Nikolić o švajcarcima: Mora da postoji individualna odgovornost

Biznis

Nikolić o švajcarcima: Mora da postoji individualna odgovornost

Urednica časopisa Ekonometar i Biznis Radojka Nikolić ocenila je u Novom danu, govoreći o problemu građana zaduženih u švajcarcima, da "jednom kao društvo moramo da imamo individualnu odgovornost za ono što radimo". "Nisam za to da bilo ko od poreskih obveznika učestvuje u celoj ovoj priči, nisam za to da se donosi leks specijalis", rekla je ona.

Komentari (34)

Ostavi komentar

* Sva polja su obavezna

Nevalidna CAPTCHA

Ana

Kamata kod kredita u chf je bila zanemarljivo manja tako ko zaista zna o cemu prica , svestan je da ovo bas nema smisla. Dakle kamatna stopa je bila nesto malo za 1% manja od kredita u eur. Niko nije planirao da se bolje prodje ovde vec se ljudi jednostavno nisu uklapali u procedure banaka sa visinom plate kako bi dobili kredit u eur te su im bankari onda savetovali da uzmu kredit u chf kako bi uopste dobili kredit. Nenormalno je da neko smatra da je ok da se uzme kredit i onda taj dug za jedan dan se uveca cak za 40% a onda raste i dalje do te mere da ovaj kredit nece niko nikada vratiti. Stvar je da ovo nije u skladu sa zakonima Republike Srbije dakle pozivam se na Zakon o obligacionim odnosima, Zakon o deviznom poslovanju a i na cinjenicu da je u drzavi Srbiji zelenasenje zabranjena radnja a narocito od strane banaka. Sada posto se banke ustravi namiruju iz budzeta kako bi naplatili kredite koje vise niko ne moze da placa , bez resenja ovog problema poreznici Srbije trenutno placaju ove dugove bankama. Gospodja ocigledno nije dovoljno obrazovana i ne zna o cemu prica, kako li je dosla na tu poziciju ako toliko znanja nema. Resenjem ovog problema upravo bi se poreznici Srbije oslobodili od ovog placanja , privreda bi krenula napred i bilo bi vise radnih mesta. Ovaj problem pogadja negativno trenutno sve gradjane Srbije.

Neko

Ljudi su se iskljuvivo zaduzivali u svajcarcima jer su u to vreme kamate bile povoljnije nego kamate na eurske kredite. To je bio jedini razlig takvog zaduzenja i pored saveta tadasnjeg guvernera da se ne zaduzuju u svajcarcima. Sada traze da im neko drugi plati njihov izbor i rizik. Sta ce da rade oni koji su uzeli kredit u eurima u seotembru 2008.godine kada je srednji kurs NBS bii 77 dinara a sada je za 50% vezi. Znaci i oni mogu da traze neku "pravdu". Mislim da bi to bilo nerealno kao sto je nerealan ovaj lex specijalis. Svako treba da snosi posledicu svog izbora. Ponavljam jos jednom, da je u to vreme, sustinski razlog zaduzenja u svajcarcima niza kamata nego na eure.

dragan 021

Slazem se sa novinarkom Nikolic da se ovde radi o licnoj odgovornosti ali svaka normalna drzava bi trebala da se pozabavi sa problemima svojih gradjana taman i da su 100% iskljucivi krivci pogotovo sto se radi o velikom broju mladih ljudi i njihovih porodica koji su se nasli u gotovo bezizlaznoj situaciji.I ja sam korisnik st.kredita ali u eurima s tim sto sam uzeo kredit koji je bio u granicama mojih kted.sposobnosti tj, rata nije prelazila trecinu moje plate od 400 EUR.Kredit je 13.000 eura na 10 god. i nadam se da cu ga otplatiti do kraja.Sve ovo sam naveo da bih rekao da postoji i krivica banaka koje su dozvolile da mimo zakona dozvole da rata bude veca od trecine zarade a takvih slucajeva je bilo dosta.Kriva je i drzava sto od momenta obracanja javnosti guv.Jelasica nije zabranila stamb. kredite u CHF kao sto je to uradila Madjarska zato sto su vec tada znali da ce franak da drasticno poskupi u odnosu na euro.

