U Kini otkrivena nova vrsta džinovskog nosoroga, većeg od žirafe

SciTech 18. jun. 202111:40 > 11:417 komentara
Paraceratherium linxiaense
Izvor: Chen Yu/Institute of Vertebrate Paleontology and Paleoanthropology/Handout via REUTERS

Nova vrsta praistorijskog džinovskog nosoroga, jednog od najvećih sisara koji je hodao Zemljom, otkrivena je na severozapadu Kine, objavili su naučnici.

Paraceratherium linxiaense je živeo pre otprilike 26,5 milijuna godina i težio 21 tonu, kao četiri velika afrička slona.

Glavom je mogao da dosegne sedam metara visine kako bi jeo s drveća, što ga čini višim od žirafe.

Ti su zaključci doneseni na temelju fosila otkrivenih u severnoj kineskoj provinciji Gansu.

U studiji objavljenoj u četvrtak u časopisu Communications Biology istraživači pišu kako je analizom fosila, pronađenih 2015., zaključeno kako oni pripadaju novoj vrsti, drugačijoj od dosad poznatih džinovskih nosoroga.

Potpuno očuvana lobanja i čeljust pokazuju sličnost s današnjim tapirima, zaključak je istraživanja koje je predvodio Deng Tao s paleontološkog instituta u Pekingu.

Nova vrsta srodna je divovskim nosorozima koji su nekada živeli u Pakistanu, što sugeriše da su se kretali širom centralne Azije.

Nosorozi su slobodno putovali između severozapada Kine i indijsko-pakistanskog potkontinenta, što znači da je Tibetanska visoravan tada imala nizinska područja, smatraju naučnici.

“Tropski uslovi omogućili su džinovskom nosorogu da se vraća severno u centralnu Aziju, što implicira da Tibet još nije bio visoravan velike visine“, saopštio je Deng.

Komentari