Naučnici otkrili šta utiče na oblik i širinu ljudskog nosa

SciTech 22. maj 201615:52 > 16:03
Izvor: Freeimages.com

Istraživači Univerziteta "Koledž London" tvrde kako su otkrili četiri gena koja utiču na oblik i širinu ljudskog nosa.

Prema njihovom istraživanju rađenom na 6.000 ljudi, naučnici su otkrili da su četiri gena: DCHS2, RUNX2, GLI3 i Pax1 „odgovorni“ za širinu i oblik nosa. Od toga, GLI3, Pax1 i DCHS2 su geni koji su odgovorni za širinu nosa, širinu nozdrvi i oblik vrha nosa, dok je gen RUNX2 „zadužen“ za rast nosne kosti.

Na osnovu DNK uzoraka stanovnika iz latinskih zemalja: Brazila, Kolumbije, Čilea, Meksika i Perua kao i stanovnika Evrope, Indijaca i Afrikanaca, analizirane su crte lica i genetika ispitanika.

Glavni autor studije Kaustub Adhikari tvrdi da se ljudski nos, osim gena, oblikuje i prema klimi, jer reguliše temperaturu i vlažnost vazduha.

„Prepoznavanje gena koji utiču na oblik nosa pruža nam nove alate da ispitamo ovo polje, kao što je evolucija lica. Takođe, ovo nam može pomoći da istražujemo genetske poremećaje poput onih koji izazivaju abnormalnosti na licu“, rekao je Adhikari.