Majić o izmenima Ustava: Nastavak uticaja drugim kanalima

Vesti

Majić o izmenima Ustava: Nastavak uticaja drugim kanalima

Sudija Apelacionog suda Miodrag Majić ocenio je u Novom danu da će, ako se usvoji predloženi Nacrt izmena Ustava u oblasti pravosuđa, biti nastavljen politički uticaj na pravosuđe - vršiće se samo drugačijim kanalima, dodavši da će biti "šteta da se prokocka ova prilika jer se Ustav ne menja svaki čas".

Komentari (36)

Ostavi komentar

* Sva polja su obavezna

Nevalidna CAPTCHA

Zalost

Neverovatno kako je nerazumevanje demokratije tako duboko ukorenjeno. Ako neko ko je dobio tako veliko ovlascenje da ucestvuje u pisanju ustava i stvaranju nezavisnog pravosudja ima jedinu ideju kako da vlast ostane vlast... to je vise od verovali ili ne... Neko dobije takvu privilegiju da deca i unuci mogu da govore moj deda je ucestvovao u stvaranju demokratske Srbije, a on izabere moc u trajanju do nekih izbora...

Ja lično

Najbolje da gospodin pravosudni maneken bude ministar pravde ali ne zato što mislim da je pravi čovek za tu funkciju već čisto da jednom u životu izađe sa svojim konkretnim, razrađenim predlogom i tim čuvenim merilima. Čitao sam jedan predlog tj. analizu u kojoj je i on učestvovao, to je sama gomila uopštenih nejasnih fraza, da se bira po merilima a ne sa akademije a zaboravlja da merila postoje jedino na toj akademiji i da ona postoji skoro svuda! Da nema uticaja izvršne vlasti na sud, slažem se ali šta je sa uticajima jednih sudija na druge, ja tebi - ti meni? Zašto ne priča o nepotizmu u sudstvu, o disciplinskim komisijama koje štite svoje kolege sudije, tužioce, o praznim sudovima posle podneva, o tome da je do sada predsednik suda birao podobne pripravnike i saradnike u radni odnos a drugi volontiraju pa idu ili u advokaturu ili na akademiju, zašto ne pomene da ni same sudije nemaju gde da sednu, dele jednu sudnicu?! Neka da svoj jasan detaljan predlog a ne samo kritiku koju može svako!

Goran

Komentar koji pogađa u centar!

Беба Вујошевић

Браво! Чињеница је да нико и нигде се не помиње ко штити јадне, обичне странке, које су изложене бахатим, судијама које најочигледније не поштују закон и баш их брига, јер знају да је Дисциплинска комисија Високог савета судства "нежни" орган који не кажњава судије, , не поштују правоснажне судске пресуде, јавне исправе, поштују само интересе друге стране.... Коса ми се диже на глави када чујем и прочитам да је судија "слободан у заступању свог схватања, утврђивању чињеница и примени права, у свему о чему одлучује. Судија није дужан да икоме, па ни другим судијама и председнику суда, објашњава своја прравна схватања и утврђено чињенично стање, изузев у образложењу одлуке или када то закон посебно налаже. ..." Судије нису слободни уметници, судије обавезује закон, који је потпуно јасан шта треба да раде и како. Наравно, постоји део где су слободни у оцени доказа, изјава сведока, итд....али тај део није формулисан тако да даје судијама слободу слободних уметника...... Коса ми се диже на глави када чујем да друга страна не мора да одговори на тужбу, да одговор не мора да садржи разлоге, а нарочито да не мора да садржи доказе за побијање тужбе.....итд... Као да ЗПП не постоји!!!! Када првостепени суд неће, НЕЋЕ и неће нешто да заврши, а може му се, када другостепени суд такође неће, НЕЋЕ и неће да заврши исту ствар, странка нема никакву одбрану, ни од кога!!! Дисциплински савет судства је "нежан", апсолутно ни код најубедљивијих примера кршења закона, нема ни опомене...А када се судије договоре - можете да дубите на трепавицама....једном странка, вечно странка..... Да ли постоје критеријуми шта се подразумева под корупцијом у правосуђу? Сјај Закона о заштити права на суђење у разумном року је потпуно избледео....судови све ређе признају да су учинили повреду права на разумни рок, да вас судија непотребно "воза" годинама, и деценијама, да вам наноси тешку штету у сваком погледу, и тако да вам омогући да добијете материјалну одштету на терет његових материјалних трошкова...е, то се у последње време отприлике своди на оно "кадија те тужи, кадија ти суди" ...једноставно, и ту крше јасне законске норме, јер ће им бити умањени приходи и нема шансе да добијете своје право... У једном случају, судија Вишег суда је прогласила да је странка поднела неблаговремену жалбу, а постоје докази у Писарници нижег суда да је странка благовремено поднела жалбу. Странка је, наравно, изгубила спор, јер је судија тако желела, а до данас никаквим правним средствима и најјаснијим доказима из самог суда, није оборила такву незакониту одлуку - суд сваки покушај проглашава недопуштеним!!!! Да ли је то независно правосуђе???? Нешто је наопако у нашем правосуђу, у неким нашим судијама, у кукољу који квари жито....а актуелна власт овим променама апсолутно није учинила ништа да то поправи, осим да судијама обезбеди дуговечност, ма какви били...

Slavka

Izmene ustava su katastrofalne i vode stavljanju pravosudja po starateljstvo i najdirektniji uticaj zakonodavne i izvrsne vlasti. Medjutim strukovna udruzenje ne treba da lamentiraju vec da krenu ozbiljno da se suprotstavljaju zloupotrebama ako misle da bar formalni opstane sudska vlast.

Gradjanini

Naš interes nije da FORMALNO opstane sudska vlast, već da od te sudske vlasti imama koristi.To konkretno znači da sudije sude prvenstveno po ZAKONU, a ne na osnovu svog slobodnog sudijskog uverenja (koje nije izvor prava,a koje menjaju kako vetar dune), da se sudjenje okonča u RAZUMNOM ROKU ( ne posle 10 godina iz razloga zastarelosti krivičnog gonjenja!) i da ne bude povlašćenih i izuzetih od zakona . Od EU naše pravosudje dobilo je ocenu 2, a ni gradjani baš nisu zadovoljni sprovodjenjem pravde u Srbiji. Formalni opstanak jednih te istih ljudi izabranih takodje po političkoj volji (birala ih Skupština!) pod parolom nezavisnog sudstva nije rešenje. Zašto? Pa zato što bi taj uzan krug već izabranih sudija stvorio zatvorenu kastu koja nikome za svoj rad ne bi odgovarala i birali bi se medjusobno i po rodjačkoj i kumovskoj liniji.U sudovima imate rodjaka i familije koliko hoćete! Nije teško ustanoviti. Drugi problem što ti već izabrani nemaju zavidne rezultate rada, šta više, rade evidentno loše. Treće,baš oni su u tim strukovnim udruženjima o kojima govorite i naravno da će da dignu svoj glas da ostane po starom: izabrani na večito , bez ikakve odgovornosti za rezultate svoga rada i sa sigurnim i zagarantovanim platama iz budžeta.

Šarena Laža

Pa kada već važi pravilo jedan čovek dva glasa, treba uvesti da botovi mogu da glasaju bar 5 puta, navikli su.

Klara

Interesantno je koliko ova vlast jedno govori narodu koji veruje i prima se kao saučešće a drugo radi. Dobar primer za to je gostovanje ministarke pravde kod Ljubice Gojgić. Na pitanja novinarke da li je tačno da će predlog biti baš ovakav kakav je i da će pokušati sporednim putićima bukvalno da pojačaju politički uticaj, ministarka je govorila da neće, a sve što je negirala predloženo je u izmenama Ustava. Jednostavno, demantovala je sebe. E to narod treba da vidi. Jedno pričaju, drugo rade a treće misle. Urušavanje pravosuđa nastavlja se i ova vlast ne želi da naruši kontinuitet u tome. Jasno kao dan. Jako pravosuđe treba građanima ali ne i vlastodršcima.

pitam se

Kada smo mi to imali nezavisno pravosudje, da bi se unistavao kontinuitet? Mi smo imali samo manje i vise samostalno pravosudje. Pravosudje je u prethodnom periodu bilo nezavisnije nego kod Milosevica. Pa smo vratili one iz devedesetih, tako da se vracamo unazad.

Правосудна академија...

Оваквко решење да само људи са Правосудном академијом могу постати судије или тужиоци је потпуно срамотно. Академија нема потенцијал да постане главни филтер за одабир правосудних функционера, у сустини она и не ствара ни квалитетни кадарар, то су семинари и мотање по суду и тужилаштву, ништа они конкретно не раде током похађања академије. Објективно је приправник у суду спремнији да се одмах ухвати у коштац са реалним предметима. И сви то знају, и сваки судија и тужилац то мисли, али не, политичари су упрли са правосудном академијом, хоће њу па то ти је. Можда неко споља притиска да прође то са Академијом, а Србија пошто није газда у својој кући мора слушати!!! Одличан текст. Сад ми је јасно зашто је ова Министарка постављена - да слуша и спроводи без свог става. Плашим се да ће бити омрзнута као госпођа Маловић.

Petar Stojkovic

Ovo sa pravosudnom akademijom im je dobra fora da unište sudsktvo. Kao nezavisno sudstvo, a sudija može da bude samo onaj ko je završio pravosudnu akademiju koju izvršna vlast tj. stranke imaju pod svojom kontrolom.

He he he

Pa i sadašnje sudije su došle na to mesto političkom voljom, a medju njima ima i dosta familije. Birala ih Narodna skupština tj politička većina unazad 50 godina .Nepodobni nisu birani za sudije.Što se tiče sudstva, ono je već uništeno. Od EU dobili su ocenu DVA. I sada ti nesposobni, primljeni preko veze, hoće da im se odobri da se izmedju sebe dalje biraju.Čist nepotizam. Smešno. Preko Pravosudne akademije možda dodju neki novi neiskvareni mladi ljudi. Ako hoćemo nezavisno sudstvo, sudije treba da se biraju prvi put iz reda advokata sa preko 20 godina staža, ali to niko ne pominje.

samuilo samarićanin

ONog trenutka kad nacija izgubi spoljašni suverenitet, onda svakog trenutka može izgubiti unutrašnji suverenitet. Srbija je pravi primer odricanja nacije od suverenieta i zamene prava na demokratsko uređenje društva partijskom državom sa izrazitim ličnom vladalačkom ambicijom da se državom upravlja kao da je "dominium" - vrsta feudalnog poseda.

Predrag

Sve sudije samo teoretišu, svi znaju protiv čega su a niko da izađe sa konkretnim merama. Uzgred sudije iz Apelacionog bolje da se ne javljaju. Uzgred protiv sam SNS i protiv svake vrste pritisaka na sudije i tužioce. Mada je najčešći vid "pritiska" na njih koverta.

nikolaD

Mozda bi bilo dobro da se clanovi Venecijanske komisije sastanu sa predstavnicima nasih strukovnih udruzenja.

napreDno

Samo da mi nista ne radimo. Sve ce EU, Komisije... a, sta cemo ako se nagode kao i do sada? Na red se postave i druga teritorijana pitanja ili neki interesi pa bude ponovo trgovine. Puno smo neozbiljan i neodgovoran narod.

Šarena Laža

Mora se onda promeniti i ćlan ustava koji kaže da je sudska vlast nezavisna od zakonodavne i izvršna vlast

Opet ja

U Ustavu to i pise. Ispostavlja se da to moze biti samo deklarativno dok se ne ugrade mehanizmi da fakticko stanje bude drugacije. Teoretski, imati nezavisno pravosudje, moguce je i po postojecem Ustavu. Medjutim mi verujemo politicarima koji kazu necu majke mi. A posle ispadne nesto drugo. Da ne bismo bacali pasulj sto se tice necijeg postenja (a svaka vlast tezi vecoj moci bi napisano odavno) potrebni su mehanizmi.

Opet ti

Sudije imaju "mehanizme" : platu preko 100.000 dinara, plus razne dodatke na platu, besplatne seminare, daktilografe, radnike pisarnice, pripravnike, sudijske pomoćnike stalnost i nesmenjivost u radu. I opet se kao plaše, opet nisu nezavisni.Čega se plaše da sude po zakonu? Pa sve nereizabrane sudije su vraćene na posao . Čini mi se da je problem u samim sudijama, a ne u nečemu drugom. Nezavisnost je stvar karaktera i ličnog stava, a oni ga nemaju. Njihov izbor je da budu državni činovnici okačeni o državne jasle. Ko je imao karakter, otišao je u advokaturu.

Opet ja

@Opet ti, imaju platu, ali ih politicari mogu da ne reizaberu, da ih ucenjuju platom, polozajem, smenom, unapredjenjima... I da nemaju nista. Onaj ko te postavlja taj te i placa u sustini. Kada ih budu postavljali nezavisni organi i kada shvate da pare dobijaju od gradjana, radeci za gradjane, a ne za politicare, da su slobodni i nezavisni od politicke volje odnos ce se promeniti i radice se drugacije

Opet ti

Te sudije koje JOŠ NISU SHVATILE da ih plaćaju gradjani,a ne političari , te sudije koje misle da nemaju ništa ako ostanu bez sudijske plate i ne treba da budu sudije. Treba da budu razrešene momentalno u interesu gradjana kojima sude. Te sudije koje nemaju ništa ako ostanu bez sudijske plate, nemaju znanja da budu bilo šta drugo i da obavljaju bilo koji drugi posao od koga bi mogli da žive. Šta će gradjanima te nesposobne, preplašene sudije koje kada ne bi više bile sudije ne bi drugi posao našli .....Niste o tome razmišljali? Neka budu advokati recimo, advokatura sve zapošljava....

