Više cene RTS-a u inostranstvu bez odluke Upravnog odbora?

Dok Radio televizija Srbije šalje ponude za distrubuciju svojih programa u inostranstvu po višestruko višim cenama, predsednik Upravnog odbora te kuće, Vladimir Vuletić kaže za N1 da Upravni odbor s tim u vezi nije doneo nikakvu odluku.

Izvor: N1

U međuvremenu, generalni direktor RTS-a potvrđuje da je pregovora o novom cenovniku bilo i optužuje United grupu da juri za profitom. To je zamena teza. U pitanju je pokušaj RTS da kratkoročni profit stavi ispred interesa svojih gledalaca, odgovaraju u United grupi.

"Povodom informacija objavljenih u programu i na sajtu N1 da je UO RTS doneo odluku o poskupljenju usluga kablovskim operaterima, UO obaveštava javnost da o tom pitanju nikada nije raspravljao niti je takvu odluku odneo", saopšteno je u Dnevniku RTS u subotu 19. maja.

Tako je UO javnog servisa u subotu uveče pokušao da dematuje N1, da bi samo dan kasnije, u centralnom Dnevniku, generalni direktor RTS-a potvrdio da zna ono za šta Upravni odbor tvrdi da ne zna.

U dugačkom pismu koje je pročitano, Dragan Bujošević potvrđuje da je pregovora o novim cenama bilo.

"Pregovore je odugovlačila Junajted grupa verujući da RTS nema kome drugom osim njoj da ponudi distribuciju svojih programa u inostranstvu", stoji u pismu.

U United grupi, međutim, kažu da je za duge pregovore kriv upravo RTS, jer drastično podiže cene za emitovanje svojih programa u inostranstvu. 

"Kada smo dobili novu ponudu, ona nas je šokirala. Da smo dobili ponudu koja je slična pređašnjoj, pregovori bi bili veoma kratki. Dobili smo ponudu koja je nudila cene 10 puta veće od onih koje je RTS pre tražio, i koja je 100 puta veća od onoga što nam traži BBC", kaže potpredsednica United Group Dragica Pilipović.

Te ponude United grupa dobijala je od Baneta Antovića, koji se predstavlja kako izvršni direktor RTS-a za razvoj i nove poslove, a jedan dopis u martu stigao je i od samog generalnog direktora RTS-a.

Ni u dopisu, ni u saopštenju, Dragan Bujošević ne objašnjava zašto višestruko podiže cene, ali zato optužuje privatnu kompaniju da joj je jedino profit važan.

"Kada je RTS saopštio predstavnicima Junajted grupe da postoje i drugi distributeri koji pod mnogo povoljnijim uslovima žele da reemituju naše programe u inostranstvu oni su odgovorili: "Mi od njih nećemo kupovati vaš program". Ta pretnja i ucena je dovoljan dokaz da Junajted grupu zanima njen profit i da je ne zanima da li će Srbi u dijaspori moći da gledaju programe RTS-a", navodi Bujošević.

United group: Ono što nam RTS nudi nije normalan poslovni odnos

"Jeste da smo mi privatna firma, jeste da ne zanemaruje profit, nama je profit bitan, ali isto tako moramo da imamo neke logične i normalne poslovne odnose. Ovo što oni nama nude nije normalan poslovni odnos", kaže Dragica Pilipović.

U taj poslovni odnos, kako je rečeno predstavnicima United grupe, RTS planira da uključi posrednika, privatnog distributera koji bi prodavao programe javnog servisa drugiim operatorima.

"RTS je bio član udruženja javnih servisa Evrope godinama. Oni sada izlaze iz tog udruženja da bi mogli da postignu veće cene. Prave aranžman sa privatnom firmom. Mislimo da je RTS veoma pogrešio, i da je pogrešio u svojim osnovnim ciljevima. Trebalo bi da ima što veći broj gledalaca, svuda i u zemlji i u inostanstvu, i da nema ekskluzivne aranžmane", kaže potpredsednica United Group Dragica Pilipović.

Predsednik Upravnog odbora RTS, ponavlja za N1 da nove cene pred članovima Upravnog odbora nikada nisu bile. Na pitanje da li direktor može da podiže cene bez prethodne odluke Upravnog odbora, Vladimir Vuletić kaže da je to pitanje za pravnu službu. 

"Mi raspravljamo o predlozima odluka koje nam dostavi generalni direktor uz paraf sekretara da je predlog u skladu sa zakonom. Još nismo odbili nikakav predlog o kome bismo odlučivali", kaže Vladimir Vuletić.

Generalni direktor RTS-a ranije je za N1 kazao da novi cenovnik važi za sve distributere programa javnog servisa u inostranstvu. 

Komentara 23

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

Poslednji komentari

NI BESPLATNO

Stvarno ne zelim da gledam vas program ni za DZ Pozdrav iz dijaspore

17 1

Floyd011

Bujketu izbledela žuta.

17 1

Stefan

RTS se vratio u devedesete, režimski medij. Samo što ga danas niko ne ferma ni dva posto, jer su nebitni pošto su sami sebe srozali na nivo Informera i Pinka.

25 2

* Sva polja su obavezna

Izdvajamo