Naučnici prvi put snimili zvukove koje proizvode raže na dnu mora (VIDEO)

SciTech 28. jul 202218:055 komentara
Izvor: pixabay.com

Naučni tim predvođen istraživačima iz Australije, uz učešće biologa iz Malage, Hosea Havijera Delgada, predstavio je prve dokaze, u vidu naučne studije i demonstracionih video zapisa, o ražama i zvukovima koje emituju u svom prirodnom okruženju, na morskom dnu obale grupe ostrva u Indoneziji.

Raže, ribe sa hrskavičavim skeletom, blisko povezane sa ajkulama, među svojim karakteristikama imaju i činjenicu da poseduju najveći mozak kod riba koje trenutno naseljavaju mora i okeane.

Jedna od mogućih upotreba razvoja mozga je komunikacija i, u tom smislu, poslednjih decenija su sprovedena različita istraživanja o zvukovima koje proizvode raže koji žive u akvarijumima i zoološkim vrtovima, piše La Vanguardia.

Rezultati ovog istraživanja objavljeni su u časopisu Ecology, koji uređuje Američko društvo za ekologiju.

U jednom od video snimaka koji su objavili autori studije, raža vrste Urogimnus granulatus primećena je kako pliva i emituje isprekidane zvukove do sada nepoznate nauci.

Istraživači primećuju da se čini da raže prave zvukove samo kada su pod pritiskom, što bi moglo da objasni zašto niko ranije nije prijavio da ih je čuo, barem u naučnoj zajednici. Ističu da je verovatno samo nekoliko ljudi čulo zvukove jer oprema za ronjenje proizvodi mehuriće zbog kojih je teško čuti zvukove pod vodom.

O tome zašto su raže razvile sposobnost da prave zvukove, istraživači imaju samo teorije, uključujući moguće sredstvo za plašenje potencijalnih neprijatelja. Autori predlažu da nastave sa proučavanjem zvukova raža, posmatrajući prvo kako one prave ove zvukove, a zatim i načine na koje se koriste.

Komentari