Neznatnim izmenama zakona poljski režim udara na nezavisnu televiziju TVN24

Svet 08. jul. 202110:402 komentara
Podeli:
Izvor: N1

Grupa poslanika vladajuće poljske konzervativne stranke Pravo i Pravda podnela je noćas na prvi pogled neznatne izmene zakona o televizijama sa nacionalnom frekvencijom i ograničenju kapitala van Evropske unije za njih, koje direktno udaraju na glavnu nezavisnu televiziju u zemlji - TVN i njen informativni kanal TVN24 u vlasništvu američke kompanije Diskaveri.

Izmenom Zakona o radiofoniji i televiziji za inostrane vlasnike iz Evropske unije za koje nema ograničenja da dobiju nacionalnu frekvenciju dodat je uslov da ti vlasnici poljskih televizija ne smeju da budu zavisni od strane kompanije čije sedište je van EU, što je slučaj TVN, jer njome upravlja kompanija registrovana u EU ali u vlasništvu je američkog kapitala.

„Usvajanje te izmene značilo bi rat sa SAD, jer bi značilo da bi bila nacionalizovana ili naterana na prodaju tako velika kompanija kao što je televizija TVN. Protiv tog subjekta uperene su izmene zakona“, kazao je portalu Onet.pl bivši šef poljskog Zemaljskog saveta radiofonije i televizije Julijuš Braun.

Informativni kanal TVN24, koji je vladajućim konzervativcima Jaroslava Kačinjskog trn u oku i već su pokušavali da priguše kritiku vlasti drakonskim kaznama koje su posle intervencije iz SAD povukli, pa planovima oporezivanja medija, mogao bi da nastavi jer satelitski kanali ne potpadaju pod taj paragraf, ali glavni kanali TVN ostali bi bez licence.

„Održavanje satelitskog kanala bez glavnog ekonomski nema smisla“, kazao je Braun.

TVN se danas oglasila upozorenjem da je Zemaljski savet radiofonije i televizije 2015. godine prihvatio da u televiziju uđe američki kapital i sve do sada kada kanalu TVN24 u septembru ističe desetogodišnja licenca i treba da se produži vlasnička struktura nije izazivala nikakva podozrenja.

„Nema sumnje da ma šta mislili o televiziji TVN ona je važan elemenat pluralizma medija. Teško da bismo podržali rešenje koje bi služilo gušenju pluralizma medija“, kazao je lider manjeg partnera u vladajućoj poljskoj Ujedinjenoj desnici, vicepremijer Jaroslav Govin.

Evroposlanik Prava i Pravde Joahim Bruđinski odbio je da su te izmene uperene protiv TVN24 i optužio je tu nezavisnu televiziju da je neobjektivna, kao i da su se njeni novinari svrstali u političkom sukobu u Poljskoj uz opoziciju a protiv vladajućih konzervativaca.

Jaroslav Kačinjski i njegovi konzervativci odbijaju česte kritike iz zemlje i sveta da je državna televizija TVP postala propagandna truba vlasti za novac poreskih obveznika i to upravo argumentom da je navodno glavna nezavisna televizija TVN uz opoziciju, tako da pristrasnost TVP i njenog informativnog kanala TVP.info, koju ne poriču, kako kažu vraća ravnotežu na medijsku scenu.

Kanalu TVN24 licenca ističe 26. septembra i TVN je zatražila njeno obnavljanje još pre godinu dana, ali Zemaljski savet radiofonije i televizije neprestano odluku odlaže iako nema prepreka da licencu produži.

Nakon dolaska na vlast u jesen 2015. godine prvi korak stranke Prava i Pravde i njenog lidera Kačinjskog bio je da do tada javno pravni TV i radio servis i nacionalnu agenciju PAP pretvori u državne, sada „nacionalne“ medije sa misijom, kako je to vlada nazvala, da šire istinu o Poljskoj kod kuće i u svetu.

Od tada poljske vlasti traže načine kako da oteraju strani kapital iz poljskih medija i nateraju nezavisne medije na čelu sa TVN24 i izdavačkim koncernom Agora koji izdaje uticajni liberalni list Gazeta viborča da prestanu sa kritikom vlasti.

Komentari

Vaš komentar