Nena

Ok, u redu gospođo, uzeh kredit pre 11 godina i od tada jedva sastavljam kraj s krajem. Kredit za prvu i jedinu nekretninu da imam gde da živim sa porodicom. Ali, zanemarićemo taj podatak, nije ni važno. Individualna odgovornost pije vodu samo ukoliko se primenjuje zakon! Laži koje se iznose da će bilo ko da plaća od poreza, služe jedino da se ovaj narod još više sluđuje. Zakon gospođo, neka se samo zakon poštuje i onda će onaj koji je oteo pare, morati sve do dinara da vrati. Tako se radi u zemljama u kojima pravo služi svrsi. A kad smo okupirani, radi se tako kako Vi pričate!

Jorik Analitičar

Da se ne lažemo - U početku ste bili na dobitku. Kada su kola krenula nizbrdo, onda se traži da Vaš kredit svi otplaćujemo. Ako država da novac za otplatu Vašeg kredita, to znači da ga SVI otplaćujemo za Vas. Uslove kredita su Vam saopštili na početku. Meni je nuđen baš taj kredit za stan. Učinilo mi se suviše dobro da bi bilo dugoročno moguće, pa sam se odlučio za kredit u Eurima. Mnogi poznanici su ismevali moju odluku. Sada čekaju lex specialis. Ja sam ipak ispao magarac, jer će Vaš kredit delom otplatiti država, a moj ću do kraja isplaćivati ja sam. Zato nemojte biti ogorčeni što je nekome jasno da ćemo Vašu pohlepu i loše odluke otplaćivati svi.

Stihija

Dobra fora da pređu na evre, evo u mom slučaju kad je SNB zamrzao donji kurs znači bio je povoljniji odnos nego danas 1,25 a danas je 1,13 npr, nismo mogli da izvršimo konverziju i to u drugoj banci jer je preostala glavnica bila znatno veća od 80% vrednosti stana!!!

Perica

Slazem se. Ali, posto sam poreski obveznik, vrlo revnostan, hocu da mi drzava vrati novac od svih egzibicija, Stare devizne stednje, Jezde, Dafine, i sto je najvaznije, novac, koji drzava svakodnevno uplacuje za odrziv odnos dinar-evro kurs, kako bi gospodja sa botovima sa blica i kurira mogla da pametno vraca svoje evro kredite.

Boki

Zasto postovana gospodja ne objasni, kako je moguce da Neko sa bankom potpise ugovor o promenjivoj kamatnoj stopi koja CE se menjati u skladu sa promenama kamate na trzistu, chf libor je u medjuvremenu Pao za vise of 3% I kada taj Neko trazi od banke da mu snize kamatu dobije odgovor od banke, sta hocete nismo vam povecali kamatnoj ili Jos bolje Vasa kamata je sad fiksna. E za to je kriva drzava I za takvo ponasanje banaka Nije kriv pojedinac.

Dipl.ecc

Tako je. Zasto se gospodja koja se poziva na licnu osgovornost "nije setila" da morališe o pokusaju banaka da protivpravno prisvoji imovinsku dobit od 30-40 MILIONA EUR, ne prilagodjavajuci kamatnu stopu padu referentnih kamatnih stopa. Da li je bilo ko snosio odgovornost za ovo "uvlacenje ruke u dzep"korisnika kredita (da ne kazem neku težu reč)? Još na kraju, kada je NBS donele BAN2, banke su, na čelu sa bivšim generalnim sekretarom UBS, da mu ne pominjem ime, taj povraćaj novca proglasile TROŠKOM banaka?! Uzmeš neosnovano od korisnika, koristiš kao beskamatni izvor finansiranja, natera te NBS da to vratiš posle 4 gidine, i to proglasiš troškom??? Gde je tu bila individualna ili kolektivna odgovornost direktora banaka gospodjo Nikolić? Kako se toga niste setili? Šta ćemo sa nezakonitom naplatom troškova obrade? Šta ćemo sa naplatom po višem, a odobravanju kredita po nižem kursu? Gde je tu lična odgovornost? Gospodjo Nikolić, pametnome dosta. Nemate kredibilitet uopšte da komentarišete ovakve stvari. Vaši komentari su toliko jednostrani, kao da se Vi kandidujete za mesto generalnog sekeretara UBS, ali na Vašu žalost, to mesto je nedavno popunjeno.

Vlada

Naravno da ne postoji lična odgovornost. Da li gospođa koja o ovome govori može da predviđa budućnost? Da li su građani koji su uzeli kredite možda vidoviti, pa su mogli da predvide kretanje kursa franka? Kad država već dozvoljava uzimanje kredita u stranoj valuti onda neka i rešava probleme kredita. Podrška zaduženim ljudima.

Bojan

...drzava onda treba da pomogne svima koji su nekad doneli pogresnu investicionu odluku???!!!

Ceca

hvala na razumevanju

zona sumraka

Valjda postoji još nečija odgovornost, osim onih koji su legalno uzimali kredit. Da li svi koji kupuju jeftinije proizvode žele da se obogate? Zašto su krivi ljudi koji su uzeli ponuđene, povoljnije kredite?

Igor

E takve stvari su srž problema ovog društva. Lična odgovornost je poslednja rupa na svirali u našem sistemu vrednosti. Čak šta više ona se ovde obeshrabruje. Recimo oni koji neplaćaju račune često bivaju nagrađeni otpisom dugova dok ljudi koji redovno plaćaju ispadnu budale. A inače i ta naša poslovično gledanje u budućnost ne duže od sutra, težnja za bogaćenjem na prečac i tome slično, sve su doprinele i ovoj situaciji.

Anka

Evo moji roditelji nisu želeli da se obogate naprečac, želeli su kupiti stan, što nije bahaćenje, jer mi je majka fakultetski obrazovana, otac mi je doktor nauka i redovni univerzitetski profesor. Zar je čudno da vredni i obrazovani ljudi koji su ostali da žive u ovoj zemlji zarađuju i od svog rada žive?! Ili smo mi navikli da normalno žive samo lopovi i političari. Tako da nemojte i moje roditelje stavljati u isti koš sa nekima koji su naprečac želeli da se obogate.

Muć-muć

@Anka Gospođa koja je u ovom prilogu iznela svoj stav je, čini mi se, sasvim u pravu. Svako treba da odgovara za svoje postupke. Mogu da razumem muku tih ljudi, pa i vaših roditelja, ali institucionalna pomoć zbog nečije loše procene ili gramzivosti ili lakomosti bi bio bezobrazluk prema onima koji su imali dobru procenu, bili umereni ili promišljeniji. Ja imam kredit u Eurima i ne tražim da mi država umanjuje glavnicu zbog razlike u kursu od preko 50% u odnosu na dan uzimanja kredita. Isto tako mi ne pada na pamet da dozvolim da nekome drugom država rešava problem kursne razlike mojim parama. Nemojte samo sad da mi preračunavate vrednost predmeta kredita u Euro kako biste me ubedili da je glavnica sada ista kao na početku - to mogu isto i ja da uradim sa mojim kreditom u Eur ako ga preračunam u Rsd. Glavnica je u Chf, pa i ostatak duga računajte u Chf. Podržaću samo ono rešenje koje bude sveobuhvatno i bude tretiralo sve dužnike na isti način bez obzira na to u kojoj je valuti indeksiran kredit. U suprotnom, eto i mene na ulici! Svoje probleme rešavajte preko banaka i sudova, a ne preko PDV-a

student

@Anka svaka cast roditeljima! Samo molim Vas ako je moguce da ja kao poreski obaveznik ne otplacujem stan Vasim roditeljima.

Anka

@student Upravo sada plaćaš stan mojim roditeljima. Deo tvog poreza ide u Nacionalnu korporaciju odakle se plaćaju naši krediti jer im nije dosta što kradu korisnike kredita, kradu sve poreske obveznike. Ogroman manjak svesti o ovom problemu postoji.

Ankaa

@student Upravo sada plaćaš stan mojih roditelja. Deo tvog novca za porez odlazi u Nacionalnu korporaciju odakle se daju pare za naše kredite. A tome očigledno na put žele da stanu samo korisnici tih kredita. Neverovatan manjak svesti je prisutan.

Милош

Госпођи свака част за сваку изречену реч.

Placam svoj a sad i tudj kredit

Tako je!

DJD

Bravo za stav gospodje. Drzava u celom ovom galimatijasu nije ucestvovala pa ne treba ni da resava nastali problem. Gradjani su svojevoljno, bez pritiska usli u kreditni rizik. To sto je na kraju ispalo nepovoljno iskljucivo je njihov problem a drzava, odnosno aktuelna vlast je zarad pridobijanja simpatija i nekoliko glasova citav slucaj ispolitizovala.

Anka

S obzirom na to da Vi sada, kao poreski obveznik, plaćate dugove bankama zaduženih u kreditima indeksiranim u švajcarskim francima preko Nacionalne korporacije, i dalje mislite da ovo nije i Vaš problem i problem države?

DJD

Anka , ne lupetaj. Sve dok se drzava ne uplete ovo nije problem svih gradjana.

Anka

Zašto se onda građani koji nemaju ove kredite žale što ih kroz Nacionalnu korporaciju i porez plaćaju ako nije njihov problem?

Slobodanka

A šta će nam država onda koja ne brine o građanima ? Po vama najbolje da banke rade šta hoće....

bule

Zašto država da brine o Vama, kada Vi sami niste brinuli o sebi u momentu uzimanja krediita? Odgovorite mi , zašto se niste informisali, pitali, slušali izjave guvernera? Zašto, sada tražite uopšte pomoć države, a Vaša je ne odgovornost. Svako treba da snosi individualnu odgovornost za lične odluke i poteze koje donosi.

Veštak

Bravo

Nema tu...

Moram da odreagujem na ovaj spin gospođe. Kako imate obraza da pozivate na 'ličnu' odgovornost u odnosu banke (pravnog lica) i fizičkog lica? Kako utvrdjujete ličnu odgovornost banke? Sve neki kapitalistički vernici koji brane banke i profit. Ako sam ja uzeo kredit od 100chf, nakon 15godina platio 300chf, a ostalo mi je da platim jos 200chf - lopov je banka, a vi gospođo ako vam je to u redu nadam se da ćete dizati kredite večno...

Mrki

Pa nije banka podizala vrednost CH !

iVar

pod licnom odgovornosti se misli na fizicko lice. Ja imam kredit u EUR, jel moze jos jedan Lex specijalis i za mene da mi se rata racuna po kursu EUR koji je bio 80 rsd u trenutku kad sam uzeo kredit??

Vasil

Kredit se NIJE povećavao u CHF. Taj iznos je ostao isti i to treba da se vrati. Rastao je kurs CHF prema dinaru (i EVRU), pa zato moraju da vrate veći iznos u dinarima, a ne u CHF. Kad im je trebao kredit banke su im ga pošteno dale. Tada se nisu žalili ni na banke ni na kapitalizam, nego su lepo kupili nekretnine. Sada se očekuje da svi poreski obveznici plaćaju njihove kredite. I ja sam svojevremeno uzimao kredit, ali u Evrima. Kamata je bila preko 9%. Znao sam da postoji rizik da se dinar sunovrati a Evro poraste, ili da izgubim posao. I svojevoljno sam pristao. Kupio sam stan koji drugačije nisam mogao da kupim jer nisam imao novac. To mi je dala banka i na tome sam joj zahvalan. Prema tome nema razloga da se pljuju banke. Krediti su njihov posao.

Jovica

Vi i dalje otplaćujete svoj kredit od 100 fr sa pripadajucim kamatama. Nije vam niko uvećao glavnicu u francima. Nego je problem sto se otplaćuje u dinarima a dinar je znacajno opao u odnosu na franak. Problem jeste sto su krediti indeksirani u stranoj valuti, ali takva su bila i pravila igre tada, pa ko se upleo u kolo, neka igra do kraja. I ja sam mogao da uzmem kredit u to vreme, a nisam jer sam se plašio upravo toga. Uzeo sam, kao manje rizičan , lizing na pet godina indeksiran u francima i naplaćao sam se kao niko moj, tako da znam muku i saosecam, ali to ne znaci da moj novčanik treba da saoseca sa Vama.

Mia

Gospođa je apsolutno u pravu.

EKAPIJA

KURSNA LISTA

EUR 1 117.5124
USD 1 105.9720
CHF 1 107.5628
GBP 1 139.1997
AUD 1 72.2353
JPY 100 97.4156

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

NEWS

NEWS

Senior Serbian official claims opposition leaders linked to drug traffickers 11:37 h

11:37 h  |  NEWS

Vesti

Vesti

Koraks: Izdaje me zdravlje, pa sve teže crtam - to je dobra vest za Vučića 11:29 h

11:29 h  |  Vesti

Biznis

Biznis

Fabrici: Otvaranje poglavlja pozitivna poruka za investitore 11:19 h

11:19 h  |  Biznis

Biznis

Biznis

Digitalna platforma eDozvola - jednostavnije do dozvola, licenci i saglasnosti 11:12 h

11:12 h  |  Biznis

Fudbal

Fudbal

Lampard nema dilemu: Naravno da želim pojačanja 11:12 h

11:12 h  |  Fudbal

Fudbal

Fudbal

Tadić: Liga Evrope? Ma... Hteli smo da osvojimo LŠ! 11:11 h

11:11 h  |  Fudbal

Svet

Svet

Vulkan na Novom Zelandu izbacuje još pare i blata, odloženo izvlačenje tela 11:02 h

11:02 h  |  Svet

loader