Nova pretnja za okeane - nanoplastika

Nova pretnja za okeane - nanoplastika Izvor: Tanjug/simonjpierce.com via AP

Naučnici su utvrdili da antarktički račići, koji su glavna hrana morskih sisara, mikroplastiku pretvaraju u svom digestivnom traktu u nanoplastiku, što predstavlja do sada neotkrivenu pretnju životnoj okolini.

Rezultati istraživanja koje je sproveo tim sa univerziteta Grifit predvođen Amandom Doson objavljeni su u časopisu Nature Communications.

Tim je istraživanjem prvi put otkrivena sposobnost račića da fizički izazovu promenu mikroplastike koju progutaju.

Mikroplastika su komadići plastike manji od pet milimetara koji štete morskom svetu.

Antarktički račići važni su za okolinu jer predstavljaju hranu mnogim morskim sisarima.

Naučnici su upozorili da mikroplastika u okeanima predstavlja znatan rizik velikim životinjama poput kitova, morskih pasa i raža koje ih progutaju jedući "zaražene" račiće.

Istraživanje je pokazalo da račići mogu samleti mikročestice polietilena u nanočestice.

Profesor Bengtson Naš sa Grifita kaže da istraživanje otkriva "ranije neotkrivenu dinamiku u pretnji koju predstavlja zagađenje plastikom".

Naš je kazao da to znači da je biološka razgradnja mikroplastike u nanoplastiku verovatno raširena unutar većine ekosistema.

Dodao je da se štetni učinak probave mikroplastike mora dodatno proučiti kako bi se obuhvatili potencijalni uticaji nanoplastike na ćelije.

Veliki broj studija u području ekologije mora pokazuje egzistencijalnu pretnju koju predstavljaju milioni tona plastičnog otpada koji završe svake godine u okeanima.

Organizacija Ujedinjenih nacije za okeane nazvala je to "planetarnom krizom" u trenutku dok se procenjuje da će proizvodnja plastike globalno nastaviti da raste.

Tagovi: plastika , okean , rakovi

Komentara 12

Poslednji komentari

Michael Gray

"Nova pretnja za okeane - nanoplastika" Kakva pretnja za okeane. Koga je briga a okeane? Koga je briga za Arktik? Koga je briga za Afriku? ... koga je uopšte briga za planetu?! Mi se brinemo samo za sebe!!! Ne brinem se ja za okean, ni za planetu. Duga je njihova budućnost. Možda mala tranzicija dok se ne oslobode nas!

3 0

x

Ljubomorna planeta htede da unisti prelepu zemlju i na nju posla posast,posla ljude.

26 1