Fosil ihtiosaurusa sa netaknutim embrionima izvađen iz glečera u Čileu

SciTech 13. maj 202211:51 > 11:53 0 komentara
ihtiosaurus čile
GAIA Antarctic Research Center University of Magallanes/Handout via REUTERS

Čileanski naučnici uspešno su iskopali jedan od najkompletnijih fosila ihtiosaurusa na svetu, sa netaknutim embrionima, iz glečera Tindal u čileanskoj regiji Patagonija.

Sačuvani fosil ženskog drevnog morskog reptila naučnici su nazvali „Fiona“. Fosil dug četiri metra pomoći će naučnicima da prouče embrionalni razvoj ihtiosaurusa, koji su bili u morima pre 90 do 250 miliona godina.

POVEZANE VESTI:

Ovaj fosil „je jedini ihtiosaurus sa embrionima pronađenim na planeti pre 129 do 139 miliona godina“, rekla je Džudit Pardo, naučnica koja je otkrila fosil. „Dakle, to je neverovatno važno.“

Pardo, paleontološkinja iz Antarktičkog istraživačkog centra GAIA na Univerzitetu Magalanes, otkrila je fosil pre više od jedne decenije, ali zbog ekstremnih klimatskih uslova, teškog terena i udaljenosti, njegovo iskopavanje je bilo složen logistički izazov.

Naučnici su izvlačili fosil 31 dan. Pošto je fosil tako kompletan, paleontolozi su rekli da su morali da uklone pet blokova teških 200 kilograma da bi kosti ostale netaknute.

Fosil se sada priprema za izložbu u Prirodnjačkom muzeju Rio Seko u južnom Čileu.

Pardo je rekla da su naučnici otkrili još 23 primerka ihtiosaurusa tokom iskopavanja, čime je ukupan broj pronađen u glečeru Tindal dostigao skoro 100, čineći region jednim od najzastupljenijih i dobro očuvanih lokaliteta ihtiosaurusa na planeti.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Budi prvi ko će ostaviti komentar!