Hadfildov praktičan vodič za život u svemiru

SciTech 26. feb 201618:35 > 28. feb 2016 09:19

Iako nije bio u svemiru od 2013. godine, Kris Hadfild još uvek je jedan od najpopularnijih ljudi koji je boravio na Međunarodnoj svemirskoj stanici. Tokom boravka postao je popularan i zbog brojnih video-snimaka u kojima pokazuje praktične probleme s kojima se sreću astronauti u orbiti, ali i rešenja.

Hadfild, inače prvi Kanađanin koji je komandovao MSS-om, često je objavljivao interesantne snimke koji pokazuju zabavnu i komplikovanu svakodnevnicu u prostoru nulte gravitacije i bio izuzetno aktivan na društvenim mrežama.

Malo je poznato da je u slobodno vreme tokom Ekspedicije 35 Hadfild u svemiru snimao muzički album, koji je objavljen dve godine kasnije – u oktobru 2015. godine, nazvan „Space Sessions: Songs From a Tin Can“.

Tokom svog boravka na MSS-u, ovaj astronaut uspeo je da osvoji Zemlju: više od milion ljudi ga je pratilo na Tviteru u junu 2013. godine, zaslužan je za jedan od najvećih nizova poruka na sajtu Reddit u popularnoj akciji AMA (Ask me anything) jer su ljudi iz svih delova planete želeli da mu postave pitanje, napravio je blog na sajtu Tumblr koji je postao veoma popularan…

Šta je to što je Hadfilda učinilo prvim astronautom koji je postao takva zvezda društvenih mreža? Pored stručnosti i harizme, to su svakako njegovi kratki snimci koji prikazuju borbu jednog astronauta s nultom gravitacijom, odnosno prikazi izvođenja jednostavnih radi u složenim uslovima.

Nacionalna geografija je za vas izdvojila neke od najzanimljivijih snimaka Hadfildovih svemirskih avantura.

Tecite suze moje, ali bez gravitacije

Kako se peru zubi

A kako ruke

Šta biva kada iscedite mokar peškir?

Sendvič u kosmosu izgleda malo drugačije nego na Zemlji