Obale reka - građevinsko zemljište ili javno dobro?

Vesti

Obale reka - građevinsko zemljište ili javno dobro?

Da li je prostor uz reku javno dobro ili građevinsko zemljište? Prema postojećim propisima to je mesto na kome je gradnja dozvoljena i koje ne samo da može da se uzme u zakup već i kupi. Stručnjaci upozoravaju da, iako je negde u skladu sa propisima, gradnja uz obalu ne bi smela da bude dozvoljena.

Komentari (19)

Ostavi komentar

* Sva polja su obavezna

Nevalidna CAPTCHA

Bond008

DJB je jedini protestovao, upozoravao i skupljao potpise proletos da bi sprečili ovu kupovinu ali kada nemaš medije to ti je kao da drziš koncert u praznoj hali.Sve nenormalno će se dešavati kao normalno dok je pametni na vlasti. Vazno je preziveti.

Bukagije

Ne da ne sme da se gradi nego ne sme ni da se proda. Opšti je trend u Srbiji da se zarad dobrobiti pojedinca ugrozabaju ili ponistavaju osnovna prava svih ostalih. Dosta je bre. Ako ne pocnemo da se borimo za svoja prava pojesce nas mrak.

Evita

Bas me interesuje kako li je u Budimpesti i Becu?

SremacSM

Bice da nista nismo naucili iz 2014 i katastrofalnih poplava.

gojko

poplave se resavaju sa 'plutajucim temeljima'. Da se donese zakon da sve u zoni poplava mora da bude izgradjeno na principima plutajucih temelja, da se odredi spratnost, baratit i kvadratura imali bi lepe obale i zivot na njima kao npr. Holandjani koji su ispod nivoa mora a nisu imali poplave 100 god. Molim narod da se malo edukuje a posebno ovi sto donose odluke jer nam oni kroje stvari ... I dosta vise svadje, mozemo li se mi ujediniti u dobrim idejama ?

stevan

da nebi rusili neke vikendice uz reku ajde da menjamo zakon jer u Srbiji je sve moguce

Indijanac

Zemlja tradicionalno ne može da se kupi, sto je nasledstvo srednjeg veka, nego samo pravo da se koristi, iliti tapija. Odatle postoji i dalje zemlja koja ne treba ikad da bude korišćena od strane pojedinaca, nego ostaje vecito kao zajednicko dobro: obale reka i jezera, vrhovi planina i očuvana priroda. Samo u USA bilo šta može da se proda ili kupi jer je sva zemlja ionako samo oteta od domorodaca

gojko

a i ovi sto bi da ruse mi idu na zivce. Pa normalno da ljudi zele da budu na obali reke jer je tamo najlepse. Bitno je da nisu na samom nasipu, pa nek su u koritu. Dodje poplava napravi im manju stetu i sta? Nista. Okrecis i nista nije bilo. Stim da je vreme da se takva naselja zapravo plave na plutajucim temeljima pa kad dodje poplava nek se kuce podizu. E to je ideja, a ne zabrani sve. Razmisljenj katastrofa. Ovo da procita neko iz Holadnije crko bi od smeha.

slazem se gojko

Ljudima su kuće potrebne i treba dozvoliti da grade gde god ima slobodnog mesta. U blizini reka i u samoj reci ako tako hoće. Tako je i jeftinije jer ne mora da se priključi na kanalizaciju, a i grad nema taj trošak. Može da postavi i mini hidroelektranu. Na državnom zemljištu treba da gradi onaj ko nema svoju, jer država smo svi mi i sve je naše. Uranizam su izmislili inženjeri i političari da bi narodu uzimali pare za džabe, zar ne?

