Nova poreska pravila za paušalce problem za deo IT zajednice

Biznis

Nova poreska pravila za paušalce problem za deo IT zajednice

Najavljena reforma paušala izazvala je burne reakcije u IT zajednici. Država je uvela test samostalnosti kako bi se odredilo ko je stvarno paušalac, a ko na taj način izbegava porez na dohodak. Izmene koje za cilj imaju uvođenje reda, neke će dovesti u problem jer će taj test pasti, iako ne zloupotrebljavaju status paušalca, objasnila je u Novom danu Sofija Popara Parmaković, vlasnica portala "Paušal".

Komentari (56)

Ostavi komentar

* Sva polja su obavezna

Nevalidna CAPTCHA

Slika i prilika

"Reforma je dovela do toga da će biti masovnog zapošljavanja." Trebalo bi da glasi "Reforma će dovesti do toga da bude masovnog zapošljavanja". Naravno, ako reforma uspe i napravi uslove da do toga uopšte dođe. Zato će neki da nadrljaju ni krivi ni dužni ali uvek ima privilegovanih koji za zakon ne haju pa njih ovo neće pogoditi kao što ni po starom nije.

Ajtievac

Evo ja vec 5+ godina radim kao pausalac, svake godine mi porez i doprinosi rastu za 10%, i uredno sve i na vreme placam. Radim samo za strane klijente po projektu (traju od 3 do 18 meseci, kako koji) i sve prihode po prilivu konvertujem u RSD. Poreska uprava mi prinudno naplacuje nepostojece poreze za 4 godine rada, pa mi nakon godinu dana peripetija vrati tek deo toga, cista otimacina bez ikakvog reda i zakona. Osnovna razlika izmedju mene i nekoga ko je zaposlen je da ako se razbolim, gubim sva primanja. Kada zavrsim projekat, imam pauze i do 6 meseci dok ne nadjem sledeci iako bih volio da ih nemam. Ja moram sam da racunam svoje poreze (na sta odlazi znacajno vreme nekada uz nasu PU) ili platim racunovodju. Moram da platim dodatnu razliku na konverziju valute. Moram da se pravdam za stvari koje nisam uradio, jer zaboga tako to ide. Dosta projekata je za SAD, pa nekad mesecima zamenim dan za noc. Vikende provodim uceci nove tehnologije jer me niko ne placa za to. Sam kupujem svu opremu i softver. Radim ili od kuce ili sam placam deljeni radni prostor ako mi komsija iznad mene renovira kupatilo. A neki samo odu na posao, provedu 8 sati i vrate se kuci bez misli o porezima, bankama, naplati dugova, rokovima za projekte, normama, imposter sindromu, nesanici, ugrozenom drustvenom zivotu itd itd. Nije problem, dobro sam placen za sve navedeno, bar za srpske uslove, ali nije isto kao kada sam zaposlen pa 70% odgovornosti nije na mojim ledjima. A da, ako se neko pita, na ovom testu samostalnosti bih pao iz najbanalnijih razloga: neki projekt traje 9 meseci, onda 3 meseca ne radim - vec sam prekrsio 130 dana i 1 klijenta u godini. Smesno...

Mane

A zasto ne otvoris d.o.o? Aaaa da zato ;-) Inace, u Sloveniji je recimo minimalni pausalni porez 7500€ napravio ti 50.000 ili 0.

Nije bas tacno

Ne bi ti pao ne testu jer bi prosao na svim ostalom kriterijumima, tako da samo opusteno nastavi tako da radis, pausal i jeste namenjen takvima kao sto si ti a ne ovima koji imaju sigurno radno mesto i sve privilegije ali ne bi bas da plate poreze i doprinose kao sto posteni motaci kablova a i svi ostali u ovoj zemlji placaju a to je 40%... nego u dzep pa da se zivi luksuzno i preti odlaskom u Nemacku (tamo ce morati da plati sve poreze i doprinose, nema bas mnogo demokratije po tom pitanju)...

Nebojša

Paušalci udružite se, promenite poslodavce kojima fakturišete, napravite trakalice a sa poslodavcima napravite ugovor o delu koji nikada neće biti aktiviran ili jednom godišnje na iznos od 50.000 rsd samo za inspekcijsku kontrolu. Poslodavci će biti još kreativniji, budite i Vi. Nema tih propisa koje ne možemo zaobići, ne zauvek ali barem neko vreme.