Opet ti

I još nešto biti sudija ne znači imati radno mesto. Biti sudija je počast i vrhunac pravne struke i za sudije treba birati ostvarene ljude koji mogu da žive od svog rada i kada nisu sudije! Tek tada ćemo imati nezavisno sudstvo, a ne plaćene državne činovnike okačene o budžetske jasle koji poslušno idu svakog 1 i 15 po svoju platu (veću od 100.000 dinara mesečno tek da se zna!), a za gradjane baš ih briga.

@Opet ti

Nama ne trebaju samo advokati. Nama trebaju sudije. Dzaba od dobrih advokata, ako ne valjaju sudije. Uzmi slucaj zandarma. Sudije i advokati zaradjuju novac na razlicit nacin i te dve cinjenice se ne mogu porediti. Biti sudija jeste cast, ali se od casti ne moze preziveti ukoliko nema plate.

@Opet ti

Niko nije rekao da sudija treba da radi bez plate. Rečeno je da sudija ne sme dozvoliti da ga ucenjuju i utiču na njegove odluke ZBOG plate, jer tu platu ne može na drugi način zaraditi. Ne mogu da se setim da je neki sudija u Srbiji dao otkaz iz moralnih i principijelnih razloga, odrekao se sudijske plate dobrovoljno i otišao da radi neki drugi posao i na taj način iskazao stav da se na njega ne može uticati novcem . Imam utisak da sudije primaju platu i javno pričaju da nisu nezavisne već da sude pod uticajem nekog centra moći. Čak su i javno tražile da im se plata poveća jer je ona garancija njihove nezavisnosti. To je problem. Nezavisnost je stvar karaktera, a ne visine plate.

He he he

@Opet ti Gradjanima trebaju sudije koje su pre izbora na sudijsku funkciju nešto postigle u životu i ostvarili se, a ne gola sirotinja kojima je sudijska plata jedini način da prežive,a očekuju i da im država kupi stan. Na takve je lako uticati. Gradjanima treba sudija koji je svestan svoga znanja i ZNA da će naći drugi posao i izvor egzistencije čak i za slučaj da ga razreše,. To znači da za sudiju treba birati ljude sa minimum 45 godina života i prethodnim stažom u advokaturi ili na poslovima pravnika u privredi, profesora Pravnog fakulteta i slično.... Stambeno obezbedjeni pre izbora na sudijsku funkciju , podrazumeva se.

rasina

Ja predlazem da se u Srbiji sudije biraju kao i u Nemackoj! Posteno!

Bаtаnidzа

Мењају законе где министри све контролишу: полицију, школство, војску и директор бие контролише биу и тако све редом, па зашто кроз устав неби контросали све. Али постоји мали трачак наде да их осујетимо, кроз изборе или и мало другачије.

istinoljub

Ne samo zakone vec i sva ranija pravila kako se predlazu, biraju i formiraju Agencije, Zastitnik, REM, Upravni odbori fakulteta (Akademija), javnih novinskih kuca... Odbora za kontrolu sluzbi i bezbedbost i drugih skupstinskih odbora. Menjaju ili spremaju zakone o BIA, Policiji, Vojsci menjajuci nacin izbora i ovlascenja. U VSS se koristi isti mehanizam postavljanja svoje vecine. Preuzimanje svega u partijske ruke se ovakvim predlogom samo nastavlja.

Gordana

Ovakve ljude vlast zaobilazi u sirokom krugu.Gospodine sudija svaka rec vam je na pravom mestu.

Nesa

Obrni okreni sve ostaje kao do sada.

istinoljub

Obrni, okreni vise nema ni sudijske vecine da se ista provuce i bar pravi truo kompromis. Po tendencijama koje se ogledaju u izboru Zastitnika gradjana, prvog coveka u Agenciji za borbu protiv korupcije plasim se da nece ostati ni ono malo sto je bilo u jednom nedogradjenom sistemu. Korak unazad, gde neki strucni govore da je stanje (zakonska resenja) bolje bilo i u Milosevicevo vreme.

Beatrix

Zašto ne insistiramo na američkom modelu, da predsednik nominuje sudije, a Senat ih potvrđuje? Ne, još nam upravo Amerikanci serviraju "evropski" model, gde se sudije pretvaraju u otuđenu kastu koja samu sebe bira i obnavlja, birajući uglavnom decu sudija? Kad su ljudi loši, svako rešenje oko izbora je nesrećno.

Право и правда

Зато што постоји суштинска разлика између евроконтиненталног правног система и англосаксонског правног система. Зато што постоји разлика између председничког система у САД и парламентарног у Србији. Зато што постоји разлика у филозофији народа тамо и овде. Зато што су они друштва која су настала на другачији начин него наша. Зато што они нису имали 45 година комунистички мрак.

Beatrix

Stvaarno? Da li su sve evropske zemlje imale komunistički mrak? Slažem se da kod nas ljudi nisu navikli niti misle da mogu biti slobodni. Ali sudije su korumpirana kasta i njihova potpuna nezavisnost bi ih pretvorila, još više nego sada, u kompanije i preduzetnike za trgovinu sudskim odlukama. Da li je to dobro za narod?

Istina

Miodrag Majic treba da bude ministar pravde.Da je srece da vise imamo ovakvih sudija, ali i da ovakvi budu ministri pravosudja i ljudi koji ce izvrsiti reformu istog.

istinoljub

Novi Ustav. Gde su dve najbitnije teme pravosudje i Kosovo. Za Kosovo ce se naci neutralan modus- da je ono u fazi politickog resavanja, za pravosudje ce biti sve reseno usvajanjem Ustava. Vidimo kakvi su predlozi za pravosudje i tuzilastvo. Znamo sta ovde prakticno znaci, kako se tumaci i na sta se svodi pojam UGLED (pravnika koji se biraju). I ko je ovde najugledniji pravnik- nije li onaj student generacije? I ne samo pravnik,vec i onaj koji odredjuje ko je prava a ko lazna elita, validnost diploma i doktorata, pismenost gradonacalnika i svih ostalih, strucnost svih- od ministara do direktora JP.., Pitanje pravosudja i donosenje Ustava je pitanje koje otvara mnoga pitanja. Koliko smo zreli kao nacija? Videcemo zavisno od toga koliko cemo ovom pitanju posvetiti paznju.Da li smo za evropske vrednosti i standarde kao sto se javno deklarisemo?Ko jeste, a ko nije. Da li zelimo da se menjamo sami kao sto se tvrdi ili cemo opet ocekivati pritiske na lose djake- iz EU? Da li je potrebno da imamo opoziciju u Skupstini? Da li opozicija treba da iznese svoje predloge i amandmane, ili je to izdaja i saradnja sa Vucicem bez obzira kakvi se amandmani predloze? I najvaznije-koliko cemo sve ovo shvatiti ozbiljni pa videti koliko su znacajni izbori? Da li cemo izlaziti na izbore ili necemo? Glasati vec na prvim narednim- beogradskim da bi menjali odnose snaga u drustvu i samo drustvo. Predloge za izmene Ustava necu komentarisati. Gost je rekao sasvim dovoljno. Uredjenog, modernog, demokratskog drustva,vladavine prava, uredjene i odgovorne drzave sa ovakvim predlozima promena u pravosudju i tuzilastvu nema.

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Svet

Svet

Zelenski odbio ostavku premijera Ukrajine 19:53 h

19:53 h  |  Svet

Info

Info

Incko: Mora da dođe do promene dejtonskog Ustava 19:47 h

19:47 h  |  Info

Info

Info

Puštene u rad naplatne rampe oko Niša, dve i dalje raskopane 19:47 h

19:47 h  |  Info

Info

Info

SBB mora da ukloni opremu iz Nove Borče, ista pravila ne važe za druge kompanije 19:46 h

19:46 h  |  Info

Info

Info

Predsednik najavljuje kontrolu zagađenja u postrojenjima, stručnjaci priželjkuju dugoročne planove 19:46 h

19:46 h  |  Info

Vesti

Vesti

Radna grupa Vlade Srbije: Strategija za zaštitu dece od nasilja u februaru 19:44 h

19:44 h  |  Vesti

NEWS

NEWS

Chinese New Year fair in central Belgrade 19:44 h

19:44 h  |  NEWS

Biznis

Biznis

Ekipa N1 isprobavala naplatne stanice oko Niša: Od Niš-sever do Naisa 1.860 din 19:42 h

19:42 h  |  Biznis

loader