Naučnici kritikuju novu studiju o kolevci čovečanstva

SciTech 30. okt. 201907:49 > 07:53
Izvor: Reuters/Mike Hutchings

Naučnici su oštro kritikovali novu studiju koja govori da su naši preci potekli iz specifičnog područja u južnoj Africi, a ne iz istočne Afrike kako se ranije pretpostavljalo.

„Tu studiju smatram potpuno neodgovornom i ona me je šokirala“, rekla je profesorka Rebeka Akerman s Instituta za istraživanje evolucije čoveka (HERI) u Kejp Taunu u Južnoafričkoj Republici.

Akerman je rekla da su se direktori u njenom institutu složili u tome da generalizovane izjave iznete u studiji na osnovu proučavanja tek malenog dela evolucije ne odgovaraju „neverovatno složenoj evoluciji naše vrste“.

Studija koju je vodila profesorka Vanesa Hejs s Instituta Garvan za medicinska istraživanja u Sideju u Australiji objavljena je u ponedeljak u časopisu Nature. Zasnovana na mitohondrijskim DNK podacima više od 1200 urođenika s juga Afrike nova studija navodi da je taj region kolevka čovečanstva.

Naučnici su objavili da su se koristili uzorcima krvi naroda u Namibiji i Južnoj Africi i kombinovali DNK s kulturnim i geografskim podacima kako bi pokazali da se „prvi homo sapines“ po majčinoj liniji pojavio u području južno od bazena Velike reke Zambezi. To uključuje severnu Bocvanu i delove Namibije i Zimbabvea.

„Istraživanje je previše nesofisticirano, a u ekipi nije bilo nijednog antropologa ili arheologa“, rekla je Akerman.

Profesor Kris Stringer iz Prirodnjačkog muzeja u Londonu napisao je na Tviteru da ta studija „kao i tolike druge koje se koncentrišu samo na mali deo genoma ili na jednu regiju ili na jedan deo izrade kamenog oruđa ili jedan ‘kritičan’ fosil, ne može da zahvati punu složenost mozaika našeg porekla kao kada se u obzir uzmu svi drugi podaci“.