MIkas

svi pausalci placaju doprinose na PROSECNU platu. Dakle ne na MINIMALAC, na koji su prijavljeni svi motaci kablova u Sirbistanu

Krtolica

Znaci placa ga na 2 do 10 puta manju kintu od realne, kako ko.

Дуле

Хоће ли неко да позови неког ајтијевца у емисију да им каже шта мисли? До сада су гостовали само крпељи из разних удружења. Ајтијевац ће им рећи да му не пада на памет да плаћа преко хиљаду евра доприноса, а да после не може да оде код лекара јер здравство не постоји. Мотачи каблова добијају 10 хиљада по радном месту, а нас цедите. Отићи ћу у Немачку. Тамо су доприноси мањи а и то што платим знам за шта сам платио. Па да видимо ко ће да финансир мотаче коблава онда.

Паја

Слажем се да је здравство у лошем стању и да није у реду субвенционисати на тај начин стране инвеститоре, али не слажем се да поједине категорије у Србији треба да имају повлашћен положај само зато зарађују много више од осталих... Сви треба да плаћају доприносе чији износ наравно зависи од износа зараде, алтернатива - да социјално осигурање није обавезно - би у земљи Србији имала катастрофалне последице. Колико заиста има "правих" паушалаца који раде за ИТ фирме може да се провери нпр. и по томе колико њих је пре него што су постали паушалци било у радном односу код фирме за коју сад раде као паушалци, мада ни то није нарочито прецизна метода, али је прилично индикативна. И само још једно запажање, ако неко плаћа доприносе у износу око 1000 евра, то значи да има зараду преко 2000 евра. Свака част, али онда је главни разлог за одлазак у иностранство некоме коме "не пада на памет да плаћа преко хиљаду евра доприноса" ипак похлепа... Мени лично, који зарађујем 10 пута мање, би главни мотив био било опште стање у држави, али сви смо ми различити...

Legalno je najjace

Cisto da se zna da nas u firmi ima 500 i svi placamo pune poreze i doprinose i legalno smo zapisleni, nikad necemo zaposljavati preko agencije i drago nam je da se od nasih poreza placaju penzije i plate zaposlenima u skolama i vrticima. Ponosni smo na sebe jer tako radimo uvek ko god da je na vlasti i to zato sto je to jedini dokaz patriotizma! Za sve druge argumente nas bas briga i bravo za Brnabicku, ovo je prva dobra stvar koju su uradili za poslednjih sedam godina! Valjda ce nam se posreciti da urade jos nesto....

Nij realno

Nije realno, ne znam u kojoj kompaniji radiš, ali u srbiji nema uslova za legalno poslovanje, 14 godina sam preduzetnik, moraš malo tajiti porez da bi opstao i da bi se razvio. U suprotnom ćeš propasti. Govorim iz iskustva, pokušao sam da budem 100% u redu i umalo da propadnem...

Lucifer

Nemoj da se zagrcneš sendvičim. Nego 500 vas ima? Pa jel radite samo za jednog klijenta ili i druge stranke mogu da vas unajme? Ili ste deo specijalnog tajnog tima za razvoj pizza expandera, vazduplohova i teleprompta?

Marcco

Nije realno@.... zato što radiš u poslovnom okruženju gde se 90% vremena i energije troši na "kako da ovog zavrnem", "kako da uzmem robu a da mu ne platim" i "kako da uzmem pare a da ne završim posao"... kratke rečeno... "preduzetnik".... ne kažem da ste vi takvi, ali vam je okruženje sigurno takvo. Ja radim u malo "finijoj" branši i mogu da potvrdim ovo gore napisano. Sve čisto, sve po zakonu... kada dođe inspekcija, bilo finansijska bilo rada, ljudi lepo pogledaju, popiju kafu i zahvale se na saradnji, a ne kao u okruženju "preduzetnika" gde inspekcija ulazi da naplati 200 mito jer nakon par minuta sračunaju kazne od jedno 5000 evra a siguran sam da bolje gledaju, našli bi 20 000 evra.

Slika i prilika

Jel ti tonradis u opštini Palilula?

karamela

Da li mislite da je u redu da se javite na oglas za posao, ponude vam mesto, ali vam usput kažu da je jedina varijanta da radite za njih da otvorite svoju agenciju? Znači, niste bili paušalac pre toga, već vas firma tera da postanete. E, zbog toga se ovo uvodi. I što je najgore, ne događa se ovo samo ITjevcima, već je ovo počelo da se nameće svim stručnjacima. Izvinite, ali ja mislim dato nije u redu. Ako imaš firmu i želiš najbolje stručnjake, pa brate onda plati.

Gradjanin

Oterase IT i programere iz Srbistana! Ostace samo botovi, da klikcu i tamane sendvie!

Mali

Najbolje da niko ne placa porez, a plata prosek 1.500e! Digitalizacija bajo moj. Mislim da bi trebalo da strajkuje tih 11000 ljudi koji ce biti osteceni. Mozda im se posreci kao i advokatima!

Ivan

Ne već ću od 1500 eura zarade da dam 1000 eura državi a meni ostane 500 eura, e pa malo sutra...

Vrdalama

Kako vas nije sramota,tri puta dolazim u poresku upravu na Zvezdari zbog jednog papira. Prvo da podnesem papir kupoprodajni ugovor.posle dva Dana dodjem da mi vi date resenje tj uplatnicu da uplatim porex.Odem u obliznju postu.e tu je Tek ludilo.red do izlaza.,I onda ulazi drvojka iz kraja koja poznaje sve krkobabiceve radnice I uplacuje pazar za svoje tri radnje.a mi kao ovce bee bee,naravno mi se pobunili trazili seficu poste,Ali zabole njih uvo za Nas obicne smrtnike. Vratim se u poresku I kazu mi da dodjem u utorak po potvrdu da ste platili,znaci od srede 09. Oktobra do 15 oktobra cekam.katastrofa.

Кркобабић

Иди и не окрећи се.

Sin Bludimir

Kad sam prvo cuo za ovaj predlog mislio sam da zele jos malo kajmaka da oberu, medjutim ovo je mnogo ozbiljnija namera. Naime, ono sto je dobro i sto dobro funkcionishe zele da bude poremeceno da bi jos nasih ljudi diglo sidro i otislo preko. Ja vec sad znam neke ljude koji po Estoniji imaju registrovane firme i koji primaju pare tamo umesto u Srbiji, ovo ako urade svi sitniji koji imaju po jednog klijenta iz inostranstva jednostavno ce otvoriti firme preko ili ce otici preko. Namera je da se unisti zemlja. Ne da se obere dodatno kajmak, svesni su oni da postoji nacin da se ovo izbegne muljacinama raznim, tipa 2 firme koje medju sobom sharaju programere pa jedan mesec jedna plati, drugi mesec druga, ali ko ce da se bavi time? Ljudi su toliko vise UMORNI od vratolomija i zongliranja da ce ovo samo biti push da se jedini na zalost dobar sektor u zemlji UNISTI!

bojkot izbora prvi korak

Trenutno je velika potraznja za IT pogledas ponude i javis se, uopste se ne radi u Srbiji, radna dozvola u Nemackoj a ovde si samo fizicki- odjavljen sa biroa ili se prijavis u nekoj firmi da ti ide staz i u Srbiji, imas karticu i brines samo da li ti se uzima provizija i konverzija jer je lopovska drzava- ali sta je tu je.

Ivan

Evo kako izgleda oporezivanje nekog ko radi sa klijentom u inostranstvu (odnosi se na IT, rad na daljinu) u okolnim zemljama: - Bosna 14% - Makedonija 11% - Rumunija 0% - IT izuzet od oporezivanja - Bugarska 10% Malo dalje: - Ukrajina 5% - Češka 15% Porez kod nas: - Srbija 67% - većina ne prolazi test samsotalnosti. Razlika je kod nad se sve maksimalno komplikuje a kod drugih pojednostavljuje. Recimo u Makedoniji platite 11% na ukupan priliv kad vam legne u banci i slobodni ste, nemate potrebu ni da registrujete agenciju. Zaključak: 1. Postoji šansa da ovi iz vlade pojma nemaju šta rade. 2. Ili neke domaće firme su došle na ideju da lobiranjem kod vlade ovim zakonom nateraju programere da dođu kod njih i zaposle se. Na kraju kako god, ovo će upropastiti IT i to vrlo kratkom roku, programeri su jezgro IT-a, kada oni odu nema ni IT grane.

