Na Galapagosu pronađena mlada populacija retke ružičaste iguane

SciTech 21. dec 202213:27 1 komentar
Shutterstock

Naučnici su otkrili mladunčad i mladu populaciju ružičaste kopnene iguane na Galapagosu, piše CNN. U pitanju je ugroženi gmizavac koji postoji samo na jednom od ostrva Galapagos, a ovo je prvi put da su pronađeni mladunci vrste koja je otkrivena pre samo nekoliko decenija.

Ova životinja živi samo na obroncima vulkana Volf, na ostrvu Izabela na Galapagosu, i smatra se kritično ugroženom vrstom. Prema procenama, ostalo je samo nekoliko stotina primeraka.

„Ovo otkriće označava značajan korak napred, koji nam omogućava da identifikujemo put ka spasavanju ružičaste iguane“, rekao je direktor Nacionalnog parka Galapagos Deni Rueda.

Iguane, koje mogu porasti i do 50 centimetara u dužinu, prvi su otkrili čuvari nacionalnog parka 1986. godine. Međutim, naučnicima su bile potrebne decenije da prepoznaju ružičastu iguanu kao posebnu vrstu na ostrvu.

Njihovu populaciju ugrožavaju unete vrste na ostrvu, posebno glodari, saopštio je nacionalni park.

„Poznavanje svih aspekata koji njihovo postojanje čine ranjivim omogućiće nam da preduzmemo pravovremene akcije, uglavnom protiv invazivnih vrsta i na taj način izbegnemo prekid prirodnih ciklusa ovih krhkih ekosistema“, rekao je Rueda.

Ostrva Galapagos, sa svojim jedinstvenim divljim životinjama, bila su osnova za teoriju evolucije britanskog naučnika Čarlsa Darvina. Ova ostrva dom je brojnim vrstama koje se ne mogu naći nigde drugde, uključujući džinovske kornjače, kormorane koji ne lete i nekoliko vrsta iguana, uključujući ružičastu iguanu.

Vulkan Volf je jedno od najudaljenijih mesta koje nadgleda nacionalni park, a koji je u svojoj bazi postavio stanicu za istraživanje i praćenje.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare