NUNS i pojedine NVO: Kupovina TV Prva i O2 intrigantna, tražimo brzu istragu

Vesti 06. dec 201819:25 > 19:27
Podeli:
Izvor: N1

Pošto je Antena grupa potvrdila da je dve televizije s nacionalnom frekvencijom, TV Prva i O2, prodala Srđanu Milovanoviću, bivšem vlasniku kablovskog operatera ''Kopernikus tehnolodži'', ne prestaju reakcije. Uvereni da je posao sumnjiv, u NUNS-u i pojedinim nevladinim organizacijama traže brzu istragu.

Upozoravaju da je na delu dalje urušavanje medijskih sloboda i medijskog pluralizma. S druge strane, ministar kulture Vladan Vukosavljević kaže da su ljudi koje se bave medijskim biznisom uvek sa nekim povezani, pa i sa političkim strankama i da je to globalni, a ne srpski fenomen. On je izjavio da je „po saznanjima tog resora, kupovina televizija O2 i Prva obavljena u skladu sa zakonom“.

Srđan Milovanović uskoro bi mogao da postane srpski medijski mogul broj 1 – sa dve nacionalne televizije, tri portala, radijom i 9 kablovskih kanala. I to tako što je prodao Kopernikus tehnolodži Telekomu, pa kupio medijsko carstvo Antena grupe u Srbiji po skoro istoj ceni. I sve to za samo mesec dana.

„Stvar je intrigantna i zaslužuje brzu reakciju državnih organa“, kaže Dragan Janjić iz NUNS-a.

Umesto nadležnih organa, brza rekacija stiže od predsednika Srbije.

POVEZANE VESTI

Novinarka TV Pink: Rekli su da je jasno da Telekom stoji iza toga?

Vučić: Jeste, jeste, sigurno…

Predrag Sarapa: Evo Đilas kaže da mu se javlja da nije taj Srđan pravi vlasnik?

Vučić: Ne, nego je Aleksandar Vučič vlasnik, sigurno se dogovorio sa Srđanom Kopernikusom…

Iako danas ironičan, predsednik Srbije sa Srđanom Milovanovićem dogovore je pravio još dok je bio u opoziciji. Pred izbore 2012. marketinška agencija bliska Srpskoj naprednoj stranci zakupila je osam sati programa na jednom od Kopernikusovih kanala da bi pravila sopstveni televizijski program. Pa se moglo čuti: „Dobro veče, gledate vesti televizije Svet plus info, ja sam Marija Obradović (novinarka i poslanica SNS)“.

A predsednik je jutros dodao: „Ja ga posle toga nisam video nijednom, ili jedanput slučajno, dakle dva puta u životu“.

Srđanov brat, Zvezdan, poverenik je Srpske napredne stranke u Nišu. Ali, lider stranke tvrdi da te veze nemaju nikakve veze s kupovinom dve nacionalne televizije.

„Vlasnik B92, 02 i Prve…Što je prodavao televiziju? Što, da ga nije neko od nas naterao? Ne. Nisam ni znao da ovaj prodaje televiziju. Govorili su mi nešto – neka berza, baš me bilo briga“, rekao je Vučić.

Da ga nije baš briga, predsednik otkriva u istom intervjuu, hvaleći se ekskluzivnim informacijama. „Sad vam otkivam da su i oni hteli da kupe i B92 i Prvu, da su poslali ponudu preko iste firme koja je danas vlasnik ili treba da postane vlasnik N1, SBB-a“.

Predsednikov nastup umesto da razveje, podgrejao je sumnje.

„To će probuditi isto dvostruke sumnje. Ili da je znao unapred, ili da je nešto podržao ili da je on sad preuzeo da arbitrira u nečemu u čemu ne treba da arbitrira. Mislim da svako treba da radi svoj posao“, kaže Janjić.

„Nije nadležnost predsednika ni da govori o toj temi na taj način, a svakako da bi bilo dobro da nadležne državne institucije, kao što su tužilaštvo, ali i relevantna ministarstva, povedu na neki način istragu o tome da li je ovde bilo korupcije“, kaže Maja Stojanović iz Građanske inicijative.

Sam Srđan Milovanović, dva dana izbegava da govori za N1. Izjavu je obećao juče za danas, danas za sutra. Prethodno je za portal Razotrikvanje otkrio da uređivačku politiku neće menjati, osim što će na O2 biti više sporta.

„Ako je suditi po onome kakav je bila uređivačka politika Kopernikusa, ja nisam optimista da ćemo imati drugačiji pristup. Dakle – nemamo pluralizam“, zaključuje Janjić.