UNS: 3.900 puta prekršili kodeks, dobili skoro 26 miliona na konkursima

UNS: 3.900 puta prekršili kodeks, dobili skoro 26 miliona na konkursima

UNS: 3.900 puta prekršili kodeks, dobili skoro 26 miliona na konkursima Izvor: N1

Od početka godine, na konkursima za sufinansiranje projekta u oblasti javnog informisanja izdavačima listova Alo, Kurir, Srpski telegraf i Informer dodeljeno je skoro 26 miliona dinara, iako je u tekstovima tih listova u drugoj polovini prošle godine, prema monitoringu Saveta za štampu, zabeleženo 3.900 prekršaja Kodeksa novinara Srbije.

Kako je prenelo Udruženje novinara Srbije (UNS), više od polovine sredstava, odnosno 15,6 miliona dinara, na beogradskom konkursu su dobili izdavači Kurira i Informera i njihove firme-ćerke.

Navodi se da su Adria Media Grupa, izdavač Kurira i firma-ćerka Adria Media magazini, u prvih pet meseci na konkursima dobile 9,8 miliona dinara, što je u odnosu na prošlu godinu utrostručen iznos.

"U prvoj polovini prošle godine firma Adria Media Grupa dobila je 3.075.750 dinara na sedam medijskih konkursa. Te firme na ovogodišnjim konkursima dobile su novac u Beogradu, Vrnjačkoj Banji, Subotici, Nišu, Sremskoj Mitrovici, Pančevu, Novom Pazaru, Lazarevcu, Kraljevu i Vršcu", naveli su iz UNS-a.

Dodaje se da se u rešenjima o raspodeli sredstava, jedino u Lazarevcu i Pančevu navodi da je novac dobijen za sadržaj na portalu Espreso, čiji je izdavač Adria Media Grupa, dok u ostalim ne piše preko kojeg medija će projekti biti realizovani.

"Inače, Saveta za štampu je u tekstovima u listu Kurir u drugoj polovini prošle godine zabeležio 1.106 prekršaja novinarskog kodeksa, dok je na portalu Espreso 2017. godine 1.548 prekršaja", podsetili su iz UNS-a.

Navodi se i da je Alo media sistem, izdavač lista Alo, kao "rekorder u kršenju novinarskog kodeksa", ove godine dobio 8,6 miliona dinara na konkursima u Beogradu, Užicu, Kraljevu, Vrnjačkoj Banji, Loznici, Bajinoj Bašti, Subotici, Indjiji, Valjevu i Žagubici.

"Savet za štampu je u drugoj polovini prošle godine u listu Alo zabeležio 1.266 tekstova u kojima je prekršen Kodeks novinara Srbije, što je u odnosu na osam dnevnih listova koje je obuhvatila analiza, list sa ubedljivo najviše prekršaja. U prvoj polovini prošle godine izdavač Aloa dobio je 5,5 miliona dinara jedino na beogradskom konkursu", piše u saopštenju.

Dodaje se da su izdavač Informera, Insajder tim i firma-ćerka Info it media, ove godine na četiri medijska konkursa – u Beogradu, Odžacima, Kikindi i Pančevu dobili 6,7 miliona dinara, od čega najveći deo ili 5,9 miliona dinara, na beogradskom konkursu.

"Te firme su u prvoj polovini prošle godine na 11 medijskih konkursa dobile oko 80.000 evra. Prema monitoringu Saveta za štampu list Informer je od jula do decembra 2019. godine imao 667 prekršaja novinarskog kodeksa", naveli su iz UNS-a.

Podsetili su da su 3,9 miliona dinara na lokalnim konkursima dobile i firme za projekat koji će biti realizovan na portalu Srbija danas (srbijadanas.com), a koji je, prema monitoringu Saveta za štampu ranijih godina bio "drastičan u kršenju novinarskog kodeksa".

Dodaje se da su predstavnici organizacija koje čine Koaliciju novinarskih i medijskih udruženja (UNS, Nezavisno udruženje novinara Srbije, Nezavisno društvo novinara Vojvodine i Lokal pres) ove godine bili "značajno manje" zastupljeni u konkursnim komisijama u kojima je najviše bilo predstavnika Udruženja elektronskih medija – KomNet, Profesionalnog udruženja novinara Srbije – PROUNS i Nove mreže Srbije – NMS.

POVEZANE VESTI

Komentari (1)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

DrAgan

Pa, zatvorili su krug... imali su osam godina da to naprave... kao i sa svim drugim institucijama.

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Protest protiv najavljenih mera i u Novom Sadu, policija čuva Gradsku kuću 00:02 h

00:02 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Demonstranti ušli u Skupštinu Srbije - intervenisala policija, bačen i suzavac 00:00 h

00:00 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Dačić i Marković optužili opoziciju za pokušaj upada u skupštinu 07.07.2020.

07.07.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Mališić: Suspendovan Krizni štab, predsednik govori direktivama 07.07.2020.

07.07.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Georgiev: Vučić pozvao ove ljude svojim nastupom 07.07.2020.

07.07.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

UŽIVO: Vučić najavio ponovno uvođenje policijskog časa, protest ispred Skupštine 07.07.2020.

07.07.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Švarm: Građani nemaju gde da se čuju sem na ulici 07.07.2020.

07.07.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Zelenović: Od današnjeg broja novozaraženih njih 39,5 odsto iz Šapca 07.07.2020.

07.07.2020.  |  Vesti

loader