pet

Oduvek se znalo da kada se drzava umesa, ta grana propadne. IT je napredovao upravo zbog minimalnog upliva drzave. Svkakao, tesko da ce neki SNS ovac biti pametniji od ljudi koji su samostlano uspeli u ovom brlogu da se obrazuju i prodaju znanje preko. Drzavu ce preskociti,kao sto to svak pametan odavno i radi otvaranjem jeftinih racuna ili firmi preko umesto da ceka lopuze da dodju po svoj reket. Bolje ne dirajte jedine koji uvoze sveze devize u zemlju

Вања

Значи да ће јавна предузећа примити у радни однос́ адвокате који раде за њих.

Pravednik

Kod mene u kraju ni jedna od manjih prodavnica ne izdaje račun jer te prepoznaju kao komšiju.... I tu bi trebalo mnogo više povesti računa.

Ragaboba

Jedini pravi problem sa paušalom je to odokativno oporezivanje. Samo uvedite da se oporezuje po prihodu i dobiti i svi smo mirni. Drugim rečima - ukinite paušal! Postoje bar još dva načina da preduzetnici budu registrovano: samooporezivanje i Isplata lične zarade. E, al' svima se osladilo da zgrću parice a državi sića, zato se sad bune. Ovamo par hiljada evra dobiti, a porez na to 50000 rsd...

Sanja

Da li znate kolika je osnovica na koju svi IT pausalci placaju poreze i doprinose drzavi-preko 70.000,00 din? Korporacije ce ih prijaviti na minimalce i na to ce placati doprinose a zaradu ce stavljati u svoj dzep! Mladi ljudi koji rade na taj nacin ce se spakovati i otici pa drzava nece imati ni doprinose na te minimalce. Ovo je put da se ta struka stavi u ropski odnos kod gospodje Brnabic!

Iz supljeg u prazno

Pre ce biti pausalno sagledani problemi koje ovaj zakon moze da napravi

Igor

Ovo je moglo lako da se izbegne da su ljudi koji rade za strane firme izuzeti od ovog "testiranja" jer to u njihovom slučaju nema ama baš nikakvog smisla. Ovo je smislio neki pametnjaković koji je mislio da može da nas upregne da punimo Srpsku kofu bez dna. Sad će te ostati i bez ovog priliva iz inotranstva pa vi prelivajte iz šupljeg u prazno. Ja moje pare već trošim u Nemačkoj, nisam bio lud da čekam da nam "doskočite".

y

sta sa privatnim ordinacijama , doktor u drzavnoj bolnici do 13h od 15h u privatnoj ordinaciji registrovanoj na tudje ime ,zgrce pare ne retko i devize od pacijenata kojima sestra u drzavnoj bolnici preporucuju prof dok.ptivatnu praksu.Oni su pausalci .

kinez

Pausal mora da se ukine.Besmislen je. Korporacije zaradjuju na njemu u korist drzave enormno. Ne ostaje na lokalu nista za nove investicijie, skolstvo,zdravstvo i ostalo.

Mangulica

u školstvo, zdravstvo i ostalo pare sigurno ne idu, jer se škole zatvaraju, a lekari odoše.

Александар Сеничић

Елктронски могу да се региструју фирме у иностранству. Регистроваће се тамо и држава неће видети ни ове паре што сада добијају од ИТ сектора. Иначе моји бивши ђаци зарађују и до 50000 евра годишње као слободни стрелци.

Vlajkorolla

Preduzetnik već ima status zaposlenog lica i plaća doprinose. Ukoliko ugasi agenciju i postane radnik druge firme, opet će imati status zaposlenog kao što je i imao. O kakvom povećanju zaposlenosti onda pričamo? Državi bi bolje bilo da se pozabavi time zašto je ogroman broj ljudi prijavljen na minimalac. Već decenijama se pravi da to ne vidi.

sasa

ja ne znam u cemu je problem, osim sto je drzava namirisala neke pare u toj industriji. recimo, radim kao dizajner za jednog klijenta, stranog. placen sam pausalno za to, tj dogovoreni iznos mesecno, na racun svoje preduzetnicke radnje u srbiji u devizama, koje otkupljujem sam od sebe preko svoje poslovne banke. prijavljujem dobru platu, na nju placam poreze i doprinose u zakonom predvidjenim iznosima, a ostatak koristim za investiranje u softver, hardver i kredite za kupovinu automobila ili nekretnina, za sta se takodje placa porez. gde je moj prekrsaj? nema ga. a sta hoce drzava? da mi uzme i dodatni porez i oslobodi mog klijenta za napad od strane neke njihove firme? pa naravno! niko mi se od politicara, stranaka ili drzavnih igraca nikada nije mesao u posao do ovih skakavaca. dosta bre vise!!!

Cetnik

Bravo za Poparu.

Željko Mitrović

Platite porez programeri! Ne može na 4000 evra plate da se plaća samo 300 evra poreza. Kako možemo mi ostali da plaćamo...

MarkoNS

Placaju porez i to kao da imaju platu 60 000 din. Zasto bi placali porez na punu platu? Hoce li imati nesto vise jer placa porez 1500 e? Nece. Isto ce ga drzava saplitati i tretirati kao neprijatelja. Isto ce u bolnici da dobije tretman... Tj nece dobiti...

Dejan

Ne lupaj molim te, ima nas sto radimo za strance direktno, nemamo nikakve garancije i zastite od drzave (kao sto ima prijavljen radnik), nemamo placene odmore i neradne dane, a jos uvozimo direkno pare u zemlju i trosimo ovde. Nasih 3000 eur uvezenih i 3000 eur nekog advokata koji je nakupio od lokalne raje nisu isti nikako, tako da nikako ne mozemo da placamo porez kao radnik prijavljen u domacoj firmi!

Istina

druže taksista, omašio si cifru. Iskusni mogu da dođu do 2.500e i nema ih puno. Nijednog programera ne znam sa 4.000e a iz IT struke sam. Tu platu mogu lako da nađu van zemlje, zato stranci i dolaze ovde, da plaćaju manje za visoko kvalifikovane radnike.

Vazi se

Platicemo porez, ali u nekoj zemlji gde cemo za uzvrat da dobijemo nesto. Jos vam uvozimo strane pare bez ikakve pomoci i troskova drzave, jos da doniram novac vladajucem cirkusu za razne mitinge, kockice i gondole. Nece da moze, nismo vam mi motaci kablova.

Vazi se

Uostalom mi jedini i placamo sve poreske obaveze na vreme.

Pausalac

Zasto bismo placali? Skolstvo lose, zdravstveno koristimo privatno, na putevima samo lomimo svoja skupa kola... Da tvoj imenjak i njegovi pajtasi stavljaju vise u svoje dzepove i imaju vise da placaju botove i komunalnu miliciju da bije narod?

Dragon

Ovo liči na trol, kad bi programeri plaćali porez koliko ga plaća Željko Mitrović, imali bi primetno više para ;)

MarkoNS

Necete dobiti ni tih 300e poreza. A IT-ovci su redovne platise... Svi ce zatvoriti agencije a neki ce emigrirati a neki ce preci u sivu zonu. To ce se postici, a masovno zaposljavanje nikako. Unistice se i IT sektor. Pa Vi izvolite...

Mane

Ma kako da ne samk njih cekaju. Evo ovde u Minhenu stigli neki likovi, kao baje nevidjene u IT svetu. Ne mogu vise od 2500 ojra da namknu a u firmama se zadrzavaju po 4 meseca. Btw 4 meseca je probni rad. Pa vi ljudi kao da se samo u Srbiji ljudi bave ITem

MarkoNS

Izvini druze ali ti stvarno nemas pojma o cemu pricas. Video ja.... dosli na gradjevinu u Nemacku i jedva uzmu 2000 e, pardon "ojra"....

Mane

Upravo ti o tome lave pricam. Vozac gradskog autobusa u Minhenu ima istu platu kao IT strucnjak. Placaju ljudi ono sto im treba bas onoliko koliko vredi . IT strucnjaka na kilo da se nadje ( Rusi, Rumuni, Bugaru, Indijci, Nemci, Hrvati, Srbi,....) Samo je u Srbiji razlika u plati u IT industriji i nekoj drugoj toliko velika.

Mane

Nemam ja pojma. Ti iz NS znas bolje od mene kako je ovde u Minhenu. Naravno.

Dragon

Samo za Maneta, za bar 1/3 programera u Srbiji koji su pogođeni ovim reketom (dakle, već rade i znaju posao) nije potrebno da urade više od par klikova na Stack Overflow ili par sličnih sajtova i eto ih u inostranstvu. Stvar je bio u tome što nisu hteli da idu, ali sad će prosto morati.

Mane

Da, da nije ali samk u prici. Vidis prijatelju, oni u inostranstvu mogu do max 30% vecu bruto platu da imaju. Zato i ne klikcu, vec ostaju u Stradiji. Cisto da ne bude da ne znam o cemu pricam, jesi li cuo za Intel, campus Infinion u Minhenu? Eto vec 10 godina.

MarkoNS

@Mane Druze prosto gresis. Mozda ima programera i sa drugih strana ali struka je deficitarna. Samo u Srbiji danas fali neverovatan broj programera. U svakoj firmi imas otvorenih minimum 10-tak mesta. I tamo gde nema ako se pojavi neko ko vredi ne pitaju samo primaju. To je jos vise izrazeno u Nemackoj ali je problem sto kao IT strucnjak prolazi tamo ko zna malo vise od digitalno pismene osobe pa te osobe nemogu da zarade vise od 1500 - 2000 e. I to je sve u redu ali kada pricamo o pravim programerima mislim da je tu smesno dalje pricati. Jedina stvar koja je drzava strucnjake u Srbiji je taj pausalac. Ako to ukinu ja imam 3 kolega koje odmah pakuju kofere. Svi su seniori i ne zanima ih vise da se natezu sa ovakvom drzavom. Spremni su da rade i za iste pare kao u Srbiji i da placaju visi porez ali da znaju sta placaju. Ostace juniori dok ne steknu iskustvo i to je to. Dovidjenja, ostace botovi i ljudi na minimalcu. Pa neka vladaju.

Mane

Inace, mislis u Nemackoj to ima, zaradjujes 3k a placas 200€ porez? Svi sve hocete i zdravstvo i skolstco i vrtice i ...a niko nece porez da placa. Zanimljivo. Docice ti tvoji " seniori" u Nemacku, dobice po 3k max a kad dodje prvi i kad bude trebalo 1200€-1500€ za gajbu da se da , nece onda pausal tako lose da izgleda iz te perspektive.

pantelija

Mane 13.10.2019.| 07.23 Upravo ti o tome lave pricam. Vozac gradskog autobusa u Minhenu ima istu platu kao IT strucnjak. ... U pravu si Mane! Eva mene u Beču, i moj rođak vozi ovde gradski autobus i namlati para mesečno koliko i ja, vajni programer! Doduše radi dečko 80+ sati nedeljno, a meni ne daju da pređem 38,5. Barabe, kapitalističke!

Mane

Ma da , sigurno vozac u Becu vozi 80+ sati nedeljno. Lepo si rekao vajni.

EKAPIJA

KURSNA LISTA

EUR 1 117.5656
USD 1 105.9436
CHF 1 109.4346
GBP 1 137.8422
AUD 1 72.7015
JPY 100 96.3337

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Fudbal

Fudbal

Stiv: Nismo zaslužili, Karlo: Gubio sam i posle 3:0... 06:26 h

06:26 h  |  Fudbal

Fudbal

Fudbal

Arteta: Ako uložiš sve, može da se desi bilo šta 06:26 h

06:26 h  |  Fudbal

Tenis

Tenis

Dva preokreta Karoline Voznijacki, karijera nije gotova 06:24 h

06:24 h  |  Tenis

Tenis

Tenis

Još jedan Japanac na Đokovićevom putu 06:24 h

06:24 h  |  Tenis

Tenis

Tenis

Bez kapi znoja! Đoković prelako do treće runde 06:23 h

06:23 h  |  Tenis

Biznis

Biznis

E-trgovina u Nemačkoj u 2019. iznosila rekordnih 72,6 milijardi evra 21.01.2020.

21.01.2020.  |  Biznis

loader