Naučnici od zmijskog otrova napravili lepak za brzo zaustavljanje krvarenja

SciTech 18. jul 202121:49 8 komentara
Shutterstock

Naučni tim sastavljen od eksperata iz Kanade i Kine napravio je lepak za kožu koji u roku od 45 sekundi zaustavlja krvarenje.

Naučni časopis “Science Advences“ objavio je rezultate naučnog istraživanja o potencijalnim lekovitim svojstvima enzima batroksobina koji se nalazi u otrovu zmija, najčešće poskoka.

Povezane vesti

Naučni tim činili su istraživači sa kanadskog Manitoba univerziteta, londonskog Western univerziteta i Vojnomedicinskog univerziteta iz kineskog grada Čongkinga.

Kibre Makonan sa Western univerziteta je za CBC radio kazao da je poznato da zmijski otrovi ubijaju razređivanjem krvi ili delovanjem na nervni sistem, a da batroksobin izaziva zgrušavanje krvi.

“Kao naučnici smo postavili pitanje da li možemo da napravimo zaokret i iskoristimo to kao neki vid pomoći i leka. Evo, uspeli smo da dođemo do pozitivnog odgovora“, kazao je Makonan.

Pojasnio je da su u laboratoriji uspeli na bazi enzima iz zmijskog otrova da naprave lepak koji će moći da se koristi i na terenu za zaustavljanje krvarenja pri različitim povredama ljudi. Enzim će se aktivirati posebnim laserom ili zagrevanjem pomoću svetiljke pametnih mobilnih telefona.

Istraživanja su pokazala da je lepak te vrste i deset puta efikasniji od fibrinskih lepaka koji se već koriste u medicinske svrhe.

Očekuje se da se novorazvijeni lepak u masovnoj komercijalnoj upotrebi nađe za pet godina.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare