RTV – kadrovske vrteške umesto stabilnih finansija

Vesti 22. maj 201619:05 > 19:07
Izvor: N1

Smene čelnih ljudi na Radioteleviziji Vojvodine ponovo su u Srbiji pokrenule pitanje položaja javnih servisa i njihove nezavisnosti od aktuelne vlasti. Delegacije Evropske unije i OEBS-a u Srbiji saopštile su da sa pažnjom prate veliki broj personalnih promena u RTV-u.

Delegacije Evropske unije i Misije OEBS kažuda sa pažnjom prate veliki broj personalnih promena u RTV-u, uz podsećanje da javni servis treba da bude garant kvaliteta i raznovrsnosti programskog sadržaja i nepristrasnosti uređivačke politike.

Posle smena 14 urednika i zaposlenih u infomrativnom programu RTV-a, čemu je prethodila smena programskog direktora i ostavke čelnih ljudi televizije, delegacije Evropske unije i OEBS-a podsetile su na veliku odgovornosti koju RTV, kao javni servis, ima u obezbeđivanju najviših standarda u očuvanju javnog interesa.

Dugogodišnji dopisnik BBC i urednik u Radio Beogradu, Đorđe Vlajić, kaže da je jedan od preduslova za nezavisnost javnih servisa, stabilan i nezavisan izvor finansiranja, kakve nemaju RTS i RTV.

„Sa jedne strane je političkom voljom pretplata sveden na nešto što je simoblično i nedovoljno za njihov opstanak. Sa druge strane vlada dotira iz budžeta i postoje mehanizmi da se ekonomski ugroze javni servisi, da se dovede u pitanje njihov ekonomski opstanak, a to odmah dovodi pod sumnju njihovu nezavisnot“, objašnjava Vlajić.

Novinar Jakša Šćekić, koji je pre osam godina šest meseci proveo na RTV-u, navodi da su uslovi u kojima rade zapoleni u toj televiziji veoma loši.

„Ja uvek kažem da je svaki minut koji izađe iz RTV pravo čudo. Mirakulum. Zgrada im je srušena 1999. godine, znači oni su 17 godina podstanari u zgradi koja uopšte nije za televizijski program, a svakih nekoliko godina se desi kadrovska vrteška i nikako da taj javni servis, koji je vrlo bitan za Vojovdinu, stane na noge i ima neki programski kontinuitet i da se polako razvija“, kaže Šćekić.

Pokret „Podrži RTV“ u ponedeljak u Novom Sadu organizuje građanski protest u znak podrške i kao odgovor na promene koje su se dogodile na toj televiziji.