Najavljeno isključenje televizije RT iz mreže u Vašingtonu

Svet 30. mar 201812:01 > 12:11
Podeli:
Izvor: Shutterstock

Kompanija koja je emitovala program ruske televizije na engleskm jeziku RT u glavnom gradu SAD, Vašingtonu će od idućeg meseca isključiti tu televiziju.

Ova televizija će i dalje biti dostupna preko satelita, prenosi CNN. 

MHz, glavni emiter programa RT u Vašingtonu, objavio je ranije ovog meseca da će smanjiti emitovanja te mreže od prvog aprila. Odluka takođe utiče na ostale međunarodne mreže, kao što su Frans 24, kineski CGTN i nemački Dojče Vele,navodi CNN. 

Kao rezultat te odluke kablovski operateri u Vašingtonu kao što su Komkast i Koks Komjunikejšns će prestati da ih prenose. 

Kremlj je nazvao odluku o prekidu emitovanja programa ruske televizije RT u Vašingtonu, „neosnovanom i diskriminatorskom“, prenosi TASS. 

„Advokati detaljno razmatraju tu situaciju, ali za sada i dalje izgleda kao neosnovana odluka, jer čak ni status stranog agenta ne može sam po sebi da bude razlog da se neka medijska kuća isključi“, rekao je portparol Kremlja Dmitrij Peskov novinarima. 

On je dodao da takve mere odražavaju „diskriminatorsku politiku prema masovnim medijima u SAD koja je suprotna američkom zakonu“. 

Televizija RT za tu odluku krivi američko Ministarstvo pravde. 

RT je saopštila prošle godine da je američko Ministarstvo pravde primoralo američku producentsku kompaniju za emitovanje te ruske televizije u SAD da se registruje kao strani agent. Američke kompanije koje rade sa radio i onlajn verzijom ruske radio mreže koju finansira ruska vlada i vebsajtom Sputnjik takođe su obavezne da se registruju kao strani agenti, prenosi CNN. 

Kompanije koje se registruju pod Zakonom o registrovanju stranih agenata (FARA) mogu da nastave emitovanje programa kao do sada, ali moraju redovno da podnose izveštaje i informacije o svojim aktivnostima i svom auditorijumu jasno da naznače da su registrovani kao strani agenti.