NASA: Svemir menja gene

NASA: Svemir menja gene Izvor: AFP/BILL INGALLS

Preliminarni rezultati iz studije NASA "Blizanci" otkrilo da se sedam odsto gena astronauta Skota Kelija nije vratilo u normalu dve godine posle njegovog povratka na Zemlju, prenosi CNN.

Studija je proučavala šta se događalo Keliju pre, tokom i u periodu posle godinu dana na Međunarodnoj svemirskoj stanici, odnosno podrobno su ga upoređivali sa njegovim identičnim blizancem Markom, koji je ostao na Zemlji.

Studija NASA je pokazala da po povratku Skota identični blizanci više nisu genetski isti. Transformacija sedam odsto DNK Skota Kelija pokazala je dugoročne promene u genima koje su povezane sa najmanje pet bioloških funkcija, navodi CNN i ističe da se 93 odsto genetskog izraza Skota vratilo u normalu odmah po povratku na Zemlju.

U saopštenju NASA se navodi da je jednogodišnja Kelijeva misija u svemiru bio prvi korak u planiranoj trogodišnjoj misiji na Mars.

Posmatralo se kako se ljudsko telo prilagođava na bestežinsko stanje, izolaciju, radijaciji i stresu zbog dugog svemirskog leta, jer je sve to potrebno pre nego astronauti budu poslati na putovanje koje će utrostručiti vreme koja su ljudska bića do sada provodila u svemiru.

Tagovi: NASA , svemir , geni

Komentara 10

Poslednji komentari

E.R.

I zemaljsko okruženje menja gene, naročito ako ste izloženi mutagenim faktorima, kao što su neke hemikalije i virusi ili određene vrste zračenja. Tj. boravak u svemiru (i posledično izloženost kosmičkom zračenju) nije jedini mutageni faktor.

9 2

Коврџави Јеж

Пошаљеш људе на Марс, после неколико година у свемиру, они се генетским мутирањем преобразили у - Марсовце... И ето нам Орвелове инвазије ха, ха, ха!

24 5

Lobotomija Ne Pomaze

Pa da li je on sada on, ili neko drugi???

23 7