Oko Venere otkriven fosfin, postoji mogućnost da tu planetu naseljavaju mikrobi

SciTech 14. sep. 202022:24 > 22:25
Izvor: ESO/M. Kornmesser/L. Calcada & NASA/JPL/Caltech via REUTERS

Klima na Veneri, više je nego neprijateljska, ali možda omogućava život. Naučnici kažu da su u teškim oblacima kiselina iznad Venere otkrili gas fosfin, što ukazuje na to da mikrobi možda naseljavaju Zemljinog najbližeg suseda među planetama.

Samo je jedna planeta bliža suncu od Venere, na čijoj površini se beleže temperature od 400 stepeni Celzijusa.

Međunarodni tim naučnika tvrdi da je pronašao moguće znakove života u venerinoj atmosferi. Naučnici su otkrili gas fosfin, koji na Zemlji proizvode mikroskopski organizmi u sredinama sa malo ili nimalo kiseonika.

Tim koji je uradio studiju, prvobitno je primetio fosfin koristeći teleskop na Havajima, a to je potvrđeno radio-teleskopom u Čileu.

Profesorka Džejn Grivs sa Univerziteta Kardif u južnom Velsu kaže da je bila zapanjena otkrićem, koje je došlo nakon zanimljivog eksperimenta, od kojeg nije očekivala mogući pronalazak vanzemaljskog života.

Izvor : ESO/M. Kornmesser & NASA/JPL/Caltech via REUTERS

„Ključ za ono što smo otkrili jeste gas fosfin u oblacima iznad Venere. To je veoma neočekivano, jer je fosfin sastavljen od atoma fosfora i tri atoma vodonika, a njega je zaista veoma malo u atmosferi i jedna od mogućnosti je da ga proizvode mali plutajući organizmi“, kaže ona.