Urednik poljskog tabloida podneo ostavku zbog naslova

Svet 04. sep 201810:21 > 10:23
Izvor: N1

Glavni i odgovorni urednik poljskog tabloida Fakt Robert Feluš podneo je ostavku nakon žestoke kritike od kolega novinara iz ostalih medija zbog teksta pod naslovom "Otac odabrao politiku, sin uže" o samoubistvu sina jedinca bivšeg poljskog premijera Leška Milera.

Lešek Miler mlađi (48) preminuo je 27. avgusta, a po prvim saznanjima policije radilo se o samoubistvu.

Tabloid Fakt 1. septembra, na dan sahrane, objavio je na naslovnoj strani fotografiju oca i sina uz naslov „Otac odabrao politiku, sin uže“, zbog čega je bivši premijer Miler odlučio da Fakt tuži sudu.

„Postoje u životu događaji, vrednosti i osećanja koja iziskuju poseban osećaj za meru, takođe i od novinara. Takva situacija je smrt sina jedinca i voljenog oca. To je krajnje sramna zloupotreba ljudske tragedije“, osudilo je udruženje poljskih novinara Press klub Poljska naslovnu stranu tabloida.

Feluš se nakon te osude i lavine komentara njegovih kolega na internetu da je Fakt postupio lešinarski i prekršio novinarski kodeks, jer takvi naslovi nemaju veze sa novinarstvom, prvo izvinio bivšem premijeru i njegovoj porodici, a u ponedeljak je podneo ostavku i odlazi iz tabloida, javljaju poljski mediji.

„Iskazali smo nedostatak poštovanja, prešli smo granice dobrog ukusa i principa koji su dužni da obavezuju profesiju novinara“, izvinio se u ime Fakta bivšem premijeru Lešeku Mileru i svim čitaocima Robert Feluš.