NASA proglasila završenom misiju InSight na Marsu

SciTech 22. dec 202208:19 4 komentara
Reuters/Mike Blake/File Photo

Nakon više od četiri godine na Marsu, NASA-ina misija InSight završila je nakon što je lender ostao bez struje, objavila je u sredu američka svemirska agencija.

NASA je objavila da kontrolori misije nisu mogli kontaktirati lander, „što ih je navelo na zaključak da su baterije svemirske letelice na solarni pogon istrošene. Agencija je rekla da će nastaviti da osluškuje signal, iako se dalja komunikacija smatra malo verovatnom. InSight je poslednji put komunicirao sa Zemljom 15. decembra.

Agencija je prethodno rekla da InSightov tim očekuje da će lender biti „neoperativan“ do decembra, jer njegovi solarni paneli proizvode sve manje energije pošto i dalje nakupljaju prašinu.

Stacionarni lender detektovao je više od 1.300 potresa i locirao područja Crvene planete sklona potresima tokom svog četvorogodišnjeg boravka na Marsu.

InSight je stigao na Mars u novembru 2018. kako bi proučavao seizmičke talase, što pomaže naučnicima da bolje razumeju kako nastaju planete.

„Gledao sam lansiranje i sletanje ove misije i dok je rastanak sa svemirskom letelicom uvek tužan, fascinantna nauka koju je InSight sproveo razlog je za slavlje“, rekao je Tomas Zurbuhen iz NASA.

Seizmički podaci iz ove misije Discovery Programa nude značajne uvide ne samo u Mars, nego i u druga stenovita tela, uključujući Zemlju.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare