Stimulacija mozga tokom sna poboljšava pamćenje

SciTech 23. jul 201813:00 > 13:34
Shutterstock

Dobar san se smatra neophodnim za opšte funkcionisanje i produktivnost. San je najbolje vreme za isključivanje i odmaranje mozga, međutim studije su pokazale da je takođe i odličan period za treniranje i poboljšavanje pamćenja.

U istraživanju koje je objavio istraživački centar HRL Laboratories, navodi se da pamćenje može biti poboljšano neinvazivnom tehnikom stimulacije mozga tokom sna.

Prenos sećanja sa jednog u drugi deo mozga za dugoročno pamćenje je prirodni proces za koji se veruje da se osnažuje i najviše odvija tokom spavanja.

Imajući to na umu, naučnici su pokušali da pojačaju proces „prekonoćnom reaktivacijom“ putem stimuliranja mozgova učesnika ovog eksperimenta. Istraživači si zaključili da imitiranjem tog delovanja mogu najbolje da utvrde uticaj na čovekovo pamćenje.

Učesnici eksperimenta su potom u budnom stanju detektovali potencijalne prijetnje, a njihovi rezultati su se znatno poboljšali nakon stimulacije.

Istraživanje, deo projekta koji finansira američko ministarstvo obrane, poslednje je u nizu nedavno objavljenih studija u kojima se zaključilo da aktivnost tokom sna mogu direktno da utiču na našu mogućnost pamćenja.