Asteroid veličine autobusa proleće pored Zemlje, primećen tek pre dva dana

SciTech 07. jul 202216:09 19 komentara
asteroid
Foto: Pixabay / ilustracija

Pored Zemlje će danas proleteti asteroid veličine autobusa, koji su naučnici primetili tek pre dva dana.

Asteroid će proleteti blizu Zemlji, odnosno približiće joj se tokom preleta na svega 90.000 kilometara, što je oko 23 odsto prosečne udaljenosti između Zemlje i Meseca.

Puno važnija od toga jeste činjenica da pre samo nekoliko dana niko nije ni znao da taj asteroid dolazi.

Očekuje se da će asteroid, nazvan „2022 NF“, sigurno proći pored naše planete i da neće pasti na Zemlju, navode iz Nasine laboratorije za mlazni pogon u Pasadeni.

Astronomi su otkrili taj asteroid pomoću podataka iz „Pan-STARS-a – sistema kamera i teleskopa sa sedištem na Havajima, čiji je primarni cilj otkrivanje objekata blizu Zemlje.

Naučnici su tek 4. jula identifikovali objekat i izračunali njegovu približnu veličinu i putanju, procenjujući da je svemirska stena široka između 5,5 i 12,5 metara.

Zbog svoje male veličine, „2022 NF“ ne odgovara Nasinim kriterijima za „potencijalno opasan asteroid“, koji mora biti dugačak najmanje 140 metara i proći unutar 7,5 miliona kilometara od Zemlje, da bi zadovoljio taj kriterijum.

NASA i druge svemirske agencije pomno prate hiljade objekata koji prilaze blizu Zemlje.

Ti objekti retko predstavljaju pretnju, ali bi se neki veliki asteroidi mogli pokazati opasnim, ako se njihove putanje promene.

Koje je tvoje mišljenje o ovome?

Učestvuj u diskusiji ili pročitaj komentare