O tempora

Не Гојко, поента је да се прво донесе закон или пропис који дозвољавају градњу тамо где може, а не да се ради тако да се после свршеног чина тражи "легализација". Јел има то у Холаднији? Верујем да им не би било смешно да неко то тамо покуша. Или у било којој другој некриминализованој држави.

baka

A mi ostali do reke necemo moci ni da pridjemo, vec cemo durbinom da gledamo u Dunav i Savu!

gojko

@baka Naravno da ne. Slazem se da treba sve planski, ali je glupa ideja, rusi sve oko nasipa ili u koritu i ne dozvoli nikome da gradi objekte i uziva u prvom redu na liniji spajanja reke i obale. Posebno je glupavo doneti zakon da ne moze niko i nista da gradi. Potrebno je urbanisticki resiti i napraviti zone za vikend naselja i javne prostore, plaze, prostore za pecanje za vas sportske ribolovce, koji su najveci zagadjivaci prirode. @o tempora slaze sa sa vama. Ja nisam ni rekao da se urabnisticki ne uredi ili sa propisima, samo da je glupavo zabraniti. Pre svega pojavu porasta vodostaja treba resiti sa plutacjucim temeljima i kucama, a ne zabranom. To je razmisljanje iz 18 veka. @slazem se gojko naravno stim da sve bude kontrolisano, da ne bude divlje gradnje ili vikendice na 2 sparata i labudovi, lavovi. Samo ljudi pogledajmo Holadniju, oni su ispod nivoa mora i nisu imali poplave 100 godina jer zive u skladu sa vodom i promenama.

Stts

Dođe poplava, napravi im manju/veću štetu i država donese uredbu da se ista sanira iz budžeta. To znači da Vi i ja plaćamo nečiju glupost i aroganciju. Zašto ne bismo prvo doneli zakon koji se temelji na realnom stanju stvari na terenu i potrebama svih zainteresovanih, ako se već ugledamo na Holandiju? Ne mogu se pravila i zakoni primenjivati selektivno. Inače, Vaš komentar zvuči kao da ga je sam Vučić sastavio, samo naizgled smisleno uz neizbežnu zamenu teza. "Srušene su tri ružne barake...pogledajte kako je sad lepo šetalište (iako je bespravno rušeno)...idu mi na živce..."

gojko

@stts -> procitajte moje ostale replike. Ko je uopste spomenuo da drzava placa stetu? Zasto bi drzava placala stetu nekom privatnom licu? Ja izuzetno znam sta govorim jer imam vikendicu u koritu ispod nasipa i to u naselju koje postoji od 1970 godina. I nikako mi se ne svidja ideja da sad dodje neki skorojevic ili vi sa portala sto ni nemate nikakave vikendice pa hocete da rusite. Vikednice nikome ne smetaju, mi brinemo o prirodi i sami saniramo svoju stetu. E sad sto je sad neko po Beogradu izgradio kucerine i ponasa se bahato, izvinite ali ne trebamo mi ostali da ispastamo. I sta da gledam prirodu onda na kompjuteru? Dolaze ti sto nemaju vikendice i verujete mi ostavljaju najvise smeca i unistavaju.

Lauda

Ti izgleda imas kucicu na Kamenjaru?

Vlada

Predlazem da se organizujemo i da napravimo nasip i pregradimo Dunav uzvodno od Pupinovog mosta i da zauzmemo isti nasip dok voda ne na dodje a onda.. kud koji splavovi moji

Jova

Prostor do nasipa je korito reke.Stogodišnje poplave su bile već dva puta u poslednjih 10 god. a tu se o dalje gradi.Kada im reka spere te objekte biće im kriva država.

lemmy

Sta 10, najmanje 100m

crni domino

Obale reka i jezera MORA da budu drzavno, NE privatno dobro, najmanje DESET metara od vode!

NAJČITANIJE

POPULARNO NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Fudbal

Fudbal

Srbin sudio, Srbin udaren - Lakazetu tri meča suspenzije 18:45 h

18:45 h  |  Fudbal

Vesti

Vesti

Ambasada SAD: Vašington ne propisuje kako će izgledati sporazum Srbije i Kosova 18:44 h

18:44 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Vučić: Ne znam kada će biti izbori, ali će biti ubrzo 18:42 h

18:42 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Protesti "Jedan od pet miliona" u više gradova u Srbiji 18:25 h

18:25 h  |  Vesti

Biznis

Biznis

Rekordan suficit nemačke Vlade - 58 milijardi evra 18:16 h

18:16 h  |  Biznis

Showbiz

Showbiz

Brenson odložio let u svemir zbog humanitarnog koncerta za Venecuelu 18:12 h

18:12 h  |  Showbiz

Region

Region

Crnogorska opozicija očekuje podršku EU za formiranje tehničke vlade 17:54 h

17:54 h  |  Region

loader