dragan Popović i predsednik NUNS-a Željko Bodrožić upozorili su, povodom najava da Telekom Srbija priprema osnivanje sopstvenog informativnog kanala u saradnji sa Juronjuzom (Euronews), a koji bi u ponudi državnih operatera trebalo da zameni TV N1, da država i državna preduzeća, po zakonu, ne smeju da imaju svoje medije.

Telekom je još u julu, tokom posete francuskog predsednika Emanuela Makrona Beogradu, najavio da će zajedno sa Juronjuzom pokrenuti informativni kanal i digitalnu platformu Juronjuz Srbija (Euronews Serbia), a nakon odluke da Telekomovi operatori više ne emituju televizju N1, spekuliše se da bi upravo taj kanal trebalo da je zameni u ponudi.

POVEZANE VESTI

Dragan Popović je u emisiji „360 stepeni“ upozorio, međutim, da je takav aranžman suprotan zakonu.

„Čim je novac Telekoma, to je državna televizija, a to je direktno zabranjeno zakonom“, istakao je on.

Zakon, prema njegovim rečima, izričito zabranjuje državi, a i državnim preduzećima, da imaju svoje medije. Cela postavka medijskog zakondavstva u procesu pridruživanja EU je, kako je podsetio, napravljena tako da se država polako povuče iz medija, a mi imamo stalno vraćanje.

„Ovo sa Juronjuzom je vrlo opasna stvar. Građanske incijative su imale inicijativu usmerenu ka Briselu i upozorili ih da ne sme parama EU da se finansira kršenje zakona. Ovde bi postojala direktna odgovornost Evropske komisije i Evropskog parlamenta. Hajde bar nešto da zaustavimo što je nazakonito“, kazao je on.

Upozorio je da u Srbiji postoji nepodnošljiva netolorenacija na nepoštovanje zakona, i smo postali jedna „pa šta“ država, u kojoj najviši funkcioneri na očigledna kršenja zakona reaguju sa „pa šta“.

„Ljudi će prestati da poštuju bilo kakve zakone, sila će da vlada, da presuđuje. Na svakom koraku se krše odredbe zakona, i mi na sve to kažemo: ‘Pa dobro, očekivali smo'“, rekao je Popović.

Bodrožić je rekao da možemo da pretpostavimo kakva će biti uređivačka politika te televizije koja bi navodno trebalo da zameni N1.

„Ove dve televizije koje su kupljene novcem građana (Prva i O2) mislim da imaju pad u gledanosti, jer su bleda repriza onog što gledamo na Pinku. Mislim da ima nekoliko ljudi koji se ceo dan, od jutarnjeg programa, pa do uveče, šetaju po televizijama sa nacionalnom frekvencijom i Studiju B. Ne mislim da oni misle da nadomeste, nego da još više zaguše medijsku scenu“, kazao je predsednik NUNS-a.