NASA primila 12.000 prijava za posao astronauta

SciTech 01. apr 202021:14 > 21:28
Izvor: AFP/ROBYN BECK

Američka svemirska agencija (NASA) objavila je da je primila 12.000 molbi za buduću generaciju astronauta, njih desetak, a rezultati postupka selekcije će biti objavljeni na leto 2021.

NASA regrutuje novu posadu astronauta za svoj program Artemis, a cilj je između ostalog, da na površinu Meseca stupi i prva žena. Prva posada Artemisa bi trebalo da sleti na Mesec do 2024, a potom bi se svake godine slala druga posada.

„Sledeća klasa astronauta, generacije Artemis, omogućiće nam da istražimo nova područja Meseca, a odvešće nas i na Crvenu planetu“, rekao je Džim Brajdinstajn, direktor NASA.

Naime, dugoročni cilj je poslati astronaute na Mars, a NASA se nada da će kroz program slanja ljudi na Mesec moći naučiti i uvežbati astronaute za pohod na Mars.

Godine 2017. je od 18.300 kandidata njih 12 izabrano za astronaute, a 11 je izdržalo obuku do kraja. Trajala je do januara 2020.

Kandidati moraju da budu Amerikanci i da imaju magistarsku diplomu u naučnim disciplinama, tehnologiji ili matematici, a primaju se i lekari i piloti.

NASA trenutno raspolaže s 48 aktivnih astronauta.

Budući regruti će se slati na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), a jednog dana možda i na Mesec. Prva misija na Mesec se planira za 2024, a od 2028. se planira „trajna“ ljudska prisutnost na Zemljinom satelitu.