Kineska državna televizija izgubila dozvolu za emitovanje u Velikoj Britaniji

Svet 04. feb. 202114:512 komentara
Podeli:
Izvor: JUSTIN TALLIS/AFP

Britansko regulatorno telo za medije Ofcom objavilo je da ukida dozvolu za rad kineskoj globalnoj TV mreži CGTN, međunarodnoj televiziji koja emituje na engleskom, navodeći kao razlog kontrolu koju nad njenim programima ima Komunistička partija Kine.

U saopštenju Ofcom navodi da je dozvola za emitovanje data kompaniji „Star China Media Limited“, koja zapravo nema uredničku odgovornost za sadržaje CGTN, a da nije moguće prebacivanje te dozvole na entitet koji stvarno kontroliše televiziju, jer nju kontroliše kineska komunistička partija.

„Dali smo mnogo vremena CGTN da se prilagodi propisima. Ti napori su sada iscrpljeni“, navelo je britansko regulatorno telo, navodeći da shodno tome smatra odgovarajućim da se ukine dozvola CGTN za emitovanje u Velikoj Britaniji.

Odluka Ofcom bi mogla dodatno da pogorša odnose između Velike Britanije i Kine, već narušene zbog britanske osude tretmana Ujgura, muslimanske manjine, od strane Pekinga i spora oko kineske bezbednosti u Hongkongu.

Ofcom je dodao da će uskoro odrediti proceduru kažnjavanja te televizije zbog izveštavanja koje se smatra pristrasnim, nepravednim i suprotnim poštovanju privatnog života.

U julu je ovo regulatorno telo prozvalo tu kinesku državnu televiziju zbog odnosa prema bivšem britanskom zatvoreniku, novinaru Piteru Hamfriju, prilikom izveštavanja o njegovom hapšenju u Kini. U maju prošle godine to telo je ukazalo na pristrasnost CGTN prilikom izveštavanja o prodemokratskim demonstracijama u Hongkongu 2019. godine.

Komentari

Vaš komentar