360 stepeni: Isključivanjem N1 država krši evropske konvencije, a i svoje zakone

360 stepeni: Isključivanjem N1 država krši evropske konvencije, a i svoje zakone

Novinarka Gordana Suša, predsednik NUNS-a Željko Bodrožić, direktor Centra za praktičnu politiku Dragan Popović i novinar Nedim Sejdinović ocenili su u emisiji 360 stepeni da je pravi razlog isključivanja TV N1 iz ponude državnih operatora, to što je reč o jedinoj televiziji gde postoje kritički stav i kritičko mišljenje.

Suša je istakla da je odluka operatora u vlasništvu Telekoma Srbije da više ne emituju TV N1 u direktnoj suprotnosti evropskim konvencijama i Sporazumu o stabilizaciji i prudruživanju koje je Srbija potpisala, kao i zakonima koje je usvojila, a koji kažu slobodan protok informacija ne može da se sputava.

"To je direktno kršenje evropske, a i domaće prakse. A zašto baš vi? Pa, zato što ste previše kritični i niste po volji vlasti", konstatovala je Suša.

Situaciju u kojoj država s jedne strane otvara poglavlja i pregovara o članstvu u Evropskoj uniji, a s druge strane "uništava sve što iole liči na slobodno", Bodrožić je nazvao šizoferenom.

"Vi ste želeli svih ovih godina da imate drugu stranu, što nije slučaj sa pet televizija sa nacionalnom frekvecncijom. Samim tim vi štrčite i ne treba više da postojite", konstatovao je predsednik NUNS-a.

Isključivanjem N1 iz ponude Telekomovih operatora, država je uništila jedinu platformu za dijalog, ocenio je Dragan Popović ističući da je čak i povremeno pojavljivanje "bočnih igrača" vlasti na N1, nešto što se ne može videti na televizijama sa nacionalnim frekvencijama.

"Toliko štrčite da mislim da nema šta drugo da očekujete", poručio je Popović.

Sejdinović u celoj situaciji, kako je rekao, prepoznaje dva problema. Prvi je "politička odluka da se TV N1 koja je po svom programu najbliža javnom medijskom servisu" marginalizuje, a drugi je namera država da ostvari neku vrstu državnog monopola među kablobskim operatorima što je, prema njegovoj oceni, opasno čak i u demokratkim zemljama sa izgrađenim institucijama.

Ističući podatak da čak 89 odsto sredstava komercijalnih oglašivača odlazi na televizije sa nacionalnom pokrivenošču, Sejdinović je oceio da se ovom odlukom pokušava onemogućavanje pristupa TV N1 komercijalnim oglašivačima.

Sumirajući prepisku Telekoma i United Grupe, Suša je primetila da televizije sa nacionalnom frekvencijom i tabloidi isključivo prenose stavove državnog preduzeća, prepoznajući u tome spin tehnike o kojima je govorio italijanski novinar Marčelo Foa.

"Prvo se negira, kad to ne uspe, onda se minimizira. Onda se ide na diskreditaciju. E, kad to ne uspe, ide se na fokusiranje javnosti na drugu aferu", objasnila je ona.

Popović je rekao da je TV N1 postala isuviše jaka i da je gleda toliko ljudi, da vlastima više nije korisna ni kako bi je koristili kao primer postojanja demokratije u Srbiji u razgovorima sa međunarodnim zvaničnicima. To eventualno mogu još da rade sa nedeljnicima koji imaju mali tiraž, ocenio je on.

Suša je dodala da izjava poslanice Evropskog parlamenta Tanje Fajon da su demokratija i sloboda medija u Srbiji ugroženi, pokazuje da su i u međunarodnoj zajendici veoma svesni stanja u Srbiji.

Bodrožić je podsetio da je United Grupa pre nekoliko meseci pokrenula još jedna televizijski kanal - Nova S - na koji su prešli autori nekoliko emisija koje su bile veoma popularne na nacionalnim frekvencijama, poput "Utiska nedelje", "24 minuta" ili "Večeri sa Ivanom Ivanovićem", i da je to vlast zabolelo.

"Ovako brutalno se sve sprovodi baš zbog izbora. Očigledno se taj bojkot prima kod dela građanstva, gledaju N1 baš zbog toga što na drugim televizijama nemaju informacije (...) I pored sve te kontrole, brutalne kampanje, čovek (Vučić) se i dalje muči da ima natpolovičnu većinu. On bi trebalo da ima 97 odsto. Pola građana srbije i dalje ne vidi da živi u zlatnom dobu", konstatovao je Bodrožić.

Suša je pozvala i građane da se aktiviraju i da ne dozvole da ostanu neinformisani. Savetovala im je da potraže alternativne načine da dođu do pravih informacija, poput platforme EON ili Total TV-a.

POVEZANE VESTI

Komentari (38)

Komentar je uspešno poslat.

Slanje komentara nije uspelo.

Nevalidna CAPTCHA

misko

Nije stalo EU do demokratije, pravde i slobode u Srbiji, njima je jedino stalo do priznavanja Kosova, a OVAJ ih celo vreme vuce za nos. Naravno da ce da shvate s kim imaju posla ali nece prstom mrdnuti, vrednosti EU su odavno na ispitu, tu vladaju samo profit, interes, a u parlamentu da birokratija zadrzi mesto po savku cenu.

Sojka *

N1 - TV sa nacionalnom frekvencijom. Jedino tako.

GfG& H

N1 mora da dabije status nacionalne TV. Jedino objektivno obavestavanje o svim dogadjanjima.

* Sva polja su obavezna

NAJČITANIJE

ČITAOCI REPORTERI

ČITAOCI REPORTERI

Vaša poruka je uspešno poslata.

Hvala.

GOTOVO

Ubacite video ili fotografiju.

Možete da ubacite do 3 fotografije ili videa.
Ne sme biti više od 25 MB.

Pročitajte još

Vesti

Vesti

Palmer ne isključuje mogućnost razmene teritorija između Kosova i Srbije 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Mladići koji su iz Beograda krenuli pešice u Podgoricu, ušli u Crnu Goru 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Duga istorija prisluškivanja novinara u Srbiji, bez sudskih epiloga 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Zbog neprijatnog mirisa farme pilića, komšiji plaća 20.000 dinara - dnevno 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Juratović: Ne verujem da je "moćna zemlja" tražila da Priština uvede takse 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Paunović: Nisam sreo Paraćinca koji misli da bi našu slobodu trebalo da predamo 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Burne reakcije na "Vladaoca" - za Vučića film mržnja, za SNS "propagandno smeće" 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

Vesti

Vesti

Zbog prisluškivanja se traži smena Vulina, ministar se pravda - glupa greška 18.02.2020.

18.02.2020.  |  Vesti

loader