BIRODI: Vučić za tri meseca 20 sati u dnevniku Pinka, 98% pozitivno predstavljen

BIRODI: Vučić za tri meseca 20 sati u dnevniku Pinka, 98% pozitivno predstavljen

BIRODI: Vučić za tri meseca 20 sati u dnevniku Pinka, 98% pozitivno predstavljen Izvor: N1

Biro za društvena istraživanja (BIRODI) u svom izveštaju "Alarm media monitoring" navodi da je po rezultatima tromesečnog posmatranja, u centralnom dnevniku RTS-a i TV Pinka predsednik Srbije bio dominantno pozitivno predstavljen, na TV Pink čak 98 odsto vremena. S druge strane, predstavnici opozicije su bili neuporedivo manje pozitivno predstavljani, čak i cenzurisani, pokazalo je istraživanje BIRODI-ja.

Predsednik Srbije i Srpske napredne stranke (SNS) Aleksandar Vučić bio je predstavljen sa 81 odsto pozitivnog vremena u ukupno 3,38 sati u centralnom dnevniku RTS-a. U isto vreme analizom dnevnika TV Pink, zaključeno je da je Vučić bio predstavljen sa 98 odsto pozitivnog vremena tokom 20,15 sati, koliko ga je bilo u toj informativnoj emisiji.

U izveštaju se navodi i da su "izuzetno pozitivno" na RTS-u bili predstavljeni i predsednica Vlade Ana Brnabić i ministar inostranih poslova Ivica Dačić.

"Pozitivno" (sa preko 50 odsto pozitivnog vremena u odnosu na ukupno vreme pojavljivanja), ali u "nemerljivo manjem vremenskom periodu", predstavljeni su opozicioni političari: Vojislav šešelj, Zoran Živković, Djordje Vukadinović, Boris Tadić i Zoran Lutovac.

BIRODI navodi da su u isto vreme na RTS-u sa preko 50 odsto "negativnog vremena" predstavljeni Dragan Đilas i Sergej Trifunović, dok su "cenzurisani" lideri opozicije, predstavnici stranaka nacionalnih manjina i opozicioni narodni poslanici kao što je Saša Radulović.

U posmatranom periodu na TV Pink su sa preko 50 odsto "pozitivnog vremena" predstavljeni Vojislav Šešelj, Nenad Čanak, Čedomir Jovanović i Miloš Jovanović, dok su negativno predstavljeni Zoran Lutovac, Zoran Živković, Vuk Jeremić, Dragan Đilas, Boris Tadić i Boško Obradović.

U periodu od tri meseca TV Pink je "cenzurisao" Sašu Radulovića, Đorđa Vukadinovića i predstavnike stranaka nacionalnih manjina.    

Ova organizacija navodi da postoje indicije da su dve najuticajnije televizije sa nacionalnom frekvencijom u Srbiji - RTS i TV Pink, kršile Zakon o elektronskim medijima, što zaključuju na osnovu istraživanja od 1. septembra do 30. novembra 2019. godine.

RTS i TV Pink su u tom periodu "izrazito pozitivno izveštavale o predstavnicima vlasti, dok su izrazito negativno izveštavale ili su cenzurisale neke članove opozicije", piše BIRODI i ukazuje da su time njihovi gledaoci "bili uskraćeni za objektivno, istinito i nepristrasno izveštavanje o političkim akterima".

BIRODI je saopštio da zbog toga "zahteva od Regulatorne agencije za elektronske medije (REM) da u skladu sa Zakonom o elektronskim medijima obezbedi zakonitost" tako da RTS i TV Pink "uspostave vremenski i tonalitetski balans u izveštavanju o svim relevatnim političkim akterima u svojim centralnim informativnim emisija".  

Tagovi:

POVEZANE VESTI

Komentari (66)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

srsr

Sasvim razumljivo, Pink je komercijalna televizija, koja će uraditi sve da poveća svoju gledanost.

tzud

To je privatna televizija, oni mogu da ga prikazuju i 24 sata dnevno.

BIRODI

Ne mogu, prema clanu 47. stav 1 Zakona o elektronskim medijima!

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

BLOG UŽIVO: Koronavirus u domu za stare u Zemunu, prvi odlasci iz karantina 11:26 h

11:26 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Gajović: Mediji u vanrednom stanju rade korektno 11:19 h

11:19 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

AP: Srbija uvela neke od najoštrijih mera, Vučić preuzeo svu vlast 10:55 h

10:55 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Srbija traži pomoć EU za još 10 transportnih letova 10:41 h

10:41 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Insajderov specijal "Malih velikih priča" u doba korone: Čovek je čoveku… 10:30 h

10:30 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Dačić: Skro da više nema "zaglavljenih" putnika, avioni se vraćaju poluprazni 10:27 h

10:27 h  |  Vesti

Vesti

Vesti

Bandović: Potpuna zabrana kretanja nesprovodiva, u dubokoj suprotnosti s Ustavom 10:14 h

10:14 h  |  Vesti

loader