NASA u potrazi za planetama na kojima bi moglo biti života

SciTech 19. apr 201810:31 > 10:35
NASA's Goddard Space Flight Center/Handout via REUTERS

Američka svemirska agencija NASA lansirala je noćas svoj teleskop od 337 miliona dolara namenjen traganju za planetama veličine slične zemlji i na kojima bi mogao da postoji život.

Satelit nazvan TESS, po engleskoj skraćenici za Tranzitni satelit za nadzor egzoplaneta, lansiran je u svemir oko jedan sat noćas po centralnoevrposkom vremenu raketom Falkon 9 američke kompanije SpaceX iz Kejp Kanaverala na Floridi.

Satelit će pregledati nebo najmanje naredne dve godine, počevši prvo od najbližih i najsvetlijih zvezda u nastojanju da pronađe i identifikuje planete oko njih.

Biće razmotrene stotine hiljada zvezda, a očekuje se da će hiljade egzoplaneta, planeta koje su van našeg solarnog sistema, biti pronađene odmah blizu nas. Očekuje se da će biti pronađene razne planete, stenovite i ledene planete, vrući giganti i možda vodeni svetovi, a moguće i planete koje su između veličine Zemlje i Neptuna, ili čak i neka koja je blizanac Zemlji.

„Nebo će postati lepše, postaće fantastično kada budemo znali da postoje planete koje kruže oko zvezdi koje svetlicaju noću“, rekao je glavni direktor za nauku u Nasi Tomas Zurbhen.

On je rekao da će otkrića satelita teleskopa Tess i druge misije dovesti čovečanstvo bliže odgovoru u na pitanje koje se postavja hiljadama godina, da li postoji život van Zemlje i ako postoji, da li je u obliku mikroba ili je napredniji.

Nasin satelit Tess neće tražiti život, nije za to koncipiran. On će tražiti sve vrste planeta na kojima bi mogao da postoji život, posebno će se usmeriti na planete koje su u orbiti neke zvezde gde temperature nisu ni suviše hladne ni suviše vruće već taman za vodu koja daje život.

One planete koje izgledaju da najviše obećavaju biće bliže razmotrene nekom drugom misijom.

Tess je naslednik Nasinog Kepler svemirskog teleskopa, koji je sada na kraju svog rada posle otkrića nekoliko hiljada egzoplaneta u poslednjih devet godina.