Ruski naučnik: Amerikanci odbijali da poveruju, o vodi na Mesecu znamo od 2010.

SciTech 26. okt 202022:15 > 27. okt 2020 07:31
AFP/ROBYN BECK

Informacije o prisustvu vode na osvetljenoj strani Meseca nisu novost, jer je ruskim naučnicima to poznato od 2010. godine, ali su američke kolege odbijale da u to poveruju, izjavio je šef laboratorije svemirske gama-spektroskopije pri Institutu za svemirska istraživanja Ruske akademije nauka Igor Mitrofanov.

Prema njegovim rečima, to je otkrio još 2009. godine ruski instrument Lend, koji je nastao u saradnji sa Sjedinjenim Američkim Državama i montiran je na američkom mesečevom satelitu LRO, ali američke kolege tada nisu verovale ruskim naučnicima.

„Prvobitni američki koncept bio je da se voda na polovima nalazi samo u konstantno neosvetljenim kraterima, a kada smo počeli eksperiment Lend na američkom LRO videli smo znake prisustva vode i na redovno osvetljenoj površini Meseca“, rekao je Mitrofanov, prenosi Sputnjik.

Dodao je da su američki naučnici i dalje smatrali da tamo ne može biti vode, a mišljenje nisu promenili ni kada su ruski naučnici u časopisu „Sajns“ objavili ono što su videli.

„Sada su i oni došli do tog velikog otkrića, videli su da na osvetljenoj površini Meseca ima vode. Još jedan veliki uspeh američke nauke, čestitam im“, prokomentarisao je Mitrofanov saopštenje NASA o velikom otkriću.