Imunolog Janković: Bolje i policijski čas, nego da ljudi umiru masovnije

Vesti

Imunolog Janković: Bolje i policijski čas, nego da ljudi umiru masovnije

"Odluka o zabrani kretanja 24 sata je odluka struke i koja god bila - struka će stati iza nje, jer će biti doneta na osnovu znanja da li je potrebna ili nije. Sigurno ta mera ima smisla ako je to način da možemo da obezbedimo ono što je cilj - da prekinemo kontakte, osim najnužnijih. Ako ne možemo drugačije, bolje i policijski čas, nego da ljudi umiru masovnije, pa makar ušli u istoriju kao najveće autokrate", rekao je dr Srđa Janković, imunolog Dečije univerzitetske klinike u Tiršovoj.

Komentari (37)

Ostavi komentar

* Sva polja su obavezna

Nevalidna CAPTCHA

beli

Sve sto je ovaj covek rekao je objektivno i nepristrasno. A sada, kome IQ ili sujeta i samozivost ne dozvoljava da to razume ili prihvati, to je druga prica...

Stric iz Kanade

Koliko znam SZO nije nijednoj državi dala preporuku za ovo što vi sprovodite, legli na rudu jednom trecerazrednom diktatoru i krive narod za propalu akciju i pravovremeno reagovanje. O'ladite više...

Milki Džo

Sta to znaci masovnije? Moze da se kvantifikuje? Hau mač iz tu mač?

Mile

Dosad je u Norveskoj 5760 osoba bilo pozitivno na koronavirus (prvi zabelwzeni slučaj bio je 26. februara) , od čega je umrlo njih 74. Ukupno je u zemlji testirano više od 111.000 osoba. Dozvoljena setnja, trcanje, rade ograniceno restorani i trgovine, nikakav policijski cas i slicne budalastine. Prenosivost virusa smanjena sa 2,5 na 0,7. Sve mirno, lagano, tiho, bez vike, dreke, prenemaganja, kreveljenja, pretnji....

Brat hirurga

O cemu ovaj prica? Sto ne kazete da maske koje narod panicno kupuje NE STITE od prenosa zaraze, posebno ne ove jeftine kineske. Rec je o hirurskim maskama koje sluze da hirurg tokom operacije ne diše u otvorenu ranu nad kojom radi. I gde ćemo dalje od toga, zatvaranje penzionera, pa karantin za vikend, pa najava karantina 24h, sve što radite je namerno plašenje gradjana iz razloga što vlast i državni organi nisu uradili ništa od onoga što je trebalo još u februaru, dakle, na vreme.

Čukileta

Imunolog koji savetuje nekretanje i boravak u zatvorenom 24h, danima, može diplomom da obriše d...

samo pitam

je l' ima neki normalan iz struke

OnajStoZna

Ništa mu ne verujem

Bolest ne bira....

'Struka' koja 'sve zna' o virusu o kome najeminentniji strucnjaci na planeti ne znaju previse i koja 'nista ne zna' o depresiji, anksioznosti, drasticnom padu imuniteta zbog nekretanja, stresa itd., riziku od zaraze u velikim grupama ljudi koji u marketima u sve kracem vremenu moraju da obezbede svojim porodicama prezivljavanje, a o cemu i potpuni laici znaju mnogo toga...

posmatrac

Sta je od cega bolje za jedno drustvo nije njegovo da govori, to izlazi iz domena njegove "struke". Razumem da nema pojma o ekonomiji, psihologiji, sociologiji i da ne vide stetu na tim poljima, ali kako ne zna da je i za zdravlje srca bitno izaci napolje, prosetati, uz svu distancu, naravno? Izgleda da ova "struka" ne sme da kaze da bez vakcine virus ne moze da se iskoreni? Da ce dok nemamo vakcinu uvek biti zarazenh i umrlih od virusa? Ili smo jos u fazi kad se pretvaramo da cemo karantinom virus iskoreniti u Srbiji i onda savrseno kontrolisati granice da virus opet ne udje u zemlju? Kao sto je Kina navnodno istrebila virus, gde njihova "struka" kaze da imaju 0 novozarazenih? I to neko treba da veruje, da u zemlji sa milijardju ljudi, odakle je pandemija krenula, nemaju novozarazenih? I njih vi slusate kada su u pitanju, ne dijagnostika ili terapija, nego drustvene mere?

Dragan

bravo

.орг

А можете ли поштовани докторе да Вучићу скренеш пању на погрешне одлуке попут скраћеног радног времена продавница или смањења броја возила у градским превозима? Можете ли?, када већ нисте скренули пажњу да нема места смејању.

