Na Novom Zelandu otkriveni fosili velikog šišmiša

Na Novom Zelandu otkriveni fosili velikog šišmiša Izvor: Pixabay
Ilustracija

Fosilizovani ostaci velikog šišmiša koji je pre više od deset miliona godina živeo na Novom Zelandu otkriveni su na Južnom ostrvu, prenosi BBC.

Zubi i kosti izumrle životinje tri puta su veći od onih koje ima današnji prosečni šišmiš, kažu naučnici.

Šišmiš, koji je težio oko 40 grama nije samo leteo, nego i hodao na sve četiri noge u potrazi za hranom.

Ostaci su otkriveni u naslagama stena blizu rudarskog grada Sent Batans starim između 16 i 19 miliona godina.

Tim međunarodnih arheologa na tom mestu istraživao je 15 godina. Njihovo otkriće objavljeno je u časopisu Scientific Journal.

Šišmiš je nazvan Vulcanops jennyworthyae, prema članici istraživačkog tima Dženi Vorti, koja je pronašla fosile, i Vulkanu, mitološkom rimskom bogu vatre.

Veliki zubi šišmiša upućuju na to da je imao raznoliku ishranu u odnosu na današnje australoazijske srodnike.

"Njegovi zubi i veliko telo pokazuju da se hranio različitim stvarima, od biljaka do sitnih kičmenjaka, nešto nalik južnoameričkim rođacima", rekla je profesorka Sju Hand sa univerziteta u Novom Južnom Velsu.

"Toga nema kod današnjih australoazijskih šišmiša", dodala je.

Radi se o prvom novom rodu šišmiša koji je dodat na popis novozelandske faune u poslednjih više od 150 godina.

Pre oko 50 miliona godina to je područje bilo deo južnog superkontinenta Gondvana. Ali, cepanjem velike kopnene mase, hlađenjem klime i rastom ledenog pokrivača na Antarktiku, australoazijski šišmiši ostali su izolovani od svojih južnoameričkih srodnika.

Komentara 8

Poslednji komentari

Zarko

Koliki su im oni mali? Kad im ovaj bilder ima 40 grama.

0 0

Sofija

Pojašnjenje traljavog prevoda: Slepi miševi teže od 2g do 1,5kg. Ovaj je sa svojih 40g najveći u familiji šišmiša koja se vezuje za Novi Zeland i Australiju, a osnovna specifičnost im je mogućnost hoda na sve četiri noge.

18 1