Sedište NASA će dobiti ime po njenoj prvoj afroameričkoj inženjerki

SciTech 25. jun 202009:10 > 09:26
Reuters/Joe Skipper

Sedište NASA u Vašingtonu preimenovaće se u čast njene prve afroameričke inženjerke Meri Džekson, saopštio je direktor Američke svemirske agencije.

„Meri Džekson je jedna od izuzetno važnih žena koje su NASA pomogle da američke astronaute uspešno pošalje u svemir“, rekao je Džim Bridenstin u saopštenju.

Meri Džekson je 1958. bila prva crnkinja vazduhoplovna inženjerka u svemirskoj agenciji. Objavila je veliki broj studija, kao na primer o nadzvučnim letovima.

Čelnik svemirske agencije obećao je da će i ubuduće isticati postignuća Afroamerikanki i pripadnika svih grupa koji su „omogućili NASA da ispiše stranicu uspešnih istraživanja“.

Američka preduzeća i ustanove su povodom velikih protesta koji potresaju zemlju počeli da razmišlju o mestu afroameričke zajednice u društvu i o sistemskom rasizmu koji ga pogađa.

NASA je još ranije preimenovala ulicu u kojoj je njeno sedište u „Hidden Figures Way“ (Ulica skrivenih lica), u čast trima matematičarkama Afroamerikankama (Meri Džekson, Ketrin Džonson i Doroti Von) čiji je rad dokumentovan u filmu „Skrivene junakinje“ bio dragocen u američkom osvajanju svemira.