Frend

Ovde od struke nema ni S! Imunolog malo sutra. Pričaj onda o imunitetu stručnjače, kako da ojačamo imunitet, zašto neki oboljevaju a neki ne, zašto su negde izraženiji simptomi a negde manne izraženi. Ako pričato samo i jedino o izolaciji i policijskom času, onda tu struke nema nti nade da će biti kad se ovako nešto opet desi, a sva je prilika da hoće.

Srbin

Da se struka pitala, najpre bi bile zatvorene kockarnice, kladionice, ali i kafici, trzni centri i teretane. Zabrana od 24 casa je trebalo da se uvede za sve osobe od 12-35 godina starosti. Oni su najopasniji prenosioci virusa, a ne starci. Starima ste morali da obezbedite vreme za setnju i snabdevanje-svakodnevno od 17-20 casova.

Mare

A ko ce ljudima 20-35, koji imaju malu decu da organizuje i finansira snabdevanje ako su zatvoreni 24h? A cime ce "starci" da se snabdevaju kad pukne privreda koja je ionako tropa? Lepa ideja, nego samo pitam...

besna glista

Policijski cas bi bio savrseno ok da ga sprovodi neko od poverenja. Uz nasu vlast i policiju, tesko da se to radi iz dobre namere.

Lekari autokrate!??

A koji ste to vi!?? Da li i vi kao i vaš Vođa smatrate građane ove zemlje maloumnim!???? Nesposobnim da sami čuvaju svoje,ali i tuđe zdravlje!!???

Goran

Ljudi će umirati ne zato što su nedisciplinovani, već zato što je struka ustuknula pred politikom. Treba da ih je sramota što se uopšte javljaju. Zar oni stvarno misle da su ljudi neobavešteni i da ne znaju kakve se mere sprovode po Evropi. Nikakav policijski čaš neće sprečiti širenje virusa, samo testiranje. To što se zvanično kod nas objavljuje pomnožiti sa 10 i to je to.

Мима

Аха а шта ћемо радити после када останемо без привреде, посла, прихода...лако је оваквим да паметују када њима плата долази право из државног буџета. Дајте нам шведски модел.

Nemanja

Da biste imali prihode, ljudi moraju da trose pare. Dzaba svih modela ako ljudi sede kod kuce. To ce biti sigurno trend narednih meseci. Tesko da ce ljudi hteti da opet budu zbijeni u radnji, u restoranu, u avionu, u trznom centru, u autobusu. Pride, svako je naucio da mora da ustedi deo para bas zbog mogucih kriza poput ove. Zato ova kriza ima dugorocne posledice i da se sad ukinu sve mere i proglasi kvazi-pobeda.

Ana

Imam blagi utisak da aplaudiramo dzaba. Struka je definitivno pod komandom politicara, mislim jednog politicara ili kako bi brat Kesic rekao, jednog coveka😀

Zora

Idemo na Mars,tamo smo najsigurniji. Upomoc,ne mogu vise da ih gledam. Idem u Milano.

Ivona

Koja terapija? Cime lecite obolele? Da li je i to drzavna tajna?

Ja

Ljudi vec gladuju zakljucani po kucama. Nema ko da im donese hranu. Kako to samo u Srbiji da struka predlaze ovu rigoroznu meru? Da li postoje i drugi strucnjaci koji mogu da kazu od cega sve mogu da poumiru zakljucani ljudi.

Razum pre svega

Zašto ne rešite bolnice i porodilišta?!?! To su trenutno žarišta epidemije. Dopustili ste da ljudi rade bez zaštitne opreme! Zašto?

Alex

Slažem se da je bolje. Ali ovde nije u pitanju samo jednostavan izbor, ili umiranje ili policijski čas. Taj izbor je pred nas postavila vlast u želji da opravda autokratsko ponašanje. Ima puno drugih efikasnih mera koje ne zahtevaju toliko strogi policijski čas. Ali od politikanstva vlasti, do njih se ne može doći.

Mirko iz Beograda

Ja vec 4 nedelje nisam video osobu koju poznajem. IIzadjem 2 put nedeljno u setnju do prodavnice. Moze policijski cas 24h ali dajte da mozemo hranu da kupimo a ne 'Niko nece moci nigde nikad a kako ce hranu nabavljati ne znam....' Amaterizam

Dinko

Slažem se sa ograničenjem kretanja, ali da to ima smisla, da bude za svakoga dovoljno vremena za nabavku, za šetnju, za kućne ljubimce, za svakoga bar po sat vremena. To mogu organizovati upravnici zgrada, lokalna samouprava, manje lokalne sredine, tako da se manje grupe ili kategorije šetaju, džogiraju, voze bajs, idu u nabavku u svoje vreme i da to bude razvučeno na reciomo 16h a da od 21 do 05 bude apsolutna zabrana. I da prodavnice rade od 06 do 20.h Ne zavaravajmo se, ovo će potrajati, moramo se organizovati na duže staze. Od toga da 14 dana budemo u apsolutnom karantinu, pa onda nagrnemo svi odjednom napolje, a pre svega po prodavnicama, jer smo potršili zalihe, biće samo gore.

