Još jedna, sedma Noć istraživača

SciTech 30. sep 201621:55 > 22:35
N1

U Beogradu i još deset gradova Srbije u petak je održana manifestacija Noć istraživača. U okviru nje, zainteresovani su imali priliku da pogledaju, ali i da učestvuju u raznim eksperimentima.

Umesto u laboratoriji, eksperimenti su ovog puta urađeni na ulici. Oni koji ih prave kažu da je cilj približavanje nauke građanima. Dodaju da je, na primer, utvrđeno da bi kukuruz u budućnosti mogao da se sadi u vodi.

„Ovo je voda koja je obogaćena hranljivim materijama koje se inače nalaze u zemlji i mi sada to potopimo, korenje u vodu i zamotamo to zbog mraka koji je potreban korenju da predstavlja zemljište i kada to napravite onda to možete da držite na terasi i da pustute da proklija pa da imate svoj kukuruz na terasi“, objašnjava Antonija Radulović, Biloški fakultet.

Posetioci su imali priliku da se upoznaju sa naučim saznanjima, razgovaraju s istraživačima, ali i otkriju kako se uz pomoć joda može testirati hrana na skrob.

Organizatori kažu da je cilj manifestacije ukazivanje na to da nauka nije komplikovana i da se kroz istraživanje i učenje mogu otkriti razne zanimljivosti.

„Naša ideja ovde jeste da pozovemo i neke nastavnike da probaju nauku da slikaju, da probaju nauku drugačije da pokažu svojim učenicima i da probaju već u školama i vrtićima da ih zaraze nekim ovim stvarima“, kaže Zorana Kurbalija Novičić, Evropska Noć istraživača.

Šef Delegacije EU Majkl Davenport poručuje da je javno ekperimentisanje, koje se u Srbiji organizuje sedmi put pred građanima njegova omiljena inicijativa EU: „Takođe, to je prilika da podstaknemo mlade ljude na radoznalost da i sami budu naučnici tokom jednog dana. Možda će sutra baš jedan od njih postati Tesla“.

Evropska noć istraživača održana je u 250 gradova širom Evrope.