Naučnici razvili duvan bez nikotina

SciTech 19. sep 201913:22 > 13:22
N1

Naučnici su objavili da su stvorili tip duvana gotovo potpuno lišen nikotina, a taj uspeh mogao bi utrti put za dizajniranje nove vrste cigarete koja bi stvarala manju pušačku zavisnost.

Nemački tehnološki univerzitet TU iz Dortmunda objavio je da su naučnici uspeli genetski da modifikuju duvan Virginia tako što su znatno smanjili koncentraciju visokozavisne materije, na samo jednu četvrtinu stotnine.

Svetska zdravstvena organizacija i nekoliko drugih srodnih tela pozvali su vlade na istraživanje mogućnosti za smanjenje količine nikotina, a upravo je nikotin glavni uzročnik zavisnosti od cigareta.

Cigareta sadrži 4.800 drugih hemijskih materija, od kojih je nekih 70 verojatno kancerogeno.

„Umesto 16 miligrama, svaki gram duvana sada sadrži samo 0,04 miligrama nikotina,“ kazao je voditelj istraživanja Feliks Stele o njihovom izumu.

„Do danas niko u svetu nije uspeo do te mere da smanji udeo nikotina“, dodao je Stele.

Naučnici koji su rezultate svog rada najpre objavili u časopisu Plant Biotechnology Journal, kazali su da su se koristili tehnologijom genetskih makaza kako bi izrezali šest gena koji su relevantni za proizvodnju nikotina.

Biljka je uspela da rekonstruiše nedostajuće gene, ali je rekonstrukcija manjkava. Taj proces verojatno se može primeniti na bilo koju biljku duvana, rekao je Stele.