Vrag Naroda

Prebacivanje krivice. Izbegavanje odgovornosti.Poredjenje sa Amerikom,isticanje sistemske nadmoci, velicanje Kine. Podela na *nas* i *vas*. Sve odlike svakodnevnog prenosenja straha od strane ovdasnjih komunista, nikako *briga o coveku*. Bez uvrede.

Dusan

Potpuno racionalan prilaz. Lekari su bili jasni: kako nema leka, moramo da sprecimo sirenje virusa nemedicinskim merama - distanca, pranje ruku i maska. Virus umire brzo i lako, posle 14 dana bez novog coveka-domacina. Dakle, 2 metra+sapun+maska. Lako je.

ilke

I posle toga sta? Hermeticko zatvaranje granice, da niko ne udje i izadje jer mi smo ubili virus, je l' da? To kako su oni strucnjaci to mogu da radim i ja. Gde im je plan i dimanika testiranja, plan za dan posle, kako im je virus usao tamo gde nikako ne sme u porodilista i kardivaskularne klinike? Sto nisu nabavljali lekove onda kada su se smejali kao ludi na brasno najsmesnijem virusu? Je l' su jos polovinom marta pretili direktorima skola koji zatvore skole. Ajde da ti ipak probas sa rakijicom, kao tvoj vodja?

Jovan

Ne postoji ni jedan razlog da se uvodi celodnevni policijski čas. Doktori sve posmatraju iz svog uskostručnog, ograničenog ugla (nepoznavanje organizacije celog društva, socijalnih faktora, ekonomskih faktora), a problem je mnogo širi, i zahteva interdisciplinarno sagledavanje posledica donošenja odluka po društvo u celini. Zato upravljanje u kriznim situacijama treba da vodi neko ko će uzeti u obzir sve elemente i donositi odluke na osnovu preseka po horizontali (nikako po vertikali u okviru jedne specijalizovane grupe-hijerarjhiski kao u vojsci.../. Dakle, major ne sme biti taj koji donosi konačne odluke.

Višnja

Pretite tim policijskim časom jer je očigledno da druge mere niste sposobni da sprovedete. Koliko lekara vam je zaraženo jer nisu imali ni najobicniju zaštitu, da li je i za to kriv neposlusni narod? Uvedite već jednom taj karantin, ovako samo stvarate dodatnu nervozu i paniku, ali plasim se da ni za te mere niste organizaciono sposobni. Ugledajte se na neke zemlje u okruženju koje nemaju policijski čas a imaju bolje rezultate pa se upitajte gde vi gresite.

Miki

Problem 24/7 je u tome što nikad nije nigde urađen ni u Kini, a radićemo ga na njihov predlog, maleni eksperiment brata Si-ja. Epidemija nije jednostavna stvar pa da iščezne tek tako niti smo mi hermetički zatvoreni i ne možemo ni biti. Pa stotine hiljada ljudi (vojska, policija, osnovne službe, medicinari među svima njima virus cirkuliše i održava se) oni će ga očuvati tih 14 dana dok mi ne pohrlimo iz kuća. Ko li je smislio to, da može već bi neka zemlja primenila uključujući i Kinu.

65++

Evo jos jednog iz struke koji ce da predlozi odluku politicara.

Djordje

Ko je to struka? Ko vuce konce? Zasto ponavljate kao papagaji " struka". Valjda postoje imena i prezimena odgovornih za mere!

Slobodan

Kakava struka ti pet šest partiski poslušnika su naša struka. Nažalost naša struka je uglavnom u inostranstvu a ovo malo što je ostalo moraju da ćute inače će bit postavljeni na stub srama.

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Nema PCR testova u Kragujevcu - aparat na servisiranju u Beogradu 19:55 h

19:55 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Tači u Hagu, saslušanje se nastavlja sutra 19:37 h

19:37 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Dačić: Svako u SPS snosi odgovornost za svoje izjave, Tončev da se izvini Vučiću 19:20 h

19:20 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Hapšenja na protestima: U zatvor i bez dokaza o nasilju, presude ekspresne... 19:15 h

19:15 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Profesorka: V.D. dekanke Filološkog fakulteta pod istragom za plagijat 19:11 h

19:11 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

BLOG UŽIVO: Rekordan broj ljudi na respiratorima, umrlo još 12 osoba 19:06 h

19:06 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Po jedan smrtni slučaj u Nišu i Leskovcu 19:01 h

19:01 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Protest ispred Centralnog zatvora, zatraženo puštanje na slobodu uhapšenih 18:40 h

18:40 h  |  Vesti

loader