Stručnjaci kažu papreno preplaćen posao Vajrlesa i Telekoma, Vučiću ništa sporno

Biznis 26. feb. 202119:23 > 27. feb. 2021 09:5723 komentara
Podeli:

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić tvrdi da je sve bilo čisto i po zakonu u javnoj nabavci od 60 miliona evra, koliko će građani Srbije platiti privatnoj firmi Vajrles media (Wireless media) biznismena Igora Žeželja i Telekomu Srbija za softver kojim će se obračunavati plate u javnom sektoru. Dok pojedini ekonomisti tvrde da je država preplatila Žeželjeve i Telekomove usluge čak 1000 puta, predsednik navodi da će biti potrebno još novca da se uredi sistem javnih finansija, no nada se ipak da te nabavke neće ići preko istih kompanija.

Ovde je sve urađeno po zakonu, kaže predsednik koji u javnoj nabavci od 7 milijardi dinara, odnosno 60 miliona evra datih za softver, ne vidi ništa sporno.

„Još nisam ušao u papire, pošto pored činjenice da imam poverenje u Sinišu Malog, mislim da je to i veoma važno i on će morati da uloži još dosta novca u fiskalizaciju. Nadam se ne preko istih kompanija, ali nije moje da prejudiciram“, rekao je Vučić.

Povezano:

A preko istih kompanija već se mnogo toga odigralo. Partneri u izradi novog sistema za obračun plata u javnom sektoru, Wireless media Igora Žeželja i Telekom Srbija zaključili su 2018. ugovor o regulisanju međusobnih odnosa koji ispituje Savet za borbu protiv korupcije. Po tom ugovoru državni Telekom isplatio je Žeželju više od 37 miliona evra, da bi on odmah zatim kupio dnevni list Kurir, odnosno Adria media grupu.

„Svi su izgleda zaboravili tih 37.5 miliona evra, ako se dobro sećam cifre. Pri tome je taj ugovor bio sporan jer je samo jedna strana imala očiglednu korist, a to je Wireless media gospodina Žeželja. Ne vidim da je Telekom time nešto dobio, s obzirom da se Wireless media obavezala da će uložiti 27 miliona evra u svoj portal Mondo, ali kakve veze to ima i kakvu dodatnu vrednost daje Telekomu? Dakle, ovo je sada još očiglednije. Ovde se sada direktno ispumpava javni novac, da je  cifra oko 60 miliona evra. To znači da će obračun svakog zaposlenog u javnom sektoru koštati 120 evra, ali na žalost ne njih nego nas – poreske obveznike ove zemlje“, ističe Milan Ćulibrk, glavni urednik NIN-a.

Ista matrica samo sa drugim učesnicima primenjena je i u kupovini televizije Prva i RDP B92. Državni Telekom je isplatio astronomskih 195 miliona evra za kablovsku mrežu Kopernikus, da bi onda Kopernikus korporacija kupila za 180 miliona dve televizije sa nacionalnom frekvencijom.

„Poluge političke moći se koriste da bi se bogatstvo usmerilo ka pojedinim ljudima. Onda ovi koji dobijaju te basnoslovne sume za poslove koji koštaju 100 puta ili 1000 puta manje, transferišu nazad dobijeni novac ka vrhu političke vlasti“, navodi ekonomski novinar Mijat Lakićević.

Ni u slučaju Telekomovih transakcija sa Igorom Žeželjem, kao ni u slučaju preprodaje televizija Prva i B92, nijedna nadležna institucija od Tužilaštva do Državnog revizora nije reagovala. Isto je i sa poslednjom javnom nabavkom koja bi prošla neprimećeno da na nju nije ukazala potpredsednica Stranke slobode i pravde Marinika Tepić.

Komentari

Vaš komentar