Kamatica: Leks specijalis svakog građanina u Srbiji košta 5.453 dinara

Biznis

Kamatica: Leks specijalis svakog građanina u Srbiji košta 5.453 dinara

Ako Skupština Srbije usvoji predloženi zakon o konverziji stambenih kredita u švajcarskim francima svakog građanina će rešavanje tog problema koštati 5.453 dinara, saopštio je portal Kamatica.

Komentari (55)

Ostavi komentar

* Sva polja su obavezna

Nevalidna CAPTCHA

Pelagija

Treba biti posten pa cestitati nadleznima na lex-u. To ne znaci da su isti u nekim drugim pitanjima na zeljenom nivou ali lex je pre svega solidarnost na koju su mnogi zaboravili. Ja im na tome iskreno cestitam.

1 od 5

nems problema ali sta sa onim koji su uzeli u eurima. Kada je lex specijalis za jedne treba i za druge. Na ovaj nacin se dug deli na sve kao u kolhozu. Niko ih nije terao da uzmu takav kredit. Bilo im je lepo kada sam ja placao vecu kamatu i kada su mi se podsmevali pojedinci. Ja ovo ne opdavdavam. A drugo vrhovni sud je lepo dao preudu. I to samo treba primeniti a ne da mi placamo necije kafanske racune.

knele

Zaduženi u CHF sigurno nisu ni u najugroženiji niti pravedno prvi kojima država treba dati subvencije. Sa druge strane mislim da nije to najgore i najbitnije za tolike kritike i pažnju Mnogo gore potrošene pare su za subvencije već prebogatim tajkunima i uvek istim, razbacivanje para zbog korupcije i neznanja, to što se zbog nečeg ličnog interesa u Srbiji ne naplaćuje rudna renta. Evo u Rusiji je 5-7 puta veća renta koja plaća naftna kompanija nego u Srbiji, ali zato Ruski poljoprivrednici imaju 3 puta jeftinije gorivo od naših i daleko manje nameta, propisa, dozvola, registracija odvodnjavanja itd itd Jeste motivacija dobijanje glasova i nije pravedno ali ima mnogo gorih stvari

Milena

Dusa me boli zbog ovog zakona samo kad pomislim koliko se ovih novih inovativnih lekova mogu kupiti i njima leciti ljude i decu prvenstveno od kancera ali i od drtugih teskih bolesnih. Moze se od tog novca spasiti od smrti najmanje 50000 ljudi. Pa zar je to cena koju moraju ljudi da plate zivotima da bi oni koji su sklopili vazece ugovore o kreditima u francima jer je to tada izgledalo isplativije sada dobiju novac iz budzeta da bi im se smanjile rate. A pored toga prica se da su duznici u svajcarvima dosta naduvali te svoje obaveze a mnogi od njih su jednostavno prestali da otplacuju kredit u stilu bas me briga niko me nece moci izbaciti iz stana. E kad su poceli da ih iseljavaju jer su ti stanovi bili pod hipotekom, odjednom vaskrsava drug Tito i naredjuje "svi za jednoga jedan za sve"

Iz iskustva

U načelu ste u pravu. Naduvavanje se sprovodili na bar 2 načina. 1.Zbog niže kamatne stope na chf kredit klijent je pohlepno uzimao veći i skuplji stan jer mu se anuitet chf kredita uklapao u 50% zarade (svima odgovaralo u tom trenutku). 2.Klijent nije plaćao obavezno učešće već je prodavac naduvao profakturu za stan, (procenitelj se saglasio sa vrednošću za dodatnih 100 evra u džep), banka veći kredit plasirala, klijent dobio veći kredit i stan bez učešća koje je po pravilu obezbeđenje od pada cene kod eventualne prodaje. Sada se njima takođe otpisuje, zbog najugroženije grupe dužnika koja je zaista izmanipulisana povećanim kamatnim stopama ne evro kredit kako bi se uklopili jedino u chf kredit i to na kraju balade kada su već ušli u za njih ogromne troškove.

Pavlina

Zar su se botovi i ovde infiltrirali pa toliko minusa za realne i svesne komentare? Neka mi neko objasni, zašto država u naše ime, dozvoljava da plaćamo nečije promašene investicije? Pa sada ći i ja da kupujem na berzi razne deonice pa ako ,,puknem,, obeštetite me građani...i tako u nedogled.

Sale

Jelašić je svojevremeno upozoravao ljude da su nesigurni krediti u švajcarcima, ali su naši građani gledali na to po sistemu idem gde mi je jeftinije, a ne sigurnije.....Da li znate da će u Grčkoj 70000 korisnika kredita morati da nastavi plaćanje u švajcarcima jer vrhovni sud nije video nikakvu zloupotrebu banaka, jednostavno potpisali su da vraćaju kredit u švajcarcima i kraj...I evro je skočio 10 tak dinara od kada sam ja , a i mnogi drugi uzeli kredite u evrima pa nas niko ništa ne pita..Zašto bi sada svi građani Srbije morali da osete na svojoj koži taj rizičan potez korisnika kredita u švajcarcima .. Uopšte se ne slažem sa ovim što država radi, ovo je čist marketing pred izbore.

Milan

Nije ovde nista strasno, solidarnost je nesto oko cega se moramo sloziti za bolju i sigurniju buducnost svih nas. Najmanji problem je resenje za ove kredite koje nije predvidjeno budzetom, mnogo veci problem se nalazi u iskoriscavanju novca vec predvidjenim budzetom i manipulisanje ovim novcem kao stranackim a ne gradjanskim.

gradjanin

Potpuno netačno i neutemeljeno.

Gero TZ

Neeee, ne slažem se da će SAMO zaposleni platiti ovih 100 miliona evra. To će platiti poreski obveznici Srbije, kojih ima minimum PET miliona. Pored poreza na zarade zaposlenih u ovoj državi ima još nekoliko vrsta poreza, poljoprivredno zemljište, imovina... 80 % budžeta je iz poreza a 80 % od toga je PDV.

D

pa sta hoces da kazes nije 5000 nego 2000 nije to bitno nego princip. Kada placati tudje greske a kada ne. Licno mislim da ima vaznijih situacija za solidarnost kao sto su zdravlje i deca. Ali generalno nije ni vazno jer je ova vlast svojim svakodnevin promasajima toliko unazadila zemlju da nam nema spasa.

StAV

Razumem donekle zaduzene u ChF, ali isto tako nisam duzan da finansiram bilo koga protiv svoje volje. Neka se drzava pozdravi sa novcima od poreza ako mi otme makar jedan dinar.

Drugim rečima

Svakog građanina košta 5.453 dinara proširenje biračkog tela svepartije?

Ivan Grozni

Ako se daju pare dodiku a niko nas ne pita, za kampanju "budućnost Srbije" i za ko zna šta još - vala možemo da damo i za naše sugrađane koji su u užasnoj situaciji. Ja se rado odričem tih 50 evra. Nadam se da će deca dužnika CHF moći da odrastu bez straha da će biti na ulici.

Ka

po toj logici sutra ce neko komentarisati,, kad smo mogli da pomognemo gradjanima koje je prevario svajcarac mozemo i OVO,,. Takodje kad se formulise posledica,, izbacivanje dece na ulicu,, deluje hako humano da treba pomoci ali stacemo sa onima kiji su kupili stan da ga izdaju ili su kupili dva stana, ili su kupili nepitrebno veci stan samo zbog,, povoljnog kredita,, a na drugoj strani imamo siromasrvo, bolest, i kozna kakve nedace koje nam nisu servirane pred oci a niko im ne pomaze.

Efekat

Da, pod uslovom da svi zaduzeni prihvate konverziju. Evo ja prvi necu I nece vas/nas toliko kostati. Verujem da ima jos ivakvih kao sto sam ja.

Crni

druze to ste trebali tada da razmisljate kad ste uzimali... krediti su kocka... zao mi je ali o o je ludost

ПЕРА ЛОЖАЧ

Зашто мене да кошта? Ја нисам ништа узимао!

Djura S.

Ovi ce da oteraju narod iz srbije ovakvim glupim potezima

Ue

Koliko li kosta vladin avion da dotera telo sabana saulica

Miki

Ja nemam kredit ali podrzavam da se pomogne ljudima i samo vidim koliko smo los narod,a svi ovi sto sada se ovde protive ,svi su otkupili stanove za pet maraka,to im je bilo posteno,kako vas bre nije sram zato nas niko i ne ceni niti voli u svetu jer smo losi ljudi.

Sale

Ja nisam otkupio stan za 5 maraka i nemam kredit u svajcarcima. Podrzavam da im se pomogne ali ne o trosku gradjana Srbije koji nemaju leba da jedu. Banke su te koje treba da se rebnu a ne neduzan narod ako cemo vec da pomazemo.

kivan

Radim za minimalac,imam 55god,nemam stan i nisam nista otkupio,imam sss,jer treba od mene uzeti da bi oni resili svoje stambeno pitanje.Rate kredita su od 200E pa navise ja ne mogu ni kredit da uzmem a sad treba da otplacujem tude rate.Ako nemaju za ratu neka vrate stan,ili ga prodaju,ili uzmu drugi kredit u evrima i plate ostatak duga a ne da se 40 posto otpise a drugih 30 plate svi gradani iz budeta.Slazem se da ljudima treba pomoci ali dali je ovo pravi nacin?Ovako ispada po onoj narodnoj,,ko ima daj mu jos,ko nema uzmi mu i to sto ima.Nasa vlada nema snage da se suprotstavi bankama i teret ovih kredita prevali na njih jer su oni jedini koji su zaradivali na muci ovih nesretnika.Namirice to ovi nasi,podignu akcizu na gorivo za 2din i za 6 meseci,,,,namireno.

V D V

Sram te bilo Vucicu.

Milan

Sramotno. Uvek neposteni i nesposobni bolje prodju.

Rade

znaci,,,i ja da strajkujem, i drzava da otplati i moj kredit... nema puno samo 150000 din.

Neo

Kad Vucko proda PKB 10X ispod vrednosti to je ok? Kada proda sve zivo i uzme kamaru para na tome ne izvodite racunice koliko je to iz dzepa gradjana Srbije?

coro coravi

Svaka napisana rec Neo, ti je zlatna.

Marko

Ovo je necu ni kako.ja hocu

Starina Novak

A jel ima ko da kaže kako su finansije stabilne ako će da emituju obveznice. Prosto rečeno - pare nisu problem, para nema.

Fdx

Znači ovako, moju porodicu ovo košta oko 200eur, št je nešto ispod rate za stan koji imam u evrima... A ko će meni i mojoj porodici da odbije 30% duga za stambeni kredit. Mislim da svi mi koji imamo kredite u EUR možemo da tužimo državu za diskriminaciju..

59

Mene gramzivost banaka i "glupost" , gradjana nece da me kosta nista. Banke su jedini krivci i superprofiteri. One neka snose sve " minuse" .

Pogresan ugao

Da li se bankama daje novac da bi se namirile obaveze gradjana ili obaveze banaka?

Miki

Proradio Srpski mentalitet. Ne moze se Srbinu ugoditi. Najbolje da ti ljudi kako kazete kockari,prevaranti koji hteli da zajebu drzavu ostanu na ulici. Nisu slusali guvernera,a drzava i nacionalna korporacija ih osigurala. Pa sto su dozvolili onda kredite? Najsmesniji su oni sto kukali da im se pomogne,sad kritikuju i navode da će gradjani Srbije platiti. Ajde molim vas. A ko placa ove autobuse na mitinzima? Ko placa ovolike sluzbene automobile? Ko placa ove nevladine organizacije sto izvode performans po ulicama BG? Ko placa obezbedjenje Gej parade? Batalite vise sa politizacijom ovoga. Tim nesrecnim ljudima treba da se pomogne,i trebalo je mnogo ranije. Mnogi su ostali na ulici a placali su preko 10 godine. Jednostavno rata i dug im se povecao. Neki su vec preplatili. Mnogi treba da stave prst na celo i da se zapitaju kakav smo to narod. I jos nesto ti ljudi nisu clanovi SNS vec obicni ljudi pripadnici srednje klase koji su pokusali da rese pitanje od zivotnog znacaja.

Vlada

Miki,ti si ubedjen da braniš ove nesretne ljude a u stvari braniš banke.Vlast je ćutala godinama i onda je išla linijom manjeg otpora - umesto da posluša preporuku Suda resila je da zavuče ruku u dzep nama gradjanima a ne bankama.Tako nam i treba kada cutimo . Za sva ispumpavanja novca iz budzeta si u pravu ali to ne dme biti izgovor ua jos jedno takvo.

geras

do pre neki dan sam saosećao sa ovim švajcarcima, a posle ovog cirkusa i lopovluka , želim im samo da ostatak otplaćuju po realanom kursu za evro .

Janko

tako je to kad se žuri da se zaštite banke umesto da se sačekala finalna presuda suda koja je mogla da troškove svali na upravo na banke. Eto ko je vlasti preči - banke naravno. Narod neka plaća! Vučić se zaleteo da štiti banke i donosi specijalise onda kada je pala presuda koja je bila nepovoljna po banke! Košta nas u stvari ta njegova virtuelna makroekonomska stabilnost.

Višnja

Koliko li je samo onoga što plaćamo, a i ne znamo da plaćamo? Koliko smo zaduženi kao zemlja, a nikad ništa nismo potpisali i niko nas ništa nije pitao. Nemam ništa protiv ovog rešenja da pomognemo našim sugrađanima koji su žrtve bankarskih igara. Treba pomoći ljudima u nevolji. Nikad se ne zna u kakvu će sutra zamku upasti neko od nas, a ljudski je pomagati.

garfild

kakve veze imaju gradjani stim?sto nisu proverili klauzole pre potpisivanja ?uzeli su u svajcarcima jer su bile povojnije kamatne stope i zeleli da prodju bolje i ko im je kriv,pa neka tuze banke i banke namire razliku bolje receno da vrate nezakonitu zaradu i kraj.

Aleksandar

Pa tužili su banke, nego vlast požurila da spase banke sirote... da ne propadnu. Uzeo penzije iako nikog nije pitao, sad daje pare, koje nisu njegove, a da ga niko nije pitao

Aleksandar

Pa tužili su, a kada je VKS doneo presudu nepovoljnu po banke, vlast je potrčala da spasava sirote banke. Uzeo penzije, a da nikog nije pitao, daje pare, koje nisu njegove, a niko mu to nije tražio

DJD

Ima ki koga da ovoj hajduciji i bezobrazluku stane na put.?

Asomacum Brothers

Samo narod. Subotom u 18.h.

Marko

Crno na belo. Strašno!!!!!

misko

a koliko tek moze da se kupi i postavi jarbola?

Milan

A sto bankre to ne plate? Oni su i uzei kajmak?

gradjanin

Nadam se da ce se usvojiti lex specialis za sve one koji su devedesetih kupovali stanove za 100, 200, 300... maraka. Utvrditi cenu nekretnine i da se nadje neka suma koju ce svi morati da plate, pa neka bude i na 20 godina. Neka njihova deca otplacuju. To bi bilo fer. Ja zaista nemam nikakvu zelju da pomazem ljudima koji su se zaduzili u svajcarcima. To je zaista njihov problem.

čika Djordje

hahhahahah jaka fora. 55 grandioznih fontana vs. 198 vrhunskih MR. hahahahah inače, iako mislim da je ovo nepošteno prema većini, jer i sam imam dva kredita za vratom, mislim da treba imati u vidu i muku tih ljudi. dok možemo, lepo je da se pomažemo međusobno. žao mi je samo što je ovo motivisano glasačkim telom, a ne ljudskom mukom

PROKOPIJE

Ovom uslugom SNS dobija 15.000 x 4 osobe( minimum dva roditelja od bracnog para)=60.000 novih clanova,sto mora da kosta cak i podstanare

Jbg

Mene neće jer odlazim 15 maja,dosta je bilo!

Goran

Nije mi zao dati te pare ako ce to pomoći da hiljade ljudi ne zavrsi na ulici..

wa

Ti daj, ja necu!

X

Zašto? Što neko ne otplati i moj kredit, nema veze što je u €, svakako je opterećenje na budžet? Jaooooo Srbijo, jedva čekam da te napustim!

o.O

Ko zna kakav su dil ispod ruke od bankarskih mocnika prihvatili da otplate dug iz drzavne kase... I jos da se predstave kako su pomogli narodu

Nenad

Ja cu mojih 5000 dinara naplatiti od drzave kupovinom na pijacama bez PDV-a,ne placanjem poreza na izvrsene usluge i mozda smislim jos nesto.Ali mi nece ostati duzni.A mozda i duplo naplatim za svaki slucaj.

EKAPIJA

KURSNA LISTA

EUR 1 117.5121
USD 1 105.8000
CHF 1 107.0628
GBP 1 139.1829
AUD 1 72.4043
JPY 100 97.3105

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Radnici Pošte odbili ponudu Vlade da najniže plate budu povećane za 20 odsto 00:00 h

00:00 h  |  Vesti

Showbiz

Showbiz

Najbolji filmovi 2019. po izboru magazina Roling stoun 08.12.2019.

08.12.2019.  |  Showbiz

Vesti

Vesti

Zukorlić kaže - plagijate osuditi, a u odluci o Malom vidi politički obračun 08.12.2019.

08.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Vučić: Krivična prijava jer nema smisla da 500 puta odgovaram na iste gluposti 08.12.2019.

08.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Janković traži od Zukorlića da Skupština ispita Filološki zbog plata i dekana 08.12.2019.

08.12.2019.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Prostorni plan nije predvideo naplatne rampe koje niču oko Niša 08.12.2019.

08.12.2019.  |  Vesti

Tenis

Tenis

Cicipas i Medvedev uz Đokovića i Nadala u Abu Dabiju 08.12.2019.

08.12.2019.  |  Tenis

loader