Kako cipele koje nosimo otkrivaju u kom gradu živimo?

SciTech 02. jun. 202107:085 komentara
Cipele, obuća, jesen
Izvor: pixabay.com

Vaše cipele sa preciznošću do 90 odsto odaju u kom gradu živite, zahvaljujući grupi mikroba koje nosite sa sobom svakodnevno.

Poput jedinstvenog otiska prsta, svaki grad ima svoje mikrobiome. To znači da ima jedinstvenu grupu mikroba prisutnih u okruženju koja ih razlikuje od svih ostalih, rezultati su međunarodnog istraživačkog projekta koji je sproveo Medicinski fakultet Univerziteta u Merilendu, objavio je muyinteresante.com.mx.

Projekat je obuhvatio 60 gradova širom sveta koji su odlučili da učestvuju. Za studiju su uzeti u obzir uzorci iz javnog prevoza i bolnica, navodi se u članku objavljenom u naučnom časopisu “Cell”.

Rezultati pokazuju veliki broj mikrobioma, uzimajući u obzir vazduh i druge površine. U istraživanju je predstavljena detaljna analiza na hiljade virusa, bakterija kao i jednoćelijskih organizama.

Prema rečima doktorke Lin Šriml sa istog Univerziteta, broj mikroorganizama Baltimora (najveći grad američke savezne države Merilend) je jedinstven, fascinantan i raznolik i pruža informacije o do sada nepoznatim mikrobima.

Drugim rečima, svaki grad ima specifičan ekosistem, koji ga razlikuje od svih drugih. Stoga, prema rečima doktora Kristofera Masona sa njujorškog “Weill Cornell Medicine”, svaka cipela sa 90 odsto preciznosti “pogađa” u kom gradu živi njen vlasnik.

Istraživanje je rađeno pre izbijanja pandemije koronavirusa pa naučnici uveravaju da su se mikrobi svakog grada promenili. Zbog toga, planiraju da ponovo urade istraživanje